Gå til innhold

hva tror dere om dette m3 - kjøpet? *Endelig funnet!! side 4

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Km-standen har ikke mye å si, det er kun et måltall å gå utifra som indikerer bilens tilstand og hva en kan forvente av tilstand på slitedeler. Så det kommer an på hvordan bilen er brukt, og hvordan den er tatt vare på. Det siste er vel på en måte viktigst.

En bil som har rulla 100k tenker jeg at har en del ting som enten har blitt bytta, eller kommer til å måtte bli byttet "snart".

Det med km-stand er vel egentlig mer en psykologisk grenseverdi, noe som henger igjen fra gammlet av da biler ikke gikk så langt før de ble skrota.

Det er nå mye lettere å selge en bil som har gått 80.000 km enn 105.000 km selvom den siste like gjerne kan være en bedre bil, nettopp pga kjøpere har som kriterie max 100k km. Per i dag så er det veldig vanskelig å selge en M3 som har gått 130-150.000 km uten å dumpe prisen, og tilogmed da så ser det ut til å være vanskelig pga mange tenker på videresalg. Om noen år så er bilen eldre og det vil nok bli litt lettere siden den "grensa" flytter seg litt med bilens alder.

Men du bør tenke på hvor langt du skal kjøre per år med denne. Skal du kjøre 15-20.000? Eller bare 5000? Hvor mange år skal du ha den maks/min? Hvis du kjører 20k i året og skal ha den i ca to år, så vil en bil som har gått 100k runda 140k km på telleren, mens en bil som har gått 60k, har da runda 100k, og sikkert mer attraktiv på markedet innen den tid. Eller hvis du kjører ca 5000 km, så er den oppi ca 110k km på to år, noe som er akseptabelt for en bil som du kjøpte da den hadde gått 100k km.

fint innspill.

jeg har hørt at km stand på m3 har lite å si for kjøperen. (det har mye å si for meg, men ifølge mange så er den m motoren svært holdbar )

Vel. jeg hadde vel kjørt ca 18tusen på 1 år. Hadde muligens beholdt bilen i max 2 år. Så da er vel ikke det noe butikk.

Noen som vet ca hva som er "riktig" pris for en 2004 mod om 2 år fram i tid.

04 mod, gått ca 140tusen. alt utstyr. godt behandlet.

Noen med mer kjennskap til markedet enn meg, som kan uttale seg her? :)

Skrevet

kopissen min kjøpte bil av konghelle.han juger en god del...aldri sett så strøken bil sa han!når bilen skulle hentes var det mange transport skader som han ikke fikk igjen penger får!

Skrevet

sikkert delte erfaringer:) moren min handla bil der og den hentet hun jo selv. hun var jo fornøyd. men hun hadde jo godt på skole med han tror jeg:) uansett sikkert en liten luring som de fleste bilselgere, men jeg lever i den tro att om både kjøper og selger føler de har lurt hverandre litt så har det vært en okei handel;)

Skrevet

Det er umulig å spå prisen på en m3 to år fram i tid. De har holdt seg veldig godt de siste to åra. Jeg trodde i slutten av 2007 at de ville ligget ca 50k pluss under dagens priser, allerede i sommer. Men den har altså holdt seg ganske bra, selvom det dukker opp noen eksemplarer nedmot 500k så er det fordi disse gjerne er brukt og kjørt litt lenger ("får det man betaler for"). Nå som importavgiften har gått opp også, så tror jeg som nevt før at det ikke kommer noe prisras på m3 de neste åra heller, men den vil tape seg som normalt. Det som kan skje er at e46 begynner å bli gammeldags, spesielt hvis bmw kommer ut med en enda ny 3-serie? M3 E46 er uansett en klassiker, så under 450k tror jeg ikke den vil gå under på en god del år siden det er mange flere som vil handle når de dupper under 500-grensa.

Å ha en m3 er uansett et forbruk da.

Skrevet

Jeg TROR at en E46 M3 taper seg ca 45.000-75.000kr i årene framover. Kansje ikke så mye heller for kurven på tapsverdien på en slik bil spår jeg at kommer til å flate seg ut når bilen ligger under 500'.

Bare mine spekulasjoner :)

Skrevet
M3 E46 er uansett en klassiker

Det er vel litt vel tidlig å kalle den en klassiker.. Tror vi får vente "noen" år til før man kan fastslå det, selv om det er en kjempebil.. :wink:

Skrevet

har lyst på denne, men km standen holder meg tilbake..

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2049659

jeg VET jeg beholder den i minst 1 år. Og da har jeg kjørt minst 16 000km.

fullt mulig jeg har den i 2år og da nærmer den seg 140 000km.

Jeg tenker da på kjøp av ny bil. Hvordan i all verden skal jeg klare å selge denne bilen som da har gått 120-140km uten å måtte dumpe prisen ned til 500k. som da er over 100k billigere enn hva jeg betalte.

jeg er tilogmed av den oppfatningen at om jeg kjøpte denne bilen i morgen og la den ut til salgs for 599 000,- så tviler jeg på at noen ville kjøpt den... (eller er det bare meg som skremmes av kmstand over 100k kanskje).

SKIKKELIG dårlig investering...Nesten så jeg biter i det svært så sure eplet å avventer 2-3mnd til. Jeg bruker bilen masse i jobbsammenheng og pr.lørdag som kommer, da jeg har solgt min "bruksbil", så sitter jeg igjen med en sliten corolla som bil nr 2. Det er ikke noe morsomt å kjøre rundt i den til det dukker opp en m3 med lav km stand og ok utstyr.

ps: jeg har muligens pruta ned bilen til 620 000,- selv om jeg fortsatt syns dette er mye pga kmstand.

dette er et desperat innlegg hvor jeg igrunn håper på positiv respons slik at jeg får spark i baken og handler meg ny bil om 1 uke. Drit kjedelig å vente. (jeg er utålmodig) :P

hehe. teit innlegg som ikke fører noe sted, men da har jeg vaffal fått ut litt frustrasjon:P

Skrevet

Utålmodig er en dårlig ting når man skal kjøpe bil, du blir garantert ikke 100% fornøyd med det kjøpet, den M3 du linker er veldig pen osv. Mye bedre å vente å bli 100% fornøyd når du finner den bilen du vil ha. Og som du sier km.stand er viktig både ved kjøp og salg. Iallefall bittert den dagen du kjøper en fordi du er utålmodig og så like etter dukker drømmebilen opp.... Iallefall mitt råd og min erfaring.

Skrevet

vel, min erfaring er at den der "kanskje den perfekte bilen / billigere bilen / den med lavere km og smme utstyr dukker opp" mentaliteten er noe som kan gjøre at du blir sittende lenge..er som å kjøpe tv..jada, kommer ny modell snart eller en på tilbud, men skal du vente på den nye modellen eller tilbudet kan du bli sittende en stund..følg mage følelsen..jeg har eid 17 biler, ingen har jeg brukt mer enn en uke fra jeg fant dem på nettet til den var min på...er kun en bil jeg angrer på.

Skrevet

er jo såklart enig at dette er en dyr bil og man bør ta seg tid..men å ta seg tid og sitte på gjerdet å se mange godbiter fare forbi kun fordi den har gått 30 000km forbi er noe som for min del ville vært ulevelig..men så er jeg en rastløs og utålmodig sjel :)

Skrevet

Da har jeg funnet bilen!!! (enn så lenge).

Bilen er ikke off. til salgs, så snakk om flaks :D

Det er en 02 mod med 60 000km.

eugod nå.

med sommer/vinterdekk + felger.

Har det meste av utstyr: takluke, smg, harman kardon, navi m/tv, el.markise i bakvindu, 4x elvindu, sete m/ memory + ESS kompressorkit med 460hk.

iflg. kilder er denne SVÆRT godt behandlet - helt strøken.

eneste som skal gjøres er innkjøp av de "nye" bak-lyktene med dioder.

Jeg nekter å kjøre 1m med de gamle:P

Så da blir det bilhandel så fort naftest går i orden :)

Er det noe jeg burde passe på mht ess kit'et ?

Eller noe generelt?

u8j5aollv9xevnxijrl5.jpg

qewk677ub8ika9nef71r.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...