Gå til innhold

Våre biler og bilopplevelser

Hansh
 Share

Anbefalte innlegg

Liten oppdatering:

Har montert ny forsterker i hjulbrønnen ved hjelp av høy- til lavnivå overganger og er meget fornøyd selv om forsterker er en pinlig liten sak og høyttalerne er orginale. Mye mer definert og uanstrengt lyd.

Eksperimenterer litt nå med hva høyttalerne er gode for.

Ender nok opp med en ny forsterker snart, og kanskje etter hvert et nytt frontsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Litt bilder:

Noen fra etter vask, men tatt i full fart pga. travelt(!), og noen stemningsbilder fra Hardangervidden på vei hjem fra vinterferie 14.03.09, skulle tro det var påske!

2z358efxgmtdbp3xioaz.jpg

735wp879a7kntdnxjeal.jpg

lalb8huulqsuao65wew8.jpg

mznjo9pi1suma0mzw3y7.jpg

b1rduzj1lykb0pthf90a.jpg

lmsxf31w9ysu26xsp12w.jpg

ieeqfwsii5t0pypzujpr.jpg

Her hadde jammen jeg sneket meg med på bildet og (eller min samboer tok det uten at jeg var klar over det, sånn egentlig)

n6dlpy7bim26eqbwdw0p.jpg

bh9fjdrn742kgfrb6bfs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da endte jeg opp med ny forsterker! :D

Har en følelse av at nytt frontsett og en liten SUB ligger i luften..

Hei! vil anbefale deg å ta en titt på dette her:

http://www.bavariansoundwerks.com/categ ... 0/Catalog/

plug'n'play oppgradering av alle høyttalere i bilen. I tilegg får man også tak i subwoofer beregnet på undersiden av hattehylle med forsterker og hele pakka. Litt kostbart, men du verden for et intrykk det gir :wink:

Har selv kjøpt en Business CD spiller med MP3 avlesing fra dem, kan varmt anbefale å handle derfra.

Bare å lese litt tilbakemeldinger, så skjønner man at folk er fornøyde. hehe. Jeg vurderer nå å gå til innkjøp av nye høyttalere fra dem. Slipper å klippe i ledningene som ligger i bilen fra før.

Litt lei den "papplyden" i bilen min. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da endte jeg opp med ny forsterker! :D

Har en følelse av at nytt frontsett og en liten SUB ligger i luften..

Hei! vil anbefale deg å ta en titt på dette her:

http://www.bavariansoundwerks.com/categ ... 0/Catalog/

plug'n'play oppgradering av alle høyttalere i bilen. I tilegg får man også tak i subwoofer beregnet på undersiden av hattehylle med forsterker og hele pakka. Litt kostbart, men du verden for et intrykk det gir :wink:

Har selv kjøpt en Business CD spiller med MP3 avlesing fra dem, kan varmt anbefale å handle derfra.

Bare å lese litt tilbakemeldinger, så skjønner man at folk er fornøyde. hehe. Jeg vurderer nå å gå til innkjøp av nye høyttalere fra dem. Slipper å klippe i ledningene som ligger i bilen fra før.

Litt lei den "papplyden" i bilen min. :lol:

Takk for tipset!

Gjett om jeg alt har vært på siden deres og siklet! :wink:

Er dessverre et sprik mellom hva dette koster og hva min samboer synes det er rettferdig at jeg bruker ekstra på bilen rett etter å ha kjøpt den så ender nok med frontsett og SUB fra et annet sted.. Å klippe litt ledninger er bare koselig så lenge jeg har fagbrev på at jeg vet hva jeg gjør, å vise til evt. fremtidige kjøpere som måtte være skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da går det jo greit :wink: Da kan man jo ta det så langt at det trekkes nye høyttalerkabler i hele bilen og.

Du ga meg en fin idé med å plassere forstereker i hjulbrønn. Skal lage meg en ramme som kan legges nedi, som forsterkeren skrus fast på. Blir så mye ryddigere med kun en subwoofer og helt skjulte kabler i bagasjerommet :)

Koselig å drive med sånt arbeid når det er varmt i været :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt koselig ja, i motsetning til da jeg monterte det som alt er på plass i minusgrader og dårlig lys utendørs.

Kommer sikkert til å ta et bilde og legge ut av hjulbrønnen. Det fungerer svært bra! Brukte 30 min. på å skjære ut en halvmåneformet hobbyplatebit, klé den med filt og montere den oppå reservehjulet. Ikke hatt problemer med at det har blitt for varmt med den nye forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Liten oppdatering:

Bilen fikk da sin første bulk som jeg vet om på vei hjem fra vinterferie for ca. 1 mnd. siden og av alle steder så befinner den seg på taket, midt mellom takluke og bakrute takket være en snøklump som datt ned fra fjellsiden på toppen av Tokajelet (for de lokalkjente på Kvamskogen).

Heldigvis en liten og nesten ikke synlig bulk, men irriterende!

Kom hjem fra påsketur 13/4 og under to timer senere stod endelig bilen på sommerhjul for første gang i midt eie! Kommer nok bilder ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...