Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg eide en 525i for litt siden ! Jeg syns den var sprek nok for mitt bruk, men så lurer jeg igrunnen på, er det veldig "rippoff" og gå fra 525i til en 520i ? (150 HK versjonen)

Vil liksom ikke handle bil og sitte igjen med samme følesen som da damen greide og ødelegge 42" og handlet meg en ny 28" for den var billigere ^^

Noen med erfaringer og spre ? er desperat etter å få meg BMW igjen :) men 525i'ene har en tedens til å koste over mitt budsjett !

Eller ville dere heller gått over til en 320i hvis dere skulle hatt en 2 liter ? Da denne er litt lettere og mindre !

Takk for svar :)

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Snakker du E34 og E36 nå med M50 motor? Isåfall så er E36 320 en smule kjappere enn E34 520 (skiller 0.6 sek fra 0-100). Akkuratt ytelse her merker du ikke så veldig mye av, E34 er jo uansett en billigere bil enn E36 så.

525 er jo en relativt mye kjappere bil enn 520 (2 sekunder forskjell 0-100), så vil tro du blir litt skuffet viss du har store forventninger til 2-literen.

Skrevet

min mening er å gå fra 525 til 520 blit kjedelig det jeg merker mest er at 2l ikke klarer å holde samme drag i oppoverbake

jeg ville gått for 320eller 325 e36/e30 men disse bila koster som ofte mer en 520 å 525

så du kan jo bare vente til det kommer noen greie 525er jeg har en vist du vil skru:P

Skrevet

Jeg har jo ikke så voldsomme forvertninger, men det er at jeg vil ikke handle en 520i å bli veldig skuffet. Nå kjører jeg en 1.4 liters ford escort stasjonsvogn med 75 HK, så det vil jo uansett merkes forsjell fra det! hehe

Tenker på den nye motoren ja, M50 !

Skrevet

med turtall blir det liv, men under 3000 er det ikke mye fres egentlig.

Har en 520 E34 med automat og bilen girer alltid ned til minst 4 gir for å holde følge med trafikken i slake oppoverbakker. 5 gir er egentlig liv i rundt 120 og da er jo en allerede i faresonen ganske lenge.

Min er importert fra tyskland, så kanskje norske biler er justert litt annerledes på giringa og tilpassa mer hastighetene vi har her?

Den er ingen racer liksom, men beistet flytter på seg bare en gir litt gass. Har ikke kjørt 525, så usikker på hvor mye forskjell det er.

Letteste er vel å finne noen som har 520 og sitte på ei runde?

Automat er vel noe tregere enn manuel også?

Skrevet

[...]

Min er importert fra tyskland, så kanskje norske biler er justert litt annerledes på giringa og tilpassa mer hastighetene vi har her?

[...]

Automat er vel noe tregere enn manuel også?

Selv om det er importbil er det nok samme girkasse og samme utveksling.

Automat er typisk sett noe tregere ja, høyere drivlinjetap osv. (Men det gjelder ikke alltid, MB har tidligere hatt noen modeller som hadde bedre ytelser og lavere forbruk med automatkasse enn manuell. Om det skyldes suverene automatkasser eller suverent dårlige manuelle kasser kan diskuteres).

Skrevet
520 er ikke noen sinke akkuratt.

Ganske sterk også, kan tøffe bortover på 500rpm i 3'e uten problemer.

Min hadde ikke greid det i nedoverbakke engang. Det er såvidt det går an å løse den ut i 1. uten å trø på gassen.

520 er enkelt og greit irriterende treg.

Fra 4500rpm og opp, er den ok.

Skrevet
520 er ikke noen sinke akkuratt.

Ganske sterk også, kan tøffe bortover på 500rpm i 3'e uten problemer.

Min hadde ikke greid det i nedoverbakke engang. Det er såvidt det går an å løse den ut i 1. uten å trø på gassen.

520 er enkelt og greit irriterende treg.

Fra 4500rpm og opp, er den ok.

Må være en feil ett sted med den da..

Skrevet
520 er ikke noen sinke akkuratt.

Ganske sterk også, kan tøffe bortover på 500rpm i 3'e uten problemer.

Min hadde ikke greid det i nedoverbakke engang. Det er såvidt det går an å løse den ut i 1. uten å trø på gassen.

520 er enkelt og greit irriterende treg.

Fra 4500rpm og opp, er den ok.

Må være en feil ett sted med den da..

Det er ingenting feil med den.

Skrevet

E39'n min er selvsagt sirup i forhold til e34'n i avataren min, men det skulle bare mangle.

Synes 2 literen på 150 hk er helt grei med manuell kasse.

Forrige e39 520 med automat, var derimot ikke hva jeg orket og leve med.

Smak og behag dette med 2 literen tipper jeg.

Har jeg behov for og mobbe noen i lyskryss, så tar jeg e34'n, men synes e39'n er helt kurant til normal kjøring og sånn passe til litt hardkjør i fart.

Skrevet

Aldri kjørt 2,5L m50 men har en 2,8L m52 i e36 og forskjellen er ekstrem mot min 320 e30 (som jeg finner litt friskere enn min gamle 320 e36, sikkert på grunn av noe høyere utveksling i e30en.)

Det er tross alt snakk om 8dl forskjell og dobbelt så mange ventiler, men jeg trodde ikke forskjellen var så stor.

Før jeg fikk tak i 328en så vill jeg si at 320en var en av den sprekeste 2L jeg har kjørt (har dog ikke kjørt så mange), men nå kjennes 328 kvikkere i 5. gir på 2000rpm enn hva 320en gjør på flat pedal i 1. giret :P

2L m50 er moment sterk på lave turtall og kommer da frem når man pisker den litt, men det er ikke sammenlignbart mot 2,5L og 2,8L.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...