Silver87 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Skrevet Desember 27, 2008 noe effektøkning? merkbart? etter de som jeg har lest så skal det ikke ver noe problem å ta diagnose etter chipping.. men de stemmer ikke?
Nytern Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Jeg hadde heller lagt de 4000 kronene i slitedeler til motoren. Tror det hadde hatt langt større effekt.
Sir Hofstad Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Forskjell på Chip (<94 ca) og omprammering bla. Prøvd på 2 2,5 (m20 og 50), og syntes det fungerte. I tillegg til mye annet også en E36 316 og en del annet bensin, og mye nyere diesel.
///FredriK.S Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Jeg.Ikke noe negativt annet enn mulighet for å kjøre diagnose. Men er bare å bytte tilbake org chip så er det greit. Du som har mye peil på chip, hvor mye kan jeg få på en M50B25? 1992 modell++
Rune B. Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Jeg har en e28 med s38b36 motor. Den har jeg chip i fra Trimchip.com, og jeg mener at jeg kan merke en litt sterkere motor i mellomregisteret. Men når det er sagt så vil du bli mektig skuffet om du forventer veldig merkbar økning. Vi mennesker er uansett dårlige måleinstrumenter siden vi lar oss påvirke av hva vi tror osv. Grunnen til at jeg monterte inne chip, var rett og slett for å få mer turtall. Altså heve turtallssperren. Dette var imidlertid ikke en veldig smart løsning, da jeg endte opp med en chip uten softkutt og som muligens var skyld i at kilen på veiva knakk. Resultatet kan man enkelt regne seg fram til. Nå er det på plass ny chip med softkutt på 8 000rpm, og forsterket kile. Skal ta noen målinger til sommeren, med original chip kontra "trim". Muligens også måle det i benk. Da får vi se.
Silver87 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Skrevet Desember 27, 2008 (<94 ca) og omprammering bla. mener med dette?
Fekzen Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Jag har chipat en del 525or genom tiderna och även 325or, i sverige. Har själv en 325i nu som jag har hållt på rätt mkt med, först mappat för 98 oktan bensin på gatan och sedan även mappat om bilen för E85 (där man kan få ur ännu mer effekt). Men skillnaden blir inte jättestor, men visst känns bilen klart piggare genom hela registret. Har ej bänkat någon 525 eller 325, men kan uppskatta att det blir ungefär 10-15 hk extra på 98 och sedan kanske 20-25 hk extra på E85. Skillnaden blir större på en 325i än en 525i då 325an väger mindre. Mindre vikt gör ju att man känner skillnaden tydligare. Känns även som om de drar aningen mindre soppa när man har chipat. Tycker att min 325i går rätt snålt, om jag åker långt och kör lugnt, så ligger det runt 0.75 l/mil och den har endå gått ungefär 200 000 km. Går bra att skicka mig PM om någon undrar över nått med chipning. Mvh Adde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå