Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Timing for denne finanskrisen tror jeg ingen kunne forutsi. Ellers tenker jeg at media til tider er farlig kanal til skape frykt slik at det skapes kaos. igjen.

Det var ikke så vanskelig å skjønne at vinden skulle snu etterhvert. Alt som går opp må komme ned, og økonomien går i bølgedaler. Og etter så mange år med oppturer må man forvente nedtur, hvis ikke er man en naiv nisse.

Dette med finanskrise og bruktbilmarkedet er overdrevet. Bruktbilmarkedet var tregt LENGE før finanskrisen. Allerede for et år siden så jeg at bruktbiler sto lenge, og da var det ingen som visste om boligbobla i USA. Hvis folk sliter med å selge bil er det fordi bilen er overpriset.

Skrevet
Er vel samme som skjedde med Askeladden-makerne. Hadde lagt seg på dyre og eksklusive båter og plutselig ville ingen ha dyre og eksklusive båter lenger...

Askeladden gikk vel rett og slett konkurs fordi Brunswick Marine måtte kutte med 300 millioner dollar som følge av finanskrisen. Salgene til Askeladden gikk ikke bra og lanseringen av Commuter serien som skjedde på Sjøen For Alle i 2008 var helt feil tid å lansere denne på. Brunswick er vel en av de største båteierene og eier blandt annet Meridian Yacht, Sealine, Maxum, Bayliner, Aquador pluss en hel haug av andre kjente båtmerker. I tillegg til den konkursslåtte bedriften Askeladden. I tillegg til at Askeladden gikk konkurs måtte blandt annet Merdian Yacht sitt verft flyttes fra Washington til Florida. Synd, for jeg var invitert til å se på fabrikken til Meridian Yacht i vinter, men som ble spolert ettersom fabrikken er under flytting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...