Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
aldri forlat bilen din på fergen. sitt heller i den under turen hvis det er lov.

Helt enig. På ferger er det helt pyton! De plasserer bilene så nærme at man nesten ikke kan komme ut av bilen... :?

Skrevet
aldri forlat bilen din på fergen. sitt heller i den under turen hvis det er lov.

Helt enig. På ferger er det helt pyton! De plasserer bilene så nærme at man nesten ikke kan komme ut av bilen... :?

Det er noe av det værste jeg gjør så er det færge parkering! :( Folk er jo tullete under ferie,unger som smeller opp dører og foreldre som ikke bryr seg overhode.. at de sliper kjølebag og div greier oppetter biler! :twisted:

Skrevet

Har fått et vesentlig mer avslappet forhold til parkering nå enn for bare noen år siden. Har også hatt en kjøpesenterbil også, men den er nå borte...

Noen grunnprinsipper har jeg dog:

* Aldri nærmest døren.

* Aldri nærmest parkeringsautomaten

* Aldri ved siden av rustne, møkkete biler

* Aldri ved siden av biler med barnesete

* Aldri nedenfor handlevognstativ

* Aldri ved siden av handlevognstativ

* Aldri i nærheten av handlevognstativ (got the picture?)

* Aldri ved siden av SUVer

* Aldri nederst på parkeringsplassen hvis den heller

* Gjerne inntil en veldholdt "gubbebil"

* Gjerne under en lampe hvis mørkt ute

Utover det spiller det ingen rolle, så egentlig er det ikke så nøye..

Skrevet

Det var veldig beroligende å se at det ikke bare er meg som har mye rart for meg når jeg skal parkere. :lol:

Jeg parkerer konsekvent lengst mulig unna inngangen til kjøpesenteret, der jeg har størst sjans for å stå heeeeelt alene. Står som regel alltid med fronten ut, slik at jeg bare kan skli av gårde uten å rygge. Parkerer aldri nær handlevognstativer eller høye biler/suv'er. Så det blir fort noen runder på parkeringsplassen...

Ellers må jeg si de "ti bud" vedr. parkering som ble listet opp tidligere her var geniale!!! :D

Skrevet

Hehe. Moro og se på alle tips og vaner. Di få gangene min BMW må til byen, kjører jeg den alltid helt opp til øverste parkeringsplan, som jeg ALDRI har sett en parkert bil utenom min. :D

Skrevet

Selv om det er irriterende med skjemmende parkeringsbulker, så har jeg ikke noe fanatisk forhold til det med parkering. Jeg prøver som regel bare å parkere på en endeparkering eller ved en stolpe i parkeringshus, samme om det er nære inngang eller ei, for da kan jeg kjøre med centimetersklaring til stolpe/kant, og dørene går fortsatt opp mellom. Da har man som regel grei klaring til plassen ved siden av. I en del parkeringshus er det eneste mulighet med 7er.. ;)

Skrevet

Vist jeg må parkere ved siden av en annen bil, passer jeg på at plast listen på siden, er i perfekt høyde til å ta i mot en dør fra den andre bilen.

Men vanligvis stormer jeg igjenom butikken og ut igjen til bilen, før den andre eigeren har kjørt. :D

Skrevet

Jeg parkerer alltid, så sant det er mulig, slik at jeg har ledig plass på begge sider, og jeg tar gjerne to plasser hvis jeg ikke har mulighet til å parkere som nevnt over.

Kommer det en bil til en av plassene ved siden av stopper jeg opp, og følger "skjult" med, samtidig som jeg gjør meg selv obs på reg-nr.

Hvis biler parkerer veldig nærme er jeg ikke redd for å si dette til sjåføren, og i noen tilfeller hender det at jeg flytter bilen til en annen plass.

Skrevet

Jeg merker jeg også har blitt nazi på dette med parkering. Står nesten hver dag på stor parkeringsplass på jobben. Så enten kjører jeg bilen helt nederst på parkeringsplassen, inntil en stolpe så tett som mulig. Da er det som regel veldig god klaring til parkeringsplassen ved siden av.

Ellers har jeg en "fast" parkeringsplass jeg bruker. Den har dobbelmarkering på ene siden så der er det god plass. Enda ikke merket noen bulker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...