Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo BMW folk!

Jeg går og lurer på å anskaffe en X3. Har lenge mislikt utseendet på denne bilen, men etterhvert synes jeg den har blitt spiselig. Det er en bil som passer mitt behov til plass osv uten å være altfor dyr. Er det noen som har meninger om denne bilen? Er det helt feil å satse på denne?

Hva med 150hk dieselen, er den gei nok eller blir det for svakt? Pre-face lift vs face lift?

Alle erfaringer og meninger mottas med takk :D

Skrevet

Når jeg var i bestillingsrunden for ny bil stod valget mellom en ny X3 2.0dA eller ny 520dAT. Valget falt på sistnevnte ettersom jeg syns det er en mer elegant bil og at jeg kunne få mye mer morsomt utstyr.

Når det gjelder ikke facelift vs. facelift, også kalt LCI på BMW språk så ville jeg definitivt ha gått for sistnevnte. 177hk og automat kontra 150hk og manuell. I tillegg er kvaliteten betraktelig bedre og den ser vesentlig bedre ut utvendig. Det er ikke noe å tenke på en gang. Gå gjerne for en 2008 modell og aller helst med komfortseter (da med den nye nakkestøtten, den er fantastisk).

Skrevet

Enig med deg saltmann. Facelift-versjonen av X3 med 177 hesters dieselmotor er et godt valg. Ikke glem xenon-lys, som gjør X3 LCI meget tøff. Testet en X3 2,0d med 150 hester, og det var absolutt også en veldig god bil. På ingen måte rask, men god til sitt bruk.

Er ikke feil å satse på en X3, men en E61 eller E91 gir i de fleste tilfeller mer mening. Husk også at det nå finnes en E91 320xD

X3 LCI:

030379.1-lg.jpg

X3 pre-Facelift:

11286_1024.jpg

E91 3-serie LCI:

bildenewtbl1aviscwdato2jf3.jpg

Skrevet

Takker for innspill. Skal prøve å få sett på en facelift 2.0 bensin i dag. Denne motoren er uaktuell, men får vel et inntrykk av bilen ellers. Hadde vært interessant og prøvd 177 hesteren. Er spent på plassen, spesielt bagasjerom, da det er trangt E39T jeg har i dag. E91 blir vel litt trang vil jeg tro, men E61 har kanskje betydelig større bagasjerom enn E39? Kjedelig å stable handleposer osv inne bilen når man har med barnevogn...

Noen som vet når dagens X3 blir fornyet forresten? Står vel for tur etter F10 kanskje?

Skrevet

Er ikke feil å satse på en X3, men en E61 eller E91 gir i de fleste tilfeller mer mening. Husk også at det nå finnes en E91 320xD

Ja... den nye faceliftede X3 utgaven imponerer til og med meg... den er mye mer gjennomført enn tidligere og spesielt 177 HK modellen kan være et fornuftig kjøp. Allikevel holder jeg en knapp på E91 320xD... den er mer fleksibel og kan stort sett det samme som X3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...