Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Tenk hvis du krasjer med firmabilen i tillegg, og firmaet ikke er klar over at du faktisk har mistet lappen, og egentlig ikke skulle vært ute på veiene i det hele tatt! ;)
hehe,nemlig..da sliter man altså.. personlig så har jeg regnet med å miste lappen i maange år,jeg "øvelsekjørte" i en z3 i 2 år før jeg tok lappen i det hele tatt(med pasasjer) og har en viss tendens til å vel...ikke kjøre helt etter reglene (som de fleste andre bil entusiaster) MEN jeg har hele tiden hatt en innstilling til det og det er at om jeg blir stoppet og bøtelagt/mister førerkortet så må jeg stå for det..det er nå en gang sånn at reglene er der av en grunn(selv om vi ikke altid ser den grunnen) uansett så høres det latterlig ut at han vil anmelde deg på 170 når han ikke har måling på annet enn 124,ville nok ikke gidd meg på den uten videre...har du noe anelse på hva du kan ha lagt i selv da?
Skrevet

DreRacing@, tror kanskje ikke du er den skarpeste kniven i skuffen ;) jo, man kan være uheldig å frontkollidere på mange måter, feks på vinteren osv, uansett hvor flink sjåfør man er, så kan man være uheldig. men angående det denne tråden handler om : Nekt på 170'en, og du kan jo spørre om de kalibreringspapirene fra den dagen du ble tatt osv, men nekt intill de har solide bevis. hjelper ikke å innrømme noe, det gjør bare deres jobb lettere, det blir ikke gitt formildene straff til deg for det. lykke til, og kjip situasjon. Synes det er bra at du innser at det var teit gjort av deg! Men alle gjør feil ;)

Skrevet
nå vil jeg ikke høre noe som "uheldig som frontkolliderte" for det er det ingenting som heter.

men man kan være uheldig at noen frontkolliderer i deg da

:roll:

Hva kaller du det da? :? Frontkolidere med vilje?

Skrevet

dere er garantert mye skarpere enn meg.

de som klarer bragden med å kjøre etter forholdene for å så klare å miste kontrollen over for så å fronte har ikke noen ting på veien å gjøre værtfall! men de fins der, og de mister fan aldri lappen heller

jeg kunne kalt det talentløs kjøring.

men detta sporer skikkeli ut her...

men til deg som mista lappen, du visste jo hva fartsgrensa var på stedet, sikkert hvor fort du kjørte også

Skrevet
dere er garantert mye skarpere enn meg.

de som klarer bragden med å holde den norske fartsgrensen for å så klare å miste kontrollen over for så å fronte har ikke noen ting på veien å gjøre værtfall! men de fins der, og de mister fan aldri lappen heller

jeg kunne kalt det talentløs kjøring.

men detta sporer skikkeli ut her...

Ja for alle ulykker skjer jo fordi ene parten kjørte for fort :roll:

Ærlig talt...

Skrevet
Du er ihvertfall uskyldig til det motsatte er bevist!

Men i dette tilfellet har jo fyren tilstått ;)

Straffene på trafikkoverseelser er helt kurrante. Bare de som blir tatt som syter ;)

Skrevet
Et stykke etter tønsberg ble jeg stoppet av en sivilpoliti (sølv mercedes-benz C-klasse 2001-2005 modell), politimannen kommer bort til meg og ber om å få se førerkortet mitt, jeg gir han det, også ber han meg ta med vognkort og bli med i bilen hans. Når vi setter oss i bilen hans forteller han at han har 2 målinger på meg, den ene var 170km/t og den andre var 124km/t, den på 170km/t var ikke filmet, men det var den på 124km/t, han velger å skrive en anmeldelse på den på 170km/t, da han ikke hadde noen direkte bevis på det sier jeg bare at jheg ikke godtar anmeldelsen og skriver under på papiret, han beholder førerkortet mitt og jeg får dra.

Han sier han har måling på deg i 170, men ikke bevis? Hvordan har han da måling? Har han PolicePilot-måling, så har han jo bevis, med eller uten video. Har du ikke bedt om kalibreringspapirer ved beslagleggelsen, så kommer du ikke langt mot PolicePilot-målingen. En konsultasjon med godeste advokat Swensen pluss oppmøte for ham i Tingretten koster deg 10 laken. Noen ganger er det greiere å bare ta straffen og bli ferdig med det.

Hvor ble du målt i 170 og hvor ble du målt i 124? 100-sona slutter rett før Tønsberg, så dette kan jo bli seriøse greier...

Skrevet
Nekt på 170'en, og du kan jo spørre om de kalibreringspapirene fra den dagen du ble tatt osv, men nekt intill de har solide bevis.

Problemet er at de papirene er nok fylt ut nå...

Jeg nektet og visste ikke om disse rutinene, hadde jeg gjort det så hadde jeg spurt om papirene der og da. Advokaten min fikk aldri papirene, de kom plutselig frem i rettsaken.

I tillegg så var han som satt på med meg ikke oppført i politirapporten så at jeg "plutselig" en i bilen var jo helt uforstålig for politiet og dommer. De mente også at bilen ble stående langs E-18. Noe den ikke ble da han tok over rattet.

Denne rettsaken var et prakteksemplar på hvor korrupt og dårlig arbeid politiet gjør i Norge og hvor ræva du kan stille når du ikke vet noe om de sine rutiner.

Skrevet

Straffene på trafikkoverseelser er helt kurrante. Bare de som blir tatt som syter ;)

Forstod det slik at han skrev under på at han ikke godtok anmeldelsen?

Kamro:

Vet du farten du holdt er det ihvertfall ikke lurt å poste den her, men det virker det som du vet!

Skrevet

Kamro:

Vet du farten du holdt er det ihvertfall ikke lurt å poste den her, men det virker det som du vet!

Ikke en rett-fram tilståelse, men dette kan vanskelig tydes noen annen måte:

Jeg var dum, idiot, tulling, dust, ansvarsløs og mye mer, jeg vil ikke høre noe mer negativt nå, men trenger bare svar på noen spørsmål.
Skrevet

ingard:

Men det kan han synes han har vært da målingen av den laveste hastigheten ble foretatt, og jeg tenkte først og fremst på den høyeste målingen siden denne muligens ikke kan bevises.

Skrevet
Disse kalibreringspapirene, gjelder det alle måleverktøyene politiet har, eller bare PolicePilot?

Har målepapirer for laser også. Mye som skal være OK før den kan brukes. Flere forkjellige tester.

Skrevet

Kamro:

Stemmer Hansh, jeg skrev under på at jeg ikke godtok, jeg ble målt til 170 i 100 sonen med policepilot, han hadde jo ikke noen konkrete bevis, bare det at det stod på skjermen inne i bilen at det var en bil som hadde kjørt i den hastigheten, jeg blånekter!, jeg har tatt kontakt med jon swensen også, jeg er elektrikerlærling, tjener 68kr timen nå, håper bare ikke at dette blir dyrere enn dyrt:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...