Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Litt teit spm. (derfor på ot delen) :)

Har akkurat hatt en Laaang og heftig diskusjon med min Onkel!

Han har akkurat kjøpt seg shelby gt500,(og mener soklart at dette er det grommaste!)

Han meiner at kjøre egenskapane på min e30 M3 ikkje kan måle seg med kjøre egenskapane til shelby`n!

Eg meiner det motsatte, Mustang er vel kjent for å ha ræva kjøreegenskaper (sjølv om det er Shelby)

Eller er det bare eg som tar skrekkeleg feil?

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tror nok ikke du kan sammelikne en bil fra 80 tallet mot en bil fra 07, det er jo nesten 30 år i forskjell, greitt nok at eldre Amerikanere er rå og brutale på veien, men regner nesten med at det er en del bedre kjørekomfort i en 07 utgave.

Skrevet

Regner med at det er snakk om den med stiv bakaksling, isåfall, har han nubb sjangs i svingene.. Har en bekjent med både Ford GT og Shelby GT-500(Ny og gammel), og han sier at gt-500en er som og satse med livet vær gang en sving kommer, spesielt om du har litt fart...

Skrevet

Takker so mykje for svar:P

M3`n har soklart ikkje sjangs på drag eller baner med mykje strekker, men på svingete baner eller på autoslalom, trur eg m3`n hadde gjort det bra:)

Tipper det blir meir diskusjon i neste familieselskap:P

Skrevet
vell, da denne shelbyen er såpass ny, tror jeg eller vet den ville kjørt ræva av en såpass gammel bmw...

vil vel si meg enig i den påstanden der egentlig... mye har skjedd på 19 år, tilogmed på det amerikanske bil markedet :wink:

Skrevet
Tror nok ikke du kan sammelikne en bil fra 80 tallet mot en bil fra 07, det er jo nesten 30 år i forskjell, greitt nok at eldre Amerikanere er rå og brutale på veien, men regner nesten med at det er en del bedre kjørekomfort i en 07 utgave.

E30 M3 fra 07 den var ny gitt :lol:

Skrevet
vell, da denne shelbyen er såpass ny, tror jeg eller vet den ville kjørt ræva av en såpass gammel bmw...

Her tar du faktisk feil.. Det er utrolig nok såpass elendige kjøre egenskaper i denne bilen som jeg skrev i forrige innlegg. Og det er også twinskru kompressor på denne, som ikke er trinnløs, noe som gjør at du får et slags "kick" noe som eier av bilen har sagt er livsfarlig om du treffer dette kicket i utgangen/midt i svingen, da hopper man plutselig ifra rundt 350hk til rett over 500 eller hva enn det var..

Skrevet

E30 M3 fra 07 den var ny gitt :lol:

er vel snakk om forskjellen i kjøre egenskaper på 80 talls mustang og 07 mustang her da :P

Skrevet

Nå var det ikke mange sekundene mellom en E30 M3 og nye småbil familiebiler da.. Så Shelby hadde nok knust en stakkar orginal E30. E30 M3 har utrolige kjøreegenskaper til og være en 20år gammel bil. Ikke utrolige kjøre egenskaper om du samenligner med en bil fra 2007.

Skrevet

Inviter ham med på autoslalom :)

Eller vis ham Jeremy Clarkson-filmen hvor han er i USA for å finne ut om Amerikanske biler er brukbare.

Han slaktet vel Shelbyen, men digget Rouch sin variant av Mustangen. Dette fordi Rouch også har fikset på bremser og dempere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...