Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Støtter S. Nilsen her!! DET iriterrer det!

Forøvrig enig i det med runkjøringene.. MEEEEN, skjønner ikke hvorfor folk blinker seg INN i rundkjøringene, du trenger jo bare blinke UT! Rundkjøringen går bare til venstere, så trenger ikke blinke til venstre da, men blink til høyre når du skal UT!

Lenge siden du tok lappen? :roll:

Enig med deg, men det er faktisk en regel som tilsier dette.

Lenge siden du tok lappen da?

Er faktisk ikke en regel som tilsier at man MÅ blinke til venstre i rundkjøringer, men man lærer på kjøreskolen og i opplæringsboken at man BØR blinke til venstre.. Sier ikke imot at folk burde bli flinkere til å blinke til venstre, det er helt klart en fordel men det er likevel ikke en regel som tilsier dette.. Man får ikke akkurat "signalfeil" på førerprøven hvis man unnlater å blinke til venstre i rundkjøringene.

Hadde derimot folk plassert seg RIKTIG i 2-felts rundkjøringene i utgangspunktet, så ville det ikke vært nødvendig å blinke seg til venstre..

Men takket være alle de som skal snike seg forbi køen i venstrefeltet når de skal rett frem, så oppstår det selvfølgelig en viss usikkerhet om de som ligger i venstrefeltet skal rett frem eller om de faktisk skal helt rundt rundkjøringen. :roll:

Kan skjønne at folk legger seg i venstrefeltet i rundkjøringene når det er kø fordi det i mange tilfeller er litt "vrient" å komme seg over i venstrefeltet etter rundkjøringen, noe som igjen ikke ville vært et problem hvis alle sammen hadde lagt seg i høyrefeltet i utgangspunktet.

Skrevet
Xenonpærer i parabollykter.. Gjerne i kombinasjon med grøftelys!

der minte du på meg en ting til og det er feiljusterte lykter spesielt i kombinasjon med ettermontert xenon, disse folkene skulle det vært skuddpremie på! (ikke ta meg feil, xenon er veldig fint men juster lyktene så dere ikke blender andre! hadde xenon på e34en min, men jeg hadde el høyde justering på lyktene, kjørte derfor lyktene så langt ned som mulig når jeg ikke trengte lys(dagslys) og før jeg møtte biler.

Skrevet
I bodø er det skummelt i rundkjøringer..folk kjører uten og gi signal..uten og se seg for i det hele tatt :shock:

Aldri stol på NOEN! Uansett hvor det er og du skulle krasje og det er den andres feil så er det kjedelig og krølle gullet så mye at det ikke engang er vits å reparere.

Det er så mange gammlinger som ikke aner hvordan de skal kjøre i rundkjøringer og heller ikke bryr seg, KASTER seg ut forran deg og du ser de ikke engang ser seg for når de nermer seg rundkjøringen.

Åh det er så mye jeg irriterer meg over, de som kaster seg ut på hovedveien rett forran deg og tror de skal klare det uten å irritere deg med biler som har ulovlig liten motor og axer så dårlig av du må nesten stå på bremsen så overasket du blir over hvor tregt den drar igang.

Og som første innlegg, det irriterer meg og mye av det folk har sakt her.

Skrevet

1: kjørelys OG tåkelys samtidig. jævla idioter.

2: de som kjører under fartsgrensen. gjerne med fart på 60 km i 80 soner.

3: jeg lærte at man aldri skal blinke in i rundkjøring. høyre og rett frem er høyre felt. venstre og tilbake er venstre felt (4 armet rundkjøring) til høyre blinker man før men er inne i rundkjøringen. rett frem så blinker man etter man har passert avkjøringen til høyre. til venstre blinker man til høyre etter man har passert avkjøring 2 (rett frem) og legger seg ut i ytterste fil i rundkjøringen for så og svinge ut. tilbake gjør man akkuratt som til venstre. bare en avkjøring senere med alle bevegelsene.

4: busser som tror de eier veien. de bråsvinger ut av busslommer. greit de har forkjørsrett i opp til 60 soner ut av lomma. men går ann og tenke litt. ligger i venstre felt inn i rundkjøringer og svinger ut første vei bare fordi det er kø i høyrefelt. greit de har ruter og følge. men lov brudd er da ikke lov selv om man har dårlig tid. og busser som tror de har forkjørs rett ut av buss terminaler. det har de ikke.

5: glidelås/flette kjøring når det er mye kø. dette funker utmerket om folk slutter og tenke"først meg selv, også så meg selv"

6: mopeder som kjører forbi i kø er helt greit for meg. men IKKE på høyre side.

7: biler helt oppe i ræva mi. irriterer meg når jeg kjører igang i oppover bakker. hender jeg bruker ryggelys litt. noen tar hinten og holder litt avstand ved neste stopp i bakken. de andre som fortsetter og stoppe under skiltlysa mine får litt stensprut når jeg spoler igang vet neste igangkjøring. og de som skal ligge i ræva mi når jeg kjører får se bremselysene mine. hadde en bil i ræva en gang. da bremsa jeg hardt. bilen bak bremsa ennå hardere. for jeg hørte dekka hans pep. etter det så jeg han nesten ikke i speilet. så han holdt avstand etterpå.

8: politi som trur de er over loven.

9: folk som ligger i 60 i 80 sone som brå bremser til 50 når fotoboksen kommer.

10: gammlinger som ikke klarer å kjøre lenger. klarer de ikke og holde flyt i trafikken mer har du ikke noe i trafikken å gjøre.

11: folk som blinker på meg nar jeg kjører parklys og tåkelys på dagtid. det er lov!!

12: folk som ikke skrur av fjernlys i tide. når det er en slakk sving på sletta så ser jeg fortsatt lysene til møtende bil. og over bakke topper. man ser tydelig at det kommer biler mot deg over kanten. da kan man skru av før man er over kanten.

13: nærlys og tåkelys samtidig.

14: tåkelys samtidig med nærlys.

15: folk som tror nærlys og tåkelys er tøft er irriterende. de blender motgående trafikk.

16: suv med xenon er nesten alltid en plage og møte. sikkert fordi lysene er så høyt oppe at og stille de ned ikke hjelper.

Skrevet

Folk som blinker og tuter og skal "kjefte" på meg når jeg drar forbi de på høyt turtall. :twisted:

Folk med liten motor

Folk som kjører økonomisk/ikke bruker motoren

Folk som ligger langt under fartsgrensa, lager kø på flere hundre meter og ikke tar hintet og kjører inn til sida

Folk som ligger oppi ræva, gjerne med fjernlys på og ikke kjører forbi tross 1 km rettstrekke.

Skrevet
...og folk som er så lat at di helst skal parkere bilen inn i butikken for at det skal bli litt kortere avstand og gå.

Hvorfor irriterer du deg over dette?

Med stor sannsynlighet er det noen som trenger plassene nær inngangen mye mer enn deg. Får helt vondt når eldre folk som knapt kan gå må gå til enden av parkeringsplassen fordi alle vi under 50 skal så nære døra som mulig.

Registrerer ellers her at vi er mange som kommer til å gå på blodfortynnende medisiner fra vi er 40 og resten av livet her inne som følge av høyt blodtrykk. Ser for meg at en holdningsskapende kampanje på forum som dette hadde både redusert ulykker og sykemeldinger. :shock:

Skrevet

Det værste jeg vet er folk som har lært at man skal skru på fjærnlys 1-2 billengder før du møter en motgående bil.

Lærte dette når jeg tok førerkortet jeg også, men gjør det aldri.

Der sitter du og aner fred og ingen fare, også skrur den tosken som kommer i mot deg på fjernlysa (og kanskje i tillegg ekstralys (1000 m) og du ser ingenting de neste 10 sekundene.

Høres sikkert fint ut at man skal skru på lys så man ser mest mulig, men det funker heller dårlig i praksis.

Skrevet
...og folk som er så lat at di helst skal parkere bilen inn i butikken for at det skal bli litt kortere avstand og gå.

Hvorfor irriterer du deg over dette?

Med stor sannsynlighet er det noen som trenger plassene nær inngangen mye mer enn deg. Får helt vondt når eldre folk som knapt kan gå må gå til enden av parkeringsplassen fordi alle vi under 50 skal så nære døra som mulig.

Registrerer ellers her at vi er mange som kommer til å gå på blodfortynnende medisiner fra vi er 40 og resten av livet her inne som følge av høyt blodtrykk. Ser for meg at en holdningsskapende kampanje på forum som dette hadde både redusert ulykker og sykemeldinger. :shock:

mulig du har misforstått meg, forstår at di eldre bør parkere litt nermere inngangen. men som regel er det folk i 20-40års alderen som står der. jeg selv parkerer langt unna inngangen for og slippe å ha biler ved siden av min. men jeg blir forbanna når di skal parkere over alt ved inngangen slik at jeg ikke kommer forbi med bilen min

Skrevet

Irriterer meg skikklig når du ligger som 2 eller 3 bak en som kjører som en fis. Å når det kommer en langstrekke så bruker de andre forran deg evig lang tid på å kjøre forbi! De bruker jo f*** meg mange kilometer for å komme seg forbi!

Skrevet
Irriterer meg skikklig når du ligger som 2 eller 3 bak en som kjører som en fis. Å når det kommer en langstrekke så bruker de andre forran deg evig lang tid på å kjøre forbi! De bruker jo f*** meg mange kilometer for å komme seg forbi!

det er jo ikke lov og bryte fartsgrensen ved forbikjøring heller da. så om bil 1 kjører i 75 i 80 sone kan det jo hende bil 2 og 3 bare kjører 5 km/t fortere enn bil 1. hehe. jeg har bånn gass til jeg er forbi jeg da. mye bedre syns jeg :P slipper og ligge i feil felt så lenge :D

Skrevet
det er jo ikke lov og bryte fartsgrensen ved forbikjøring heller da. så om bil 1 kjører i 75 i 80 sone kan det jo hende bil 2 og 3 bare kjører 5 km/t fortere enn bil 1. hehe. jeg har bånn gass til jeg er forbi jeg da. mye bedre syns jeg :P slipper og ligge i feil felt så lenge :D

Vet at du ikke skal bryte fartsgrensen ved forbikjøring.

Men er jo mye bedre å tråkke gasspedalen igjennom gulvet å komme seg forbi så fort som mulig istedenfor å ligge å daffe på feil side av veien :P

Det sa kjøre læreren min også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...