Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
OT: hva er så ille med å miste lappen egentli?

endten har du ikke hatt lappen og vet ikke hva bil har og si for verdagen til folk som har/har hatt den. eller så er du en taper og kjører like mye uten lappen.

jeg jobber 1 time unna der jeg bor. så mister jeg lappen får jeg problemer med å komme på jobb.

man blir avhengi av andre folk i verdagen.

og jeg får ikke kjørt bil når jeg vil. og jeg elsker biler. så lappen er viktig!!!

Skrevet

Da det er bevis for 124 km/t og ikke 170 kan kommer vel ikke politiet så langt vil jeg tro. Spørsmålet er da, om det vil bli en ny anmeldelse for 124 km/t når det viser seg at de ikke når frem med 170 km/t!?

Skrevet
police pilot er ikke noe og stole på.. en kompis av meg ringte engang når jeg lå litt lenger bak han på tur til lillehammer. han hadde blitt stoppa med ei fart på 100 i snitt over ei vis strekning.. han godtok jo bota med en gang.. like etterpå stoppa samme bilen meg med samme farta over akkurat samme lengde på strekningen osv.. ikke faen om jeg godtok den bota heller ^^ gikk langt i systemet det og før det endte med at vi begge slapp bot og de to i politibilen ble suspendert og gransket ^^

men nok OT. ikke godta noen ting før du er dømt! min mening er at de ikke kan bruke 170 påstanden iallefall ;) lykke til ;)

Grunnen til at jeg spørr er at UP har et regelverk som de må forholde seg til ang kalibrering av PolicePilot og dette må bli gjort daglig. Dette skjema skal de kunne fremvise dersom man spørr. Men det er en kjentsak at de somregel bare fyller det ut etterpå evt.

Testene er blant annet:

- Km test (måle en oppmerket strekning på 1 km)

- 8 talls test (teste at alle lysdiodene er ok)

- 60 sec test.

- og en eller to til som jeg ikke husker.

Her er gutta buys slappe.

Skrevet

å spørre på et bilforum hva som er farlig med å miste lappen blir litt som å spørre på et erotisk forum hva som er farlig med p miste potensen i 6 mnd ca...

Skrevet

hadde jeg kjørt 242 hadde jeg nok bare kasta lappen jeg også.

Hadde ikke vist meg offentlig med den..

:oops:

Skrevet

Du er ikke fylt 18 enda du ;) ?

Nå skal du høre, man kan risikere og miste jobben hvis man blir lapplaøs..

Du ender opp som en hobbyalkis etter litt siden du ikke kan kjøre bil..

en ting til er at man må bruke venner og familie eller offentlig transport for å komme seg noen steder, og da blir det ofte når de kan og ikke når man selv ønsker..

jeg har faktisk fyllt 26.

må jobben vite at du har mistet lappen? kan man ikke kjøre bil uten lappen? mistet den 2 ganger i fjor jeg, enda måtte jeg kjøre norge rundt 2 ganger (service teknikker) sjangsen for å bli stoppen er jo ca 0 alikevel

Skrevet

Ved å kjøre uten sertifikat tar man store sjanser. Havner du i en ulykke blir det juridisk sett DIN skyld, uansett hvem som har skyld i ulykken. Forsikringsselskapet rævkjører deg økonomisk.

Hvis der er snakk om personskade hvor en person f.eks. bli invalid så er du gjeldsslave for resten av livet.

Skrevet

En jeg kjenner kjørte uten lappen, for et halvår siden kræsjet han en ny chevrolet silverado og måtte erstatte hele beløpet. Dette var en firmabil..

Skrevet

Regress er gøy....

Kjørte selv uten lappen for å ikke miste jobben. Begrenset dette kun for til og fra jobb, men kan ikke si at jeg er stolt av det.

Men kan si såpass at man blir jo ingen dårligere sjofør uten lappen, men man bør i allefall ta en del forhåndsregler dersom man må gjøre det.

For min del så holdt jeg meg vekke fra høyt traffikerte veier og E18, samt at bilen ble brukt KUN til og fra jobb.

Skrevet

jaja okei, men har jo fått den igjen nå da.

kjører også firmabil, kjørte ned ett rådyr i sverige men gikk bra på forsikringa det.

gaasen: har du foresten sett 242n?

men nei det stemmer, viser meg skjelden offentli med den. står som regel i garasjen

Skrevet
jaja okei, men har jo fått den igjen nå da.

kjører også firmabil, kjørte ned ett rådyr i sverige men gikk bra på forsikringa det.

gaasen: har du foresten sett 242n?

men nei det stemmer, viser meg skjelden offentli med den. står som regel i garasjen

Det beste er at flere sa på spøk at du sikkert lurte fordi du bare kjører uten lappen selv hvis du mister den før du presterer å fortelle at dette er fakta og selv ikke kan forstå problemet med dette! :lol: (Slike som deg er grunnen til at de har begynt å konfiskere kjøretøy i enkelte tilfeller, men 1500 kr. så har jo du en ny doning (les 242) å være stolt av, så hadde jo ikke hjulpet det heller).

Ang. 242 så pleier det å være nok å ha sett én 242..

Skrevet

nå har jeg jo ødelagt hele tråden her.

men norge er jo ett sykt land tanke på avstraffelser for trafikkforseelser.

jeg presterer også å legge opp bilde av 242n

IMG_1306.jpg

Bilde019.jpg

men nå er det altså e30 som gjeder, mest pga at må ha stor 6er for å få nok holdbart krutt

Skrevet

Du er ikke fylt 18 enda du ;) ?

Nå skal du høre, man kan risikere og miste jobben hvis man blir lapplaøs..

Du ender opp som en hobbyalkis etter litt siden du ikke kan kjøre bil..

en ting til er at man må bruke venner og familie eller offentlig transport for å komme seg noen steder, og da blir det ofte når de kan og ikke når man selv ønsker..

jeg har faktisk fyllt 26.

må jobben vite at du har mistet lappen? kan man ikke kjøre bil uten lappen? mistet den 2 ganger i fjor jeg, enda måtte jeg kjøre norge rundt 2 ganger (service teknikker) sjangsen for å bli stoppen er jo ca 0alikevel

Sjansen et nå der alikevel, etter min mening er det særdeles lite smart og veldig uansvarlig å kjøre uten lappen..

Kunne det ikke ha vært bedreå permitere seg fra jobben?

Tenk et hypotetisk scenario, der du uten førerkort er så uheldig å frontkolidere med en annen og de dør. Hvordan tror du de pårørende og myndighetene tenker om deg da? Jeg tror man blir å slite veldig psykisk og økonomisk etter en sånn hendelse.. Men du om det, du må bare huske at du må selv stå for konsekvensene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...