DJ RS2 Matrix Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 på gassferjene i mellom Sandvikvåg (Stord) og Haljem (Os) funker det greit å kjøre inn på med senka bil, men det er når du skal av ferja du bør vere forsiktig. ser stadig biler som ikkje er senka tar nedi kaien så gistene fyker, gjerder spessielt dei som står lenger bakover på båten. tar ellers ferja kvardag i fra Tysnes til Stord (Hodnanes - Jektevik) pga jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2008 i croatia stabbler døm biler godt. man bør helst ha en lambourghini. eller så kan du bare glemme og åpne døra på bilen. Slik stabling har jeg vært med på - på bildekket på Hurtigruten, der man går så langt som å felle inn sidespeil for å få bedre plass. Forskjellen er at der parkeres en og en bil, og den er tom før neste bil kjøres inn. Selvsagt, i påvente av dårlig vær parkeres det med over en meters mellomrom på alle sider rundt bilen, for å få plass til å feste bilene til dekket med stropper. Får håpe værmeldingen er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 våres bil er campingbilen til høyre i bildet. heldigvis er selve bilen smalere enn huset bakpå. så vi kom ut passasjerdøren forran. fergen hadde forresten kunn en rampe. så alle måtte rygge ut av fergen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen^^ Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 eg jobber selv på ferje. er i maskin heldigvis så slipper og stue så masse men det hender. Skal vere minst 60cm som sakt før i tråden. men dette blir ikkje alltid fulg over alt. Når eg stuer så pleie eg og gi god plass til folk som skal inn og ut av bilene for det er jo ergelig og få ei dør i siden!!!!!! Og når det gjelder det og komme først på land og du stod langt fremme i køen.? Ferja skal jo lastes rett IHT. vekt for og ikkje laste sånn at det ligger rett i sjøen. og samtidig skal man få plass til alle bilene. kanskje man då havner litt uheldig til når man skal på land igjen. men men visst du liker og kjøre forbi folk så er det vel ingen problem Er ikkje alle ferjer folk er sure og sinte på som noen seie her hehe. senkede biler skal ivertfall ikkje på hengedekk :)bare tull. smil og ver grei med folka ombord så er de vel greie tilbake Veit det er masse spesielle sure folk rundtom som jobber på ferjer. men er mange passasjerer og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 Nå har jeg aldri jobbet på ferge, men mener at 60 cm kun gjelder hvis man har lov å sitte i bilen. Blir du beordret ut, kan det stues nærmere feks hvis det ikke er lov å oppholde seg på hengedekk under overfarten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 En annen ting når det gjelder våre biler og ferjer, er alarmene. Av en eller annen grunn er BMW-alarmer sensitive for ferjelyder. Sist jeg tok ferje hørte jeg en alarm gikk, så jeg sprang ned for å sjekke om det var min bil, da stod min og en E39 som stod foran meg og ulte som bare det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 En annen ting når det gjelder våre biler og ferjer, er alarmene. Av en eller annen grunn er BMW-alarmer sensitive for ferjelyder. Sist jeg tok ferje hørte jeg en alarm gikk, så jeg sprang ned for å sjekke om det var min bil, da stod min og en E39 som stod foran meg og ulte som bare det. Samme her, BMWer og Mercedeser pleier å ule på ferjene. Jeg tror det er jekkesensoren som slår ut, tror ikke det er lyder. Men når du låser den så er det bare å trykke enda en gang på låseknappen, så får du permanent rødt kvitteringslys på dashen i noen sekunder, da uler den ikke på ferja, og heller ikke om det sitter folk inni. Så enten slår den alarmen helt av (og beholder bilen låst), eller så slår den av minst begevelsessensoren og jekkesensoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 Men når du låser den så er det bare å trykke enda en gang på låseknappen, så får du permanent rødt kvitteringslys på dashen i noen sekunder, da uler den ikke på ferja, og heller ikke om det sitter folk inni. Så enten slår den alarmen helt av (og beholder bilen låst), eller så slår den av minst begevelsessensoren og jekkesensoren. Joda, jeg er klar over dette, men er ikke alltid jeg husker å gjøre det. Er forsåvidt første gang alarmen går på en ferje, og det har blitt noen turer etterhvert, så problemet er ikke så stort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 BMWer er notoriske på å ule straks ferja setter seg i bevegelse. Er det en alarm som uler på dekk kan du ta deg i ræva på at det er en BMW. Takk for tips Gunnar, hadde hørt om noe sånt, skulle spørre om dette men glemte det til nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 BMWer er notoriske på å ule straks ferja setter seg i bevegelse. Er det en alarm som uler på dekk kan du ta deg i ræva på at det er en BMW.Takk for tips Gunnar, hadde hørt om noe sånt, skulle spørre om dette men glemte det til nå Eller MB Måtte deaktivere alarmen på fergeoverfart i sommer, med alarmen aktivert ble den bare stående og lage spetakkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå