kamro Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Jeg var dum, idiot, tulling, dust, ansvarsløs og mye mer, jeg vil ikke høre noe mer negativt nå, men trenger bare svar på noen spørsmål. Igår var jeg på vei for å kjøpe en BMW 523i e39, bilen jeg kjørte var en 520 e39, jeg kjørte veldig fort, var en totalt idiot og stressa over å komme meg hjem da jeg skulle tidlig på jobb. Et stykke etter tønsberg ble jeg stoppet av en sivilpoliti (sølv mercedes-benz C-klasse 2001-2005 modell), politimannen kommer bort til meg og ber om å få se førerkortet mitt, jeg gir han det, også ber han meg ta med vognkort og bli med i bilen hans. Når vi setter oss i bilen hans forteller han at han har 2 målinger på meg, den ene var 170km/t og den andre var 124km/t, den på 170km/t var ikke filmet, men det var den på 124km/t, han velger å skrive en anmeldelse på den på 170km/t, da han ikke hadde noen direkte bevis på det sier jeg bare at jheg ikke godtar anmeldelsen og skriver under på papiret, han beholder førerkortet mitt og jeg får dra. Burde jeg skaffe advokat på dette? Blir det rettssak, vil det være ord mot ord, men alikevell vil vel politiet ha større sjanse for å vinne? hva burde jeg gjøre?, vær så snille og gi meg noen råd:(
Fliid Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Før noen rekker å komme med bla bla, så synd, bla bla, du er tulling osv. Sånn som alltid moral preken folkene skal komme å fortelle i slike tråder. Om det er kun film på 124 og ingen andre måle resultater som man kan fremlegge som bevis på 170 enn ordene . Så kan han kun bruke 124. Skaff en advokat ! Om han var alene i bil, og ikke har beviser på 170 annet enn ordene hans, så stiller du sterkt. Om du er under grensen for å miste lappen på 124 da : ) Lykke til. Det viktigste er at du ikke godtok førerkort beslag. Har du gjort det, ja, da har du tildels ødelagt greit for deg selv. Igjen, skaff advokat
RogE36R Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Off... trist sak, å sikkert enda verre med usikkerheten... Du ryker nok garantert på 124km/h men 170èn klarer du vel åle deg unna om han ikkje har film og var alene i bilen(?)
Odd-M Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Jeg var ute for et lignende tilfelle for en del år siden. Da nektet jeg rett å slett å signere noen ting som helst før han fikk knotet ned de forholdene som kunne bevises. Han ble fly forbanna og vi stod lenge og kranglet men jeg nådde gjennom til slutt. Det viktigste er uansett at du ikke har samtykket til beslaget. Kontakt en advokat. ¨ Jeg må da anbefale Jon Swensen, landet absolutt råeste advokat på trafikksaker. Fem kompiser av meg har brukt han og endt opp med å bli frifunnet grunnet prosedyrefeil og lignende ved utførte målinger.
Dekkbrenneren Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Hmmmm, hvis det var 90 sone du kjørte kjørte 124 i, så mister du ikke lappen, mener grensa er på 130? rundt der jaffal. Får bare en syyk bot :S Og stemmer med det Fliid sier, så lenge han ikke har noe bevis... kommer han ingen vei... Hell i uhell
316 Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/ ... 250955.ece 131 kmt! 116 kmt i 80-sona. Vil anta at det var der han ble tatt.
SpiXi Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 du får ha lykke til. får håpe du ikke mister lappen da
kamro Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Takk folkens! problemet er at han anmeldet meg for 170km/t ikke 124km/t, han tok førerkortet mitt, og jeg skrev under på noen papirer om at jeg ikke samtykket i dette og ikke var enig osv..
Andreas1 Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Er de 124 km/t før eller etter fradrag av sikkerhetsmarginene? Edit: Anmeldelsen gjelder 170, men bevisene er på de 124. Jeg ville forhørt meg med noen som kan denne jussen ordentlig. For en del år siden fikk jeg selv beskjed om at jeg skulle få samme bot som bilen foran meg selv om jeg kjørte fortere siden de ikke hadde måling av min bil. Siden jeg da visste de ikke hadde måling av min bil nektet jeg hele veien for å ha holdt så høy hastighet og politiet måtte gi seg i den saken.
kamro Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 hmm, det vet jeg faktisk ikke, tror kanskje det er etter:(
gaasen Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Jeg ble "påstått" målet i 147 km/t i 70-sone, men vedkommende stoppet ikke i kontrollen. Da etter en del etterforskning fant de bevis hvor de klarte å sette meg bak rattett på en bil som passet beskrivelsen (rød mercedes med første registreringsbokstav v) på en bensinstasjon i nærheten en halv time før. Jeg ble innkalt i avhør og sjikanert og presset av purkene som hadde målt bilen og de sa "de visste det var meg og de var sikker på att jeg kom til å miste sertifikatet". Samt jeg var ett dårlig menneske osv. Jeg erkjente å ha kjørt en bil som passet besrivelsen, men nektet på att det var jeg som hadde kjørt igjennom. Det hele ente med att de tok lappen i 3 uker (om de skal beholde den lengre enn det, må de ha godkjenning fra retten, så om du ikke har hørt noe iløpet av de 3 ukene råder jeg deg til å møte opp hos purken å kreve det tilbak) og etter 3 uker fikk jeg igjen lappen med sikkerhet fra de om att de skulle kjapt ta den ifra meg igjen. Etter ett halvt år ble jeg stevnet for retten, men samme dag som saken skulle opp, ble den henlagt. Noe som var rett og rimelig ettersom jeg selvfølgelig var uskyldig. Gjengen dær driver utpressing på høyeste plan og min lærdom av dette er å NEKTE inntil du er dømt. Men om du er filmet i 124 km/t kan du vel bare innrømme det. Men for all del, om bevisene er usikre, NEKT som faen på 170. Lykke til!
DreRacing@ Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 OT: hva er så ille med å miste lappen egentli?
laxen Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 OT: hva er så ille med å miste lappen egentli? ...
S.Arnesen Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 OT: hva er så ille med å miste lappen egentli?
vetu03 Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Som alle andre her, så er det bare å nekte som pokker!! Må for all del ikke skrive under på noe greier.. Er bare og nekte til det motsatte er bevist!! Men du mister vel lappen uansett? Er bare at det blir en god del kortere tid?!..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå