Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Og når da flesteparten kjører rundt i 316/318/520, forteller de at statusbehovet er tilstede,- men de er ikke bmw entusiast NOK til å ta seg råd til en ordentlig motorisert og ORDENTLIG bmw..

Tull, tøv og pølsevev.. Idiotisk svar.. Så du mener med andre ord at jeg (og vi andre) ikke er entusiast nok fordi jeg valgte å kjøpe en 520d med firer? Eller hvordan var nå dette..? Jeg er ikke entusiastisk nok fordi jeg ikke ville (og hadde råd) til å kjøpe en fabrikkny bil med mere motor med over 200.000kr i ekstrautstyr?? :-s

Må nesten slenge meg med på denne, er jeg ikke entusiast jeg heller nå da siden jeg kjøpte meg en E91 320D med firer??

Morsom type du må jeg si.

Det råskinnet av en bil du kjører gir jo virkelig status.. heh..

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Den speedsteren var faktisk så tøff at den nesten må inn i mine vurderinger også :)

Kanskje ikke noen utpreget vinterbil?

Eller for å si det på en annen måte: Hvordan er denne på vinteren i forhold til en z4? (som jeg ikke hadde hatt noen betenkeligheter med å kjøre til fjellet med f.eks.)

Skrevet

Glem det [space], det er en ren kosebil. Elendig varmeapparat, blottet for komfort, vanskelig å komme inn og ut av, støynivå av en annen verden. Mao, akkurat slik det skal være når man bare skal kjøre, men du skal være bra tøff hvis du har det som eneste bil.

Men... de er jo såpass billige at man kan kjøpe en bruksbil i tillegg.. :wink:

Skrevet

S. Hafsmo tok meg på kornet. Artig og se hvordan folk irriterer seg og lar det komme til utspill:) tanken min med mx5 var ikke å kjøpe ny, men som en over her foreslo, turbokonventering og lignende. Det var jo snakk om kjøreprestasjoner uten kompensasjon. Og fredrik- du gjør poenget mitt med hvorfor jeg nevnte bmw med økt status dersom de bare hadde levert mbiler. Du sier jo at boxsteren er bedre enn z4 pga det er en porsche. Og at porsche lager mer sportslige biler enn bmw. Kanskje derfor mx5 ikke har vært et tema fram til no pga mazda stiller seg under gj.snitt når det kommer til status?

Skrevet
":1jjlw46z]Den speedsteren var faktisk så tøff at den nesten må inn i mine vurderinger også :)

Eller for å si det på en annen måte: Hvordan er denne på vinteren i forhold til en z4? (som jeg ikke hadde hatt noen betenkeligheter med å kjøre til fjellet med f.eks.)

En Speedster er en kompromissløs nr2 bil, som kun fokuserer på kjøreglede. Her er den fullstendig overlegen alt annet jeg har kjørt. Hele bilen og alle detaljer viser at fokus kun er på kjøre fort egenskaper(lav vekt, doble a-armer forran og bak, perfekt vektfordeling, flatt gulv under, osv)

Du kan bruke den om vinteren, hvis det ikke er alt for kaldt. Jeg gjorde det med min av og til når jeg bodde på vestlandet.

Min anbefaling er å ha denne som en nr2 bil, og heller ha en sliter som det ikke er så nøy med til vanlig. Da sparer du deg for angstanfall hver gang du ser en avensis, som har parkert ved siden av deg.

Skrevet
":3u001f7u]Den speedsteren var faktisk så tøff at den nesten må inn i mine vurderinger også :)

z4 er håpløs på snø, jeg måtte slepe den på bar bakke med 5 serien da jeg skulle kjøre inn i garasjen. Pga høyden på bilen pakket snøen seg under og bilen hadde null feste. At bilen er lett hjelper heller ikke på. Det skal zies at 265/18 sommerlefser stod på, så det er nok bedre med vinterhjul!

Skrevet
S. Hafsmo tok meg på kornet. Artig og se hvordan folk irriterer seg og lar det komme til utspill:) tanken min med mx5 var ikke å kjøpe ny, men som en over her foreslo, turbokonventering og lignende. Det var jo snakk om kjøreprestasjoner uten kompensasjon. Og fredrik- du gjør poenget mitt med hvorfor jeg nevnte bmw med økt status dersom de bare hadde levert mbiler. Du sier jo at boxsteren er bedre enn z4 pga det er en porsche. Og at porsche lager mer sportslige biler enn bmw. Kanskje derfor mx5 ikke har vært et tema fram til no pga mazda stiller seg under gj.snitt når det kommer til status?

Så når du heretter kommer med underlige påstander og teorier, så er det bare for å kverulere og irritere? :geek:

Skrevet
At bilen er lett hjelper heller ikke på. Det skal zies at 265/18 sommerlefser stod på, så det er nok bedre med vinterhjul!

Nei, tror du sommerdekk hadde noe med det å gjøre? :lol:

Jeg tror Z4 er helt ok på snø jeg. Senkede E36 fungerer jo helt greit.

Skrevet
Glem det [space], det er en ren kosebil. Elendig varmeapparat, blottet for komfort, vanskelig å komme inn og ut av, støynivå av en annen verden. Mao, akkurat slik det skal være når man bare skal kjøre, men du skal være bra tøff hvis du har det som eneste bil.

Men... de er jo såpass billige at man kan kjøpe en bruksbil i tillegg.. :wink:

Jeg hadde nok savnet litt komort sikkert ja...

Men som du sier, det er jo en nydelig bil å ha stående i en garasje og ta ut på pene dager og banetreff :)

Skrevet
Og når da flesteparten kjører rundt i 316/318/520, forteller de at statusbehovet er tilstede,- men de er ikke bmw entusiast NOK til å ta seg råd til en ordentlig motorisert og ORDENTLIG bmw..

Hva i svarte f**n er det for ett utsagn? du mener at fordi jeg kjører rundt i en e46 320ci, og ikke i en e46 325 så er jeg ikke entusiast?

Tror ikke du er helt klar over hvor uvitende du er når du kommer med en slik utalelse.....

Skrevet
At bilen er lett hjelper heller ikke på. Det skal zies at 265/18 sommerlefser stod på, så det er nok bedre med vinterhjul!

Nei, tror du sommerdekk hadde noe med det å gjøre? :lol:

Jeg tror Z4 er helt ok på snø jeg. Senkede E36 fungerer jo helt greit.

hehe, men sommerdekkene var ikke ene og alene grunnen til at den kjørte seg fast da. 5 eren hadde også sommerhjul men klarte fint å slepe z4en på det føret :o ' Størrelsen på hjulene samt bilens bakkeklaring gjør den ganske dårlig ved ubrøytet snø. På brøytet føre er saken en helt annen!

Du kjører z3en på vinteren?

Skrevet

Ut fra avataren din er min e46 lavere enn din z4, og bilen min fungerer "flott" på vinteren. Nå kjører jeg selvfølgelig kun på brøytet vei da :)

Skrevet

Hva i svarte f**n er det for ett utsagn? du mener at fordi jeg kjører rundt i en e46 320ci, og ikke i en e46 325 så er jeg ikke entusiast?

Tror ikke du er helt klar over hvor uvitende du er når du kommer med en slik utalelse.....

Jeg skrev at ikke alt jeg har skrevet i denne tråden er ment like seriøst?

Du har da i det minste 6er.. :wink:

Jeg sier ikke at alt jeg skriver er ment i like høy grad for å kverulere. Men dette med 4rer/6er og entusiasme var nettopp dette.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...