Gå til innhold

Tilkoblingsmuligheter med 16:9/MKIV-navi?


Anbefalte innlegg

ok.. Da skjønner jeg litt.. men ikke helt.. Den sorte pluggen passer jo ikke i noen nokia tlf? Den må vel passe bak på DVD'n

Hvis det er denne du snakker om:

thmlnombxihr9bk7c0ba.jpg

Så er det den hvite pluggen uten det hvite dekselet. De fargede pluggene/dekslene rundt om i bilen er altså bare deksel som kan tas av, så sitter det slike svarte plugger inni. Det er den han har loddet seg innpå noen av pinnene på, for å koble til DVD-saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok.. Da skjønner jeg litt.. men ikke helt.. Den sorte pluggen passer jo ikke i noen nokia tlf? Den må vel passe bak på DVD'n

Hvis det er denne du snakker om:

thmlnombxihr9bk7c0ba.jpg

Så er det den hvite pluggen uten det hvite dekselet. De fargede pluggene/dekslene rundt om i bilen er altså bare deksel som kan tas av, så sitter det slike svarte plugger inni. Det er den han har loddet seg innpå noen av pinnene på, for å koble til DVD-saken.

AHA! :D Da er alt så mye lysere.. Skjønte ikke hvor den kom fra shu:P Men da blir det vel en tur på bilradiospesialisten og skaffe kabelsett for pålodding snart :)

Eller kanskje du bare klipte opp noen gamle kabler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gå god for Intravee II, men synes de kunne vært litt mer omtenksomme med tanke på kabellengdene.

Boksen/adapteren som kobles til der cd-veksleren er i dag har en halvannen meter lang kabel mellom den og Alpine-enheten, som igjen har en halvannen meter lang kabel frem til iPod-kontakten. Dette gjør at kabelen til Alpine-adapteren akkurat ikke er lang nok til at denne kan legges foran i bilen, så man må kveile opp hele kabelen bak. Kabelen mellom Alpine-saken og iPod rekker da akkurat frem til dashbordet min e46, om Alpine-saken ligger på gulvet rett bak baksetene. Den når neppe frem i e38.

Synes de burde spandert på en mye lengre kabel til iPod-delen, og hatt en kort en mellom de to modulene. Jeg må til med en iPod-skjøteledning for og kunne legge kablene slik jeg vil ha de.

En annen ting som er verdt å nevne er at nyere iPod (nyeste nano, classic 120gb og iPhone 3G) ikke har mulighet for lading gjennom firewire lengre. Intravee baserer seg på dette, og man trenger da en adapter for å kunne lade disse (nyere iPoder kan kun lades via usb, så denne adapteren fører strømmen til de rette pinnene, samt omformer den til 5v).

MEd nyere type kabel så lader de nyeste IPod\IPhones også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har styrt litt på med dette i det siste, men jeg får ikke til lyd gjennom tv-modulen uansett hva jeg gjør. Jeg får bilde og alt fungerer greit der, men lyd er det ikke snakk om.

Tidligere stod det hele tiden "mute" på skjermen. Etter at jeg fikk bedre tilkoblinger forsvant denne, men fortsatt ingen lyd. Kilden jeg bruker er en iPhone med Apple A/V-kabel som jeg vet at fungerer.

Noen som har noen tips eller ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. Da skjønner jeg litt.. men ikke helt.. Den sorte pluggen passer jo ikke i noen nokia tlf? Den må vel passe bak på DVD'n?

Hvor kjøpte du ledningene?

Vet bilradiospes har et "Sett" en kan kjøpe for å lodde på.

det er en original nokia tv-kabel med 3.5 mm mini jack den følgte med min nokia N82.den sorte enden kobles til tlf.mp3 ect.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har bestillt 16:9 monitor og MK4 DVD navigation til min e38 nå..

også vil jeg gjerne ha det intravee II settet fra bimmernav.. men lurer på, følger alt jeg trenger for å koble til ipod'n med i den 'intravee pakka'? slik som på monteringsvideoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...