Gå til innhold

Min nye bil, E39 535iA V8 - solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått gjort ferdig setene (mangler bare varme og aktive seter) og har fått komplettert det med nye nakkestøtter som vi finner fra E60/E61/E65 - Norges første E39 med disse? hmm.. Jeg var litt spendt på om de passet overens, men det gjorde det helt perfekt. Kan ikke si at jeg angrer et eneste sekund på oppgraderingen (kremt, Steffan og Aloebiz.. ;) ) , samtidig som det løfter inntrykket av bilen betydelig. Jeg var også spendt på skinnkombinasjonen dakota mot montana, men skinnet ser ut til å være tilnærmet likt. Det samme med fargen.. Her er noen bilder fra dagens komplettering av ledningsnett og nakkestøtter.. :D:D

Under medfølger masse bilder, som i og for seg er selvforklarende, men med litt tekst til et par av bildene.. Kommentarer..? :D

e9n28f6t9ovaavn9zggh.jpg

De gamle nakkestøttene med klargjøring for TV skjermer.. Ikke akkurat en lekker skue, bakfra vel og merke, men disse er borte nå..

yupu5ozxthc9vbhmxw3f.jpg

6rjblj6zfgmki975g4xp.jpg

De øverste klipsene er bare å dra rett ut. Så er det bare å bikke og vende litt så kommer de i bunn også. De øverste kan sitte svært hardt så da må man bare bikke og vende og til slitt får man det til..

g2hj8wdfla63q8jy6o1c.jpg

Løsnet både oppe og nede. Forskjellige festemekanismer på de øverste og de i bunn..

raznv7pbu0bcl0cjqoyy.jpg

Her er heisen som kjører nakkestøttene opp og ned. Jeg hadde en låsering rundt plastfestet, men disse fjernet jeg. De må også av for å få av nakkestøtta.

czipe97ghh21p8olwk18.jpg

Nakkestøtta sitter hardt, så det lønner seg å dra de rett opp ved å holde under nakkestøtta. Da går de rett ut av sporet, men disse har lett for å ryke hvis man er litt uvørn.

h56zg7ghpn6ii7ff4qot.jpg

Nakkestøtta koblet av. Bare å dra nakkestøtta rett opp..

nch83uvjkzdrs25ek3e1.jpg

Ny nakkestøtte på plass. Press den tilbake i plassen sin.

foc93rs63cq00xkidpjo.jpg

Og her er resultatet.. Stor forskjell i forhold til de gamle..

lvse278tdp8q8mr3fskb.jpg

4ppatwysxf5x2z28qy1l.jpg

Så er det bare å starte på det andre setet- Bare å dytte på plass de nye..

16n5oyqhucnjmi3k5msq.jpg

Tre de på og ta av plasten når de er på plass..

5bpeavstwg2mctkb2rb2.jpg

Endelig resultat..

esbptpjgpe68pqq9tqhn.jpg

Nyt det nye interiøret.. Stor forandring etter min mening..

z6oswq0ga20fwvihuv7p.jpg

fo58re66aku70uvb7797.jpg

mvdjjqz0fyl12ob4q63t.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner og bli en seriøs gromvogn dette nå :D Meget lekkert med nye nakkestøtter! Hvordan fungerer "bøyen" i de ny nakkestøttene? Er de også elektriske, og hvordan har du lagt opp styring av de?

Gleder meg forresten til å se DIY av led i speilene som jeg ser nevnt her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner og bli en seriøs gromvogn dette nå :D Meget lekkert med nye nakkestøtter! Hvordan fungerer "bøyen" i de ny nakkestøttene? Er de også elektriske, og hvordan har du lagt opp styring av de?

Gleder meg forresten til å se DIY av led i speilene som jeg ser nevnt her :D

Takk for det. Bøyen må man gjøre manuelt, faktisk det eneste på setet som er manuell justerbar, så her kan man ikke ligge på latsiden ved å trykke på en knapp.. ;)

LED lys kommer når jeg har tid og ork til å se på hvordan jeg demonterer dørtrekkene, hehe. Føler liksom at jeg har hatt nok å gjøre mht demontering og modifikasjoner med hele interiøret. Så må bare få av dørtrekkene så er det gjort på et par minutter. Har lys og ledningsnett liggende klart.

Dette ble meget bra. Når kommer facelift-lykter og lakkerte lister?

Takk for det Håkon.. Vel, jeg skulle vel egentlig kjøpe meg Hella denne gang (og gangen før der igjen også forsåvidt), men ble til at jeg tok nakkestøtter istede.. Ser etter brukte deler og hender jeg kommer over et kupp og da må jeg nedprioritere lyktene.. Gang på gang.. :P

Lakkerer er klar til å ta listene, men venter vel egentlig bare på klarsignal fra meg. Er noe usikker av en eller annen grunn.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nei, jeg har ikke gjort noe med ASC problemet, men skal bestille time hos Autopower el Stenshagen så de får fikset det nå før vinteren trer skikkelig i kraft. Det var enten den korte wiren (enkel å skifte) eller den lange (litt værre å fikse) som var gåen. Kommer med oppdatering når det eventuelt er fikset.

Ventes også en ny oppgradering snart.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hva du ga for de nakkestøttene?Det ble meget pent og fikk lyst på sånne selv nå....

Hva er det du mangler til varmen i setene?Har originale knapper fra en 96 modell hvis det er de du mangler.Hadde tenkt til å bruke de i min men mangler store deler av ledningsnettet da min er importbil og ingenting ligger klart.

Var det du som trengte noe bilbeltestrammer og forresten`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det gutter. Alltid hyggelige med gode og positive tilbakemeldinger på ting som blir gjort. Det tyder hvertfall på at tingene som blir gjort faller i smak hos de fleste. Jeg må jo også si at det er litt morsomt å kanskje være Norges første E39 med disse nakkestøttene - om ikke nordens første..?

Jeg gav 3834,- fra GS med gode prosenter. I utgangspunktet kostet de vel 2300 per stk.

Legger ved et bilde av motorrommet hvor jeg har forsøkt å tegne opp hvor vaieren går og hvor den ender. Den hvor pila går opp aner jeg ikke hvor ender og anser derfor som vanskelig å bytte.

Jeg mangler i utgangspunktet bare knapper og litt sånt, så hvis du har noen du vil kvitte deg med for en billig penge så er jo det greit. Ledninger må jeg jo da legge opp. Trenger igrunn også beltet-festet på høyre side så fremt den ikke har sittet i en kollisjonasskadet bil da gruttet skyter ned beltespenna slik at den strammes. Min er oppbrukt.

0fg0rgl3xd5mte186gz0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig ting som jeg ønsker å få gjort med bilen.. Nå har jeg fått ordnet LED'ene i speil. De lyser opp ett større område enn det som vises her, men skyldes vel at jeg tok bilder uten blitz. Syns det ble knallbra! 8)

Tips til andre coole, uvanlige mods til E39?

165w87xlnbqzo70vt241.jpg

rb5bc5vgvahas39bgloa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...