Aroid Skrevet Desember 18, 2008 Share Skrevet Desember 18, 2008 I dag fikk jeg chipen til min E46 320d 150hk. har montert chipen og jeg merker ingen forskjeld. har noen andre prøvd DTK chip til 2liter diesel? har dere merket noe forskjeld. jeg teste på faste området og fikk akkurat samma fart. det skulle vist blir 185hk og 403nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Desember 18, 2008 Share Skrevet Desember 18, 2008 Det ska bli BRA skillnad på dessa motorer, så om du inte märker något direkt, då är det något som inte står helt rätt till. Dessa diesel E46 brukar kännas som en ny bil när man har chipat dem! Mvh Adde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2008 no har jeg sjekket litt på chipen. jeg skrud av front platen på chip boksen. der var det vest justering Den sto på 4 org jeg satt den opp til 8. i deven i helvet ke den gikk no. satt den opp til 9. da gikk den dårligere igjen. satt den ned til 7. da gikk den enda bedre en den sto på 8. så no står den på nr7 Testet. en strekning. starter fra 0km/t uten chip. fikk 150km/t Med chip steg.8 161km/t Steg.9 158km/t Steg.7 166km/t økning på 16km/t på en liten strekning. Ikke værst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Hørtes ikke ut som en chip det der, men derimot en "powerboks" En chip kan man ikke justere selv, da den er laget borti mot perfekt for din motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Hmm , det låter som en effektbox! För om du ska chippa dessa, så måste du lämna in bil eller hjärne dit du chippar bilen (trimfirman) , för immobilizern sitter i chipet på denna och därmed kan du inte bara "byta ut chipet till ett trimchip" utan du måste be trimfirman att programmera/mappa ett chip baserat på ditt unika original. Med en effektbox som det låter som att du har, så kan du få lite mer effekt, men dessa fungerar tyvärr inte lika bra som ett riktigt trimchip. Dessa boxar manipulerar signalerna från riktiga styrenheten. Mvh Adde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2008 oki. lært noe nytt. så dere sei at chip fungere bedre en powerbox? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Chip er mer "fintuning" og endrer åpningstid, mengde og trykk mens en boks bare manipulerer signalet til pumpa/hjernen sånn at du får mer diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Precis, man kan få lite problem ibland med effektboxarna. Med chipning (om det är någon som vet vad dem gör då såklart) så blir bilen riktigt bra körmässigt, känns som en ny bil, som om man hade uppgraderat till den "större motorn". Kan vara problem annars att den inte funkar lika bra, drar mer soppa, inte alls samma optimala inställningar som när man justerar direkt i chipet. Men finns ju dem som är nöjda med sina effektboxar också, så det är väl både och, vissa blir bra och andra inte. Mvh A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
franko Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Hei Jeg har montert en sånn power boks for ca 3 mnd siden,den funker veldig bra.Var stor forskjel når jeg satte den i,men bilen bruker mye suppe nå da. Så tenker jeg skal sette i en chip og få programert/justert og hele pakka. Men er det mage forskjellige chipper til denne type model.(320dta,2003 mod)?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Fattern hadde powerboks på sin 320 DAT -01mod, og det var som natt og dag! med powerboks gikk den som ett skudd, og brukte vesentlig mindre diesel, men så kom dagen der powerboksen tok kvelden, og det er vel omtrent rett over ett år siden, og den var bare noen mnd gammel den gang! Og nei, har ikke enda fått ny!! dem lover og lyver, men det skjer ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Som oftest så vil alle som "chipper" sin motor, oppleve et forhøyet forbruk i starten av perioden, da man gjerne kjører litt hardere for å utnytte all den nye kraften. Men etterhvert så bruker motoren mindre drivstoff, da man ikke kjører like hardt. Og når man ikke bruker alle de nye kreftene sine, så bruker man mindre drivstoff. For meg så er chip det eneste alternaltivet, "powerboks" er bare svada for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Fattern hadde powerboks på sin 320 DAT -01mod, og det var som natt og dag! med powerboks gikk den som ett skudd, og brukte vesentlig mindre diesel, men så kom dagen der powerboksen tok kvelden, og det er vel omtrent rett over ett år siden, og den var bare noen mnd gammel den gang!Og nei, har ikke enda fått ny!! dem lover og lyver, men det skjer ingenting Firma er dette? Ta på pm:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå