nimitz Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Lurer på hvor stor forskjell det er på lys styrken fra 4200 til 6000 kelvin? De har osram xenon 4200 kelvin til 998 kr pr stk på Thorshov bilrekvisita. De kunne skaffe på 6000 kelvin, men de ble 1700 pr stk. Var mye og betale hvist det ikke gir mye mer lys da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sLQvdal Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 kelvin angir vel bare hvor mye blåskjær det er i pærene, ikke lysstyrken som angis i watt. mener nye biler blir levert orginalt med 4200k da det er det som gir best lys (mye mer blått lys i 6000k, men mindre synelig lys?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brightlight Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 vanlige halogen pærer eller skikkelig xenon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 har ingen ting å si på lysstyrken. jeg er alltid like imponert når folk kunne googlet på et nanosekund å funnet fram dette:) 4300 er forresten det som er orginalt på biler levert med xenon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Uansett, 4200 K gir best og hvites lys, jeg har prøvd 8000 k og 6000 k. Dette ser litt tøffere (Blåere) men gir et langt dårligere lys. Det er jo sant jo høyere kelvin desto blåere lys. Brukes mest til utstilling og showoff! Mitt klart førstevalg mht. til best lys og sikrest kjøring, er 4200 K som levert originalt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 4200k er det som er optimalt ja. Grunnet lysforholdene ved mørke og våte veier. Har sittet på i biler med 8000k, og da har lyset en tendens til å bli veldig svekket i slike forhold, mens 4200k opprettholder mesteparten av lysstyrken uansett vær og vind. Det å si at noen er sterkere eller svakere er bare tull, det er bare farven på lyset som lurer øyet... Til gjengjeld så er f.eks 8000k bedre i snøvær enn 4200k.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 4200k er det som er optimalt ja. Grunnet lysforholdene ved mørke og våte veier. Har sittet på i biler med 8000k, og da har lyset en tendens til å bli veldig svekket i slike forhold, mens 4200k opprettholder mesteparten av lysstyrken uansett vær og vind. Det å si at noen er sterkere eller svakere er bare tull, det er bare farven på lyset som lurer øyet...Til gjengjeld så er f.eks 8000k bedre i snøvær enn 4200k.. Greit fortalt! Den siste mht. snø, så tror jeg nok det har litt med øyet som ser. Men klart dersom det snøkave ville jeg vel sikkert brukt tåkelysene. Så kanskje. 4200K nær og fjern, så 8000k til kurve/tåke i snøkave? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2009 Men da er jo saken klar. Siden jeg har orginal montert xenon så blir det og kjøpe 4200 kelvin. Regner med at det er bra pærer siden det er osram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Men da er jo saken klar. Siden jeg har orginal montert xenon så blir det og kjøpe 4200 kelvin. Regner med at det er bra pærer siden det er osram. Masse leverandører og priser. Sjekk hos han her. www.rimport.no Meget gode japanske pærer han har og peiling på xenon. Tar jeg ikke feil skal du ha D2s? Osram er bra, phillips xenarc er vel en pære. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2009 Det er noen som mener at man bør styr unna billige xenon pærer. Vet ikke hva som er riktig. Vil self kjøp 2 stk pærer til 1000 kr enn bare en til samme pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Det er i grunnen opp til deg. M tec er jo god kvalitet. Å dessuten har du jo norske reklamasjons vilkår. Det er vel china produkt som ikke holder helt mål, man skal tenke seg litt om. Jeg bruker bla. mtec i tåke og fjern halogen. Meget bra lys!! Skal sette i Mtec xenon på fjernlysene snart i min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2009 Det er i grunnen opp til deg. M tec er jo god kvalitet. Å dessuten har du jo norske reklamasjons vilkår. Det er vel china produkt som ikke holder helt mål, man skal tenke seg litt om. Jeg bruker bla. mtec i tåke og fjern halogen. Meget bra lys!! Skal sette i Mtec xenon på fjernlysene snart i min. Er det H1 pærer som sitter orginalt i E39 med xenon? (D2R) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Det er i grunnen opp til deg. M tec er jo god kvalitet. Å dessuten har du jo norske reklamasjons vilkår. Det er vel china produkt som ikke holder helt mål, man skal tenke seg litt om. Jeg bruker bla. mtec i tåke og fjern halogen. Meget bra lys!! Skal sette i Mtec xenon på fjernlysene snart i min. Er det H1 pærer som sitter orginalt i E39 med xenon? (D2R) Mener og huske det er h1 ja, men i vertfall på facelift er det spesielle adapter ved ombygging, prøvde på min e39 01 modell det gikk ikke!! Men du kan bruke dem xenon look, temperaturen er nesten helt lik original xenon, og gir fra seg bedre lys en std. halogen. Vi snakker om fjernlysene ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2009 Nei, da mener jeg de orginale xenon som sitter i nærlysene. Fjærnlysene er jo vanlig halogen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 D2S heter dem.. kontakt jørn hos rimport. han hjelper deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå