Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
OT: hva er så ille med å miste lappen egentli?

Du er ikke fylt 18 enda du ;) ?

Nå skal du høre, man kan risikere og miste jobben hvis man blir lapplaøs..

Du ender opp som en hobbyalkis etter litt siden du ikke kan kjøre bil..

en ting til er at man må bruke venner og familie eller offentlig transport for å komme seg noen steder, og da blir det ofte når de kan og ikke når man selv ønsker..

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
miste lappen er jo gale nok,men blir de 170 blir de pallespikring i tillegg,så de er jo verd å krangle litt...

Litt latsabb liv på pallespikring i 14 dager eller mer er langt fra så ille som å miste lappen i 12 mnd. ++, tro du meg!

Viktigste i saker som dette er å nekte fra første stund. Dum som jeg var i mitt tilfelle la jeg korta på bordet da jeg ble stoppa fordi jeg trodde det skulle virke formildende, den gang ei. Nekt helt til de kan komme med håndfaste bevis.

Skrevet

ja dette var jo kjedelig å høre...

du får bare høre på endel av rådene her. oppplevde selv å bli stoppet for ikke lenge siden av sivilbil.

han kom fam å ba om førekort og vognkort og jeg viste han det. han prøvde selvsagt å ta førekortet men jeg dro det til meg og sa at det kunne han gi faen i. det heter at du er pliktig å forevise førekortet, ikke gi det til polititet. gir du det fra deg kan de beholde det i 3 uker uten grunn. han blei drit sur og begynte å skjelle meg huden full og lurte på hvem som hadde fortalt meg det og jeg svarte snill som jeg var at det var sjefen hans som hadde fortalt meg da han er en god venn av familien. :lol: han sa videre at jeg kom til å få en saftig bot og inndragelse av førekort men han hadde ikke annet enn store ord så vi sto å krangla 20 min. ca. så sa jeg at jeg hadde det litt travelt og spurte om han ville unnskylde meg. rulla opp ruta og kjørte pent avsted :lol: har ikke hørt no mer av han.

så ikke la deg skremme av uniform og store ord! hvis de ikke har sikre bevis så kan de ikke gjøre noe :Dikke skriv under på noe elr gi fra deg noe. bare å blånekte på alt de ikke har beviser på!!

håper du kommer deg ut av det med lappen i lomma :wink:

Skrevet
ja dette var jo kjedelig å høre...

du får bare høre på endel av rådene her. oppplevde selv å bli stoppet for ikke lenge siden av sivilbil.

han kom fam å ba om førekort og vognkort og jeg viste han det. han prøvde selvsagt å ta førekortet men jeg dro det til meg og sa at det kunne han gi faen i. det heter at du er pliktig å forevise førekortet, ikke gi det til polititet. gir du det fra deg kan de beholde det i 3 uker uten grunn. han blei drit sur og begynte å skjelle meg huden full og lurte på hvem som hadde fortalt meg det og jeg svarte snill som jeg var at det var sjefen hans som hadde fortalt meg da han er en god venn av familien. :lol: han sa videre at jeg kom til å få en saftig bot og inndragelse av førekort men han hadde ikke annet enn store ord så vi sto å krangla 20 min. ca. så sa jeg at jeg hadde det litt travelt og spurte om han ville unnskylde meg. rulla opp ruta og kjørte pent avsted :lol: har ikke hørt no mer av han.

så ikke la deg skremme av uniform og store ord! hvis de ikke har sikre bevis så kan de ikke gjøre noe :Dikke skriv under på noe elr gi fra deg noe. bare å blånekte på alt de ikke har beviser på!!

håper du kommer deg ut av det med lappen i lomma :wink:

Dødsbra, haha. :)

Skrevet

jeg hadde grise flaks i helgen. kjørte i 60 sone. og der var det en mercedes med 4 eksos rør. jeg måtte jo selvfølgelig bevise at bmw var bedre. og tråkker pedalen ned så langt som mulig. bilen min girer til 3 gir i ca 120. og jeg var i 3 gir når jeg oppdaga snuten midt i veien og vifta som helvete på meg. det var bare og svinge inn det.

ene polisen kommer bort og ber om lappen og vognkort. og spørr om jeg vet hva fartsgrensa er. hmmm 60? sa jeg. ja og vet du hvor fort du kjørte? neeei? ok. hmmm. ikke vi heller sa han. det var dårlig vær så laser`n ble forstyrret av snø så de fikk ikke målt bilen. jeg var årets heldigste sa de. jeg fikk en kraftig advarsel og fikk beskjed at man mister lappen i 86 i 60 sone. så jeg fikk kjøre pent heretter.

men jeg fikk hvertfal bevista at BMW eier mercedes.

Skrevet
Takk folkens!

problemet er at han anmeldet meg for 170km/t ikke 124km/t, han tok førerkortet mitt, og jeg skrev under på noen papirer om at jeg ikke samtykket i dette og ikke var enig osv..:(

Ble 170 målt med policepilot vet du det?

Skrevet

police pilot er ikke noe og stole på.. en kompis av meg ringte engang når jeg lå litt lenger bak han på tur til lillehammer. han hadde blitt stoppa med ei fart på 100 i snitt over ei vis strekning.. han godtok jo bota med en gang.. like etterpå stoppa samme bilen meg med samme farta over akkurat samme lengde på strekningen osv.. ikke faen om jeg godtok den bota heller ^^ gikk langt i systemet det og før det endte med at vi begge slapp bot og de to i politibilen ble suspendert og gransket ^^

men nok OT. ikke godta noen ting før du er dømt! min mening er at de ikke kan bruke 170 påstanden iallefall ;) lykke til ;)

Skrevet

ble også stoppet i fjor og fikk et skjema med litt info om hva som er ulovlig og priser på lov brudd. her er farts brudd og priser.

fartsgrense:....................brudd på fartsgrense:.......bot:

60 sone eller lavere-------t.o.m. 5 km/t---------------600kr 3 dg fengsel

60 sone eller lavere-------6 t.o.m. 10 km/t-----------1 600kr 3 dg fengsel

60 sone eller lavere-------11 t.o.m. 15 km/t----------2 900kr 3 dg fengsel

60 sone eller lavere-------16 t.o.m. 20 km/t----------4 200kr 7 dg f3ngsel

60 sone eller lavere-------21 t.o.m. 25km/t-----------6 500kr 15 dg fengsel

60 sone eller lavere-------26 km/t +-------------------mister lappen ++++

70 sone eller høyere------t.o.m. 5 km/t---------------600kr 3 dg fengsel

70 sone eller høyere------6 t.o.m. 10 km/t-----------1 600kr 3 dg fengsel

70 sone eller høyere------11 t.o.m. 15 km/t----------2 600kr 3 dg fengsel

70 sone eller høyere------16 t.o.m. 20 km/t----------3 600kr 5 dg fengsel

70 sone eller høyere------21 t.o.m. 25 km/t----------4 900kr 7 dg fengsel

70 sone eller høyere------26 t.o.m. 30 km/t----------6 500kr 15 dg fengsel

70 sone eller høyere------31 t.o.m. 35 Km/t----------7 800kr 15 dg fengsel

70 sone eller høyere------36 km/t +------------over 10 000kr mister lappen ++++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...