krofarn Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2008 0-50 kmh er 316 raskere ja.. men etter dette så er den treg som F... Husk at d er den gamle 316i modellen jeg har med 100 hk ikke den med 116. Bilen er gjerrig i 60-70 kmh på rett strekka men med en gang den går over den farten eller det blir motbakke så kan den fort bruke nesten litern på mila.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 Så lenge den går under litern ville jeg vært fornøyd. Bilen er 15 år gammel, motorkonstuksjonen er over 20. Det enkleste er å bytte bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krofarn Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2008 jeg elsker bilen men ikke motoren. bilen er en helt strøken e30 touring. Finner ikke mange slike på markede. Så er litt desperat:S:P Etter å prøve å få friska dne opp litt? noen som har noen tips om hvordan man kan freshe opp motoren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 bytt til større bensin motor. En strøken E30 Touring blir ødelagt av M21 (E30 Diesel motor). hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krofarn Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2008 ok... HVA må byttes på bilen for å putte inn en rekke 6'er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 Utrolig lite. Du har ett fenomenalt understell fra før. Du trenger å bytte motor og girkasse, samt mellomaksel og tilhørende eksos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krofarn Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2008 Noen som har ca pris på det? eks motor og ledninger. ps. Kan jeg beholde samme hjernen? og innsprut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 Må ha komplett motor med hjerne og innsprut. Må gi mellom 5 og 15 en plass. Er verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krofarn Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2008 Noen som har tips/annbefalninger om hvordan motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 M20B25, du kjøper med girkasse og El nett på motor, samt styreenhet. Ligger en M20B25 til salgs for ca. 6 tusen her på bimmers, om jeg ikke husker feil. Skjekk på selges avdelingen. Du kan ikke bruke samme hjerne og innsprut som du har. Men dette pleier å følge påmontert motor, om du ikke kjøper den i små biter. Brukt eksos (jeg ville kjøpt ny komplett eksos laget av Simons. ) samt mellomaksel finne på Koed.no eller på salgs avdelingen her på bimmers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krofarn Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2008 TAKKER før gode svar) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet Desember 26, 2008 Share Skrevet Desember 26, 2008 jeg elsker bilen men ikke motoren. bilen er en helt strøken e30 touring. Finner ikke mange slike på markede. Så er litt desperat:S:P Etter å prøve å få friska dne opp litt? noen som har noen tips om hvordan man kan freshe opp motoren da? I denne bilen ville jeg også gått for m20b25. Evt m50.. men er vel en del mer jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 26, 2008 Share Skrevet Desember 26, 2008 En 316 drikker vel ikke så mye bensin om man kjører riktig.. Selv om jeg ofte bruker rett under 1l/mil... Hva er grunnen til at du vil bytte til diesel da? ser ikke akkurat noe vits i bytte til 318tds for mer effekt iallefall.. I e36 er vel dette den modellen som akselerer tregest av alle.. Nope... det er E36 316g (gass), men ellers er jeg enig med deg i at det neppe kan forsvares økonomisk å konvertere en 316i til å ha en dieselmotor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå