stroker Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Hvis det filteret er byttet for hver tredje oljeservice, så burde det ikke være tett allerede nå, ergo er enten ikke filter byttet eller du har et seriøst turbo-problem under oppseiling Få byttet det filteret fort som faen, det er første pri å sjekke!!
Trollet_ Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Skrevet Februar 11, 2009 ja skal gjøre det noen som har eller vet om noen som har noen felger som kunna kledd bilen? vinterfelgene er 15" stål uten kapsler, og det er jo ikke noe særlig fint akkurat. tengte på nye sommerfelger og ta de som var sommerfelgene (på bildene over) og bruke de som vinterfelger.
Trollet_ Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Skrevet Februar 11, 2009 var forresten innom bmw og hørte hva filteret kostet, 300.- skal stikke innom imorgen og få et, regner med det sitter i nærheten av toppen under 3 tonn med plast-deksler:)
stroker Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 var forresten innom bmw og hørte hva filteret kostet, 300.- skal stikke innom imorgen og få et, regner med det sitter i nærheten av toppen under 3 tonn med plast-deksler:) Ja, det stemmer det, sitter under plastdekslene og de ledningene som går der Tar maks 30 min å skifte dette
Trollet_ Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 har nå skiftet filter, men filteret som sto i var gjennomvått i olje forslag? byttet filteret og gjore reint nedi der, røyk litt den første km så ga det seg...
Otis Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Filteret som du tok bort er tett av olje? I såfall så er det akkurat det vi andre mente som var feil. Det er så tett at ventilasjonen ikke fungerer og kan deretter ødelegge turboen. Bra at bilen sluttet å ryke da, da tyder det på at turboen har klart seg
Trollet_ Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 bilen røyk ganske mye inntil den ble varm imorges, tengte jeg skulle åpne og sjekke det nye filteret, hva kan det tyde på hvis dette også er fult av olje?
Trollet_ Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 var innom østbyen bil (lokale bmw-verkstedet) og viste dem filteret, de sa da at dette var helt normalt, og at det var vanlig at det kunne ryke litt den første tiden etter man hadde skiftet. virker egentlig logisk nok for min del:)
Bjørner Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 du mener at turboen ka gå istykker hvis du kjører med tett veivhusventilasjon?ikke at når veivhusventilasjon er tett har turboen gått istykker. hørtes rart ut siden det filteret skiftes hver tredje gang olja skiftes. Grattis med ny bil , du gjorde rett i å kjøpe en noe mer moderne diesel fra BMW. Har selv en 525tds hvor forbruk og ytelse ikke kan sammenliknes med 525d og 530d. Skjønt min har rulla 430.000 så det er nok et noe dauere enn da den var ny... Når det gjelder veivhusventilasjonen din så bør du absolutt lese denne tråden! http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=76590&highlight=oljeavskiller
Trollet_ Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Skrevet Februar 14, 2009 ikke så dum den tråden nei, hadde kansje ikke vært så dumt med separat catch-tank med egen filter-anordning. det sies at man får høyere oktan-tall vha dette på en bensin-bil, vet ikke hvordan dette fungerer i diesel-sammenheng?
Odd-M Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Bytta det filteret på min, men har aldri lagt merke til at den ryker mye. Men når tempen går under 10 minus så blir det en del hvit røyk ved pådrag, som for alle andre biler.
Trollet_ Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Skrevet Februar 16, 2009 ok. ja merker dette ved lave temperaturer at det ryker mer da. men etter og ha kjørt en stund legger jeg merke til at hvis jeg kjører svært rolig over lengre tid, (13-1500omd) og pluttselig trør på, ryker det nesten så jeg ikke ser bilen bak meg i speilet. minner litt om hiacen som jeg kjører som arbeidsbil (D-4D), hvis den står på tomgang uten "power-heat"-funksjonen (som gjør at den holder 1250omd) på i ca en time og motoren blir kald, så ryker den også noe voldsomt når man setter i gang med og kjøre.
Otis Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Slik du beskriver ditt "problem" mht. røyk, slik har jeg det helt likedan. All røyk forsvinner fra min bil om jeg kjører den litt hardt, altså mer turtall over en liten periode.
Trollet_ Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 leste i et papir fra et bmw-verksted for et års tid siden at bilen hadde vært inne pga mye blå/hvit-røyk ved gasspådrag, turbo ble kontrollert og var ok, filteret skiftet, fortsatt røyk men alt ok. regner med det kansje bare skal være slik da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå