Gå til innhold

Guide: Traversforingsbytte på e34 for dummies.

Anbefalte innlegg

Skrevet
destroy: lykke til med å få det ut så lett ut på e28 ;)

Hehe enig.

Jeg driev på 3 kvelder med å bytte traversforingene på min E28.

De ville rett og slett ikke ut, jeg festa en jekkestropp over en 48mm pipe som jeg la over traversforingen, og jekka opp med en garasjejekk som løfter 2,5tonn. Og selv ikke når jeg sto på stanga til jekken ville foringa ut, så jeg måtte gjøre det nitidige arbeidet med å sage et spor i traversforingen slik at den kunne klemmes litt inn.

• 4 months later...
  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg brukte en 2-armet avtrekker fra biltema (20-340 eller 20-341), en 12mm gjengestang, et par muttere og en passende plate på størrelse med foringen for å få dratt foringen ut.

For å få i den nye foringen brukte jeg gjengestanga med boltfestet under baksetet som mothold.

08082009.jpg

• 1 year later...
Skrevet

Dette var førsteklasses lesestoff for en som sliter med å få ut traversen :D All hjertens takk!!

Skrevet
destroy: lykke til med å få det ut så lett ut på e28 ;)

Hehe enig.

Jeg driev på 3 kvelder med å bytte traversforingene på min E28.

De ville rett og slett ikke ut, jeg festa en jekkestropp over en 48mm pipe som jeg la over traversforingen, og jekka opp med en garasjejekk som løfter 2,5tonn. Og selv ikke når jeg sto på stanga til jekken ville foringa ut, så jeg måtte gjøre det nitidige arbeidet med å sage et spor i traversforingen slik at den kunne klemmes litt inn.

Ser ikke problemet... ned med bakstillinga..... brenn ut og inn med ny...

Gjort på noen timer

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...