Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har problem med dørlåsen på førerdøra på min E46 touring. Når det er kaldt fryser dørlåsen i åpen posisjon slik at håndtak på begge sider blir helt slappe og døra smekker ikke igjen. Ikke noe problem å låse opp og igjen bilen, men må la bilen stå på tomgang kanskje 5 minutter før jeg får døra til å lukke (evt. holde godt i dørhåndtaket om man har dårlig tid). Siden frua er høygravid og bilen må være pålitelig skulle jeg gjerne gjort noe med dette problemet...

Er det noe jeg kan smøre med, og hvor, for å hindre at låsen fryser i åpen posisjon?

Nå har bilen stått parkert i garasje i over 2 mnd siden vi har hatt firmabil fram til nå i januar. I mildværet i desember fungerte låsen helt fint da jeg skulle inn i bilen for å skifte batteri, men i kulda i går måtte bilen stå på tomgang før døra funka...

På forhånd takk for hjelpen!

Skrevet

Sikkert ein eller anna som har eit tips om veske eller noke som går an å spyle inni men eg pleie å ta med meg en pose med varmt vatn å legge på ;)

funker for min del, men no er ikkje dama mi høg gravid ;)

Skrevet

Hadde mye av samme problem på dama sin Polo.

Der fikk jeg låst opp, men håndtaket tok ikke...

Er mye plastikk og dritt i dørmekanismene så jeg kjøpte teflonspray på Biltema og sprayet inn rundt håndtaket og i låsemekanismen i døråpningen... Ikke hatt problemer siden...

Tok samme behandlingen på E36'n også for sikkerhets slyld.

Billig forsøk hvertfall ;-)

Skrevet

Henger meg på denne siden både jeg og min mor sliter med dette på våre E39.

Har prøvd å spray låsolje inn der jeg kommer til og tror det har hjulpet litt (ingen problem i -10 i morges), men skjer fortsatt noen ganger. Får låst døren slik at den er nesten igjen ganske fort, men tar fort 5-10 min. før den kan lukkes skikkelig.

Skrevet

Jeg sliter med dette på mine bakdører

Tror faktisk jeg har slik Biltema spray i garasjen, så det skal jeg jammen teste...

Hvis ikke er vel en demontering av dørtrekk og skikkelig rengjøring av låsemekanismene det eneste som duger, men det får i så fall vente til kvikksølvet vipper over 0 igjen

Skrevet

Ikke alene om dette nei ser jeg. Jeg har en ganske god teflonspray stående så spørs om jeg ikke skal prøve litt mer med den. I fjor stod bilen jevnlig i oppvarma garasje på jobben til madammen så da gikk det bra. Tror ikke jeg smurte noe da så får prøve litt. Dørlåsen og låsekassa ble skifta i fjor vinter etter et innbruddsforsøk så er nytt og skal ikke være fullt av dritt. Hadde akkurat fått bilen da så vet ikke om det var et problem som kom i den forbindelse.

Skal teste teflonspray og gi tilbakemelding til dere andre som sliter med det samme.

Skrevet
Henger meg på denne siden både jeg og min mor sliter med dette på våre E39.

Har prøvd å spray låsolje inn der jeg kommer til og tror det har hjulpet litt (ingen problem i -10 i morges), men skjer fortsatt noen ganger. Får låst døren slik at den er nesten igjen ganske fort, men tar fort 5-10 min. før den kan lukkes skikkelig.

Det er nok samme problemet som jeg har, det er ikke låskassa men wire fra handtaket på yttersiden og til låskasse. Er nok fukt i den.

Jeg gidder ikke å gjøre noe med det i vintert, men børnok demonteres og wire bør smøres opp med fett.

Skrevet

Da har jeg i hvertfall sprayet godt med Interflon Fine Lube +Teflon på utvendig dørhåndtak (dratt ut og sprutet inn mellom håndtak og låsesylinder) samt på innsiden i selve låsekassen. Da er det bare å vente på kulda og håpe at problemet er borte. Kommer tilbake med en tilbakemelding om en uke eller to hvis det fortsatt ikke har blitt problemer. :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Kan informere om at jeg har hatt null problemer med dørlåsen etter at jeg smurte den opp med teflonspray :) Har vært kaldere på et par dager enn på den dagen den frøs sist så håper problemet er løst. Har ikke vært antydning til kranglete dørlås nå i hvertfall. Sier ifra senere om det blir kuldeperioder med påfølgende problemer. Skriver jeg ikke mer kan dere regne mitt problem som løst og følge oppskriften selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...