sveinis Skrevet Januar 20, 2009 Share Skrevet Januar 20, 2009 Jeg har et par facelift-lykter (framlykter) på hånd til en billig penge. De er svært lite brukt, men kommer fra to ulike biler, så den ene har orange blinklys og den andre har klart blinklys. Går det an å skifte ut det orange glasset inni lykta? Begge lyktene er originale med xenon på kjørelyset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Januar 20, 2009 Share Skrevet Januar 20, 2009 Er ikke mulig uten å ødelegge lyktene nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2009 Fillern! Ja, da er det vel ikke så mye vits i å stresse med det. Åpner man først lykta får man den vel aldri tett igjen ==> masse dugg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pita Skrevet Januar 20, 2009 Share Skrevet Januar 20, 2009 så det er en orange reflektor inni der?? sikker på at det ikke er bare å bytte pære da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 20, 2009 Share Skrevet Januar 20, 2009 Det ser mer ut som en orange pære, slik som pita sier. Men det går ann å bytte ut lykte deksel på alle pre-facelift lykter i følge koed.no De selger ihvertfall nye deksel. For å åpne lyktene så varmer man hele lykten i steikovnen på rundt 50-60 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Januar 20, 2009 Share Skrevet Januar 20, 2009 Det ser mer ut som en orange pære, slik som pita sier.Men det går ann å bytte ut lykte deksel på alle pre-facelift lykter i følge koed.no De selger ihvertfall nye deksel. For å åpne lyktene så varmer man hele lykten i steikovnen på rundt 50-60 grader. Det er glasset som er orange, dette er ikke Pre facelift lyker å da går det ikke å åpne de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Januar 20, 2009 Share Skrevet Januar 20, 2009 Mine glass er blå, ja, fordi pæra er blå. Ville skjekket dette grundig. Trodde det bare var en type Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krutte-39 Skrevet Januar 20, 2009 Share Skrevet Januar 20, 2009 E de selger som sier at glasset er orange eller er det du som har sett det på bildet? viss du bare har sett det på bilde så tippa eg nok at der enten står ei sølvfarga pære der, eller at der ikkje e pære i det heile tatt:) For eg tror da ikkje at glasset er orange? Har eg vertfall aldri hørt om før:) Må no være på US modella i sofall:s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomas Skrevet Januar 20, 2009 Share Skrevet Januar 20, 2009 mine og så helt orange ut helt til jeg byttet til silverline pærer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Januar 20, 2009 Share Skrevet Januar 20, 2009 Det finnes både med oransje og hvite blinklysglass. "Pynten" på hjørnet av lykta har samme farge som blinklysglasset. Så på bildene du viser her, har begge lyktene hvite blinklysglass. Har lykta oransje blinklys vil det se sånn ut: Edit: Bildet er lånt av Finn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Januar 20, 2009 Share Skrevet Januar 20, 2009 Det finnes både med oransje og hvite blinklysglass."Pynten" på hjørnet av lykta har samme farge som blinklysglasset. Så på bildene du viser her, har begge lyktene hvite blinklysglass. Har lykta oransje blinklys vil det se sånn ut: Edit: Bildet er lånt av Finn.no Mulig det er rett, men for å finne det ut er det jo bare å ta ut pærene å sammenlikne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2009 Ja, tror jeg skal ringe selger og be han sjekke dette. Han har ikke sagt at de har ulik farge på glasset, jeg bare syntes det så sånn ut på bildet han sendte. Hadde vært digg om det stemmer det du sier, Rstockmann! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Januar 20, 2009 Share Skrevet Januar 20, 2009 Jeg mener, i likhet med Rstockmann, at glasset foran selve pæra har samme farge som "pynten" på siden av lykten. Jeg hadde gule pærer på mine faceliftlykter når jeg kjøpte bilen, da så det ut som om glasset var gult også. Etter å ha byttet pærer til silvervision, ble alt helt hvitt. Så ville sjekket pærene først, for tror det fort kan være så enkelt at et skifte av pære er løsningen her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2009 Et spørsmål til: Dersom disse lyktene har xenon i kjørelysene, og de skal settes på en 2000 modell pre-facelift bil som også har xenon i kjørelysene, er det plug-and-play da? Eller må det bygges om på noen måte, legges opp nye ledninger, etc.? Er vel endel som har gjort detta før der ute?! Takk for hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Januar 20, 2009 Share Skrevet Januar 20, 2009 Et spørsmål til:Dersom disse lyktene har xenon i kjørelysene, og de skal settes på en 2000 modell pre-facelift bil som også har xenon i kjørelysene, er det plug-and-play da? Eller må det bygges om på noen måte, legges opp nye ledninger, etc.? Er vel endel som har gjort detta før der ute?! Takk for hjelp Tror det skal være ganske plug and play, mulig du må ha noen overganger, har du tennere til lyktene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå