Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det forresten noen som har peiling på perfekt ET for E61? Ser f.eks hartge 21" hjul som har ET40 til salgs.

Skrevet

Jeg synes vel 20" er stort nok på en vanlig e61, og 21" maks på M5.

Er det forresten noen som har peiling på perfekt ET for E61? Ser f.eks hartge 21" hjul som har ET40 til salgs.

21" ET40 er nok til X3 og X5 tenker jeg.

Jeg ser at 20" Hartge Classic 2 er 9x20 ET18 og 10x20 ET22 til e61 (ikke xdrive).

Skrevet
Først og fremst, gratulerer så mye med en fantastisk flott bil. Motoren er det heller ikke noe å si på. Jeg har sett E60 med 22" (I statene selvfølgelig) og det syns jeg er i overkant stort. Jeg ville definitivt ikke satt på noe større enn 21", men pr. dags dato syns jeg 20" er er enn bra nok. Kjører med 8,5x20 245/30 ZR20 og 10x20 285/25 ZR20 (kommer til å smelle på 295/305 når bakdekkene må skiftes). Har også senket den med HARTGE sportsfjærer. Senker ca 30mm foran og senkes via stag fra nivåreguleringa til bærebroa bak. Knallfornøyd med dette oppsettet!

asem4frlx7y0dzy56hcv.jpg

Jeg har nøyaktig samme felgene og samme dekkdimensjoner som Saltkjelen, bare på en mer senket E60 med M pakke. Slik ser det ut:

hq6xaepd1c8vjt35stwi.jpg

ltmfym1cy2kj5hhwgn62.jpg

hblbb552sp7omt8sjgq4.jpg

emi1nhdgzlfam774l3wj.jpg

Noen som vet hvilke hjul dette er? Det er 22" og tror det er TSW men er ikke sikker. Står på en norsk bil som sto til salgs for en stund siden.

tn_45_-1464540768.jpg

Selv mer Rieger styling ble denne høy som et fjell på 22" - sykt! :shock:

EDIT: Nå vet jeg ikke hvilken farge E61'en din er i, men dersom den er sort/mørk på farge vet jeg hvilke felger jeg ville ha valgt; Trafficstar RTS. Slik ser de ut:

rtschrome.gif

Skrevet

Syns dere det virkelig er pent med så store felger?

20'' går akkurat, men 22''. Hallo?!

Må jo være helt jævlig å kjøre på i tillegg, er jo faen ikke noe gummi!

Nei, ville gått for 19'' jeg ;)

Ikke at det er så mye comfort i så stor dim heller..

Skrevet

Grom bil du har caaatoooooooooo!!! Mangler bare forskjermene. Bra tips også. Vil nok se gromme ut på bilen min de. Her er min bil:

tn_28_1970989923_1.jpg

Skrevet

Hva er forresten navnet på de felgene dine caaatooo. Navn, innpress, størrelse på dekk osv. Og evnt hvor eg kan få tak i disse. Takker for info

Skrevet
Hva er forresten navnet på de felgene dine caaatooo. Navn, innpress, størrelse på dekk osv. Og evnt hvor eg kan få tak i disse. Takker for info

Felgene heter, som Saltkjelen sa, Toora T190. Foran er det 8,5x20" felg med 245/30 ZR20 Pirelli dekk og bak er det 10x20" felg med 285/25 ZR20 Pirelli dekk, som jeg i ettertid har byttet ut med Michelin dekk. Kjøpte dem nye hos et importfirma i Sarpsborg som het Christalex Import.

• 1 month later...
Skrevet

Då har eg handlet hjul til bimmeren. Det blei to sett faktisk

Disse: Larxon Innovation 20"

tn_zywgtb8imehdy0icr03m_2.jpg

Og disse: BBS RX i 20"

tn_wheels_bbs_rx2_m5_lg_2.jpg

Greit å ha flere valg hvis en blir lei av det ene settet 8)

Skrevet

Begge settene fikk jeg ganske billig faktisk så noe økonomisk ruin hadde det ikke blitt for deg heller :-)

• 1 month later...
Skrevet

Då var bilen skodd for sommeren. Lurer på å senke den litt til men litt usikker siden kona bruker den ganske mye.

tn_IMG_3914_1.JPG

Det andre oppsettet jeg har BBS RX 20"

tn_IMG_3922_2.JPG

tn_IMG_3923_3.JPG

Skrevet
Då var bilen skodd for sommeren. Lurer på å senke den litt til men litt usikker siden kona bruker den ganske mye.

tn_IMG_3914_1.JPG

Det andre oppsettet jeg har BBS RX 20"

tn_IMG_3922_2.JPG

tn_IMG_3923_3.JPG

Det ser meget pent ut, Arne! ;) Kledde virkelig de Larzon felgene 8) Den hadde sikkert blitt minst like rå på BBS'ene, men jeg kan ikke si at jeg likte fargen på dem.. tror de hadde tatt seg bedre ut i sølv på din bil.

Er det lov å spørre hva du betalte for hjulsettene? Svar gjerne på PM :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...