Torek Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Film: Det er sånne ting som gjør at man begynner å tenke litt konsekvenser av ting som egentlig virker relativt uskyldig(nå tenker jeg på trimmingen), men som virkelig kan snu livet ditt på hodet hvis du er uheldig eller en smule(?) dumdristig. Fra et annet perspektiv; Det er heller ikke rart at det kjører mange ulovlige biler med det dobbelte av den originale effekten og mer til- når reglene er for stramme og prisen alt for høy for å få det godkjent i vognkort. Da er det nødt til å bli "sniktrimming" da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Shit, det der var dyrt.. Skjønner at folk trimmer uten å godkjenne siden det er nesten umulig å få godkjent noe lenger. Men det er jo sykt mye han må betale også nå da..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn-Andre Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 heia norge! men han får jo som fortjent da han prøvde å stikke fra snuten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Ikke artig å sitte som eier og/eller sjåfør av det kjøretøyet nei. Det viser bare tingenes alvor. Hadde det vært en alvorlig personskade i forhindelse med utkjøringen eller annen ulykke kan man sikkert gange erstatningsbeløpene opp flere ganger ut fra worst-cast-scenarioet som ble presentert i den snutten. Blir en person invalid og havner i rullestol snakker vi ikke hundretusener lengre. Da går det i millioner. Kan forsikringsselskapet på noen som helst måte dokumentere at det er kjørt for fort og uforsvarlig, f.eks ved vitneutsagn fra polititjenestemann og fartsmåling som i dette tilfellet, så blir man rævkjørt økonomisk med regress. Ut fra hva jeg har lest på dette forumet er det MANGE eksempel på slike biler. Dette burde være en lærepenge til mange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Dette her har vært oppe her før i en tråd.. Biltilsynet bygde opp igjen den bilen der for å bremse den og finne ut hvor mye hk det var i den, men den ble bygd oppigjen uten ic og sånt og at den hadde hatt betraktelig mer hk før den ble vrak.. Men skjønner godt at folk trimmer uten å godkjenne det, er jo svindyrt og omtrent umulig å få det godkjent da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Den var kjiper´n ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micro_RaCeR Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Men bilen går jo på prøveskilt. Og da trenger jo ikke bilen være helt godkjent av BT. så hvorfor får han da smell på opptil 300.000? vis han skulle ha hatt skilt på den(kanskje han skulle) da måtte jo han habetalt avgiften. Jeg har jo selv en bane bil. har jo prøveskilt på den. vis jeg kjører av veien på rudskogen, ville jeg ha fått en smell av toll vesenet jeg da? siden den var trimma? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Ja visst dere ser på filmen så går trykkrørene direkte fra turbo til innsuget. dvs utenom intercoolern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Til pass for ham/henne! Å kjøre på den måten på offentlig vei, og spesielt på de veiene som er nevnt, er helt sinnsykt! Jeg bor i området og kan garantere at standarden på veiene knapt berettiger 50-sone. Når det er sagt, så kan man ikke si noe på regresskrav i forbindelse med trimmingen. Reglene er nå engang sånn og det er det ingen utenom politikerne som kan gjøre noe med. Så tar folk sjansen, så får de også ta støyten hvis noe skjer. Synes ikke synd på idioten i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Aiai.. Har hørt om den bilen ja.. Jeg mener den kjørte uten skilter en stund også? Jeg ser at jeg selv er tar mye mye mer hensyn i trafikken, tenker mer risiko og slikt enn jeg gjorde for 5 år siden da jeg var 18 år! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Derfor det er lurt å bygge på gamle biler. da blir det bare mangel lapp! Dum kjøring, men synes det er enda dummere med folk som kommer med kommentarer som: til pass for deg når du kjører fra politiet! Hva skjer a? Hvor smålig og lekevoksen går det ann å bli? Synes sånn fort kjøring der andres liv er i fare er sinnsykt barnslig og dumt. Men sånne ting irriterer meg mye MYE mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Er det ikke når bilen er 10år at den er fritatt? dvs 10år i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Derfor det er lurt å bygge på gamle biler. da blir det bare mangel lapp! Dum kjøring, men synes det er enda dummere med folk som kommer med kommentarer som: til pass for deg når du kjører fra politiet! Hva skjer a? Hvor smålig og lekevoksen går det ann å bli? Synes sånn fort kjøring der andres liv er i fare er sinnsykt barnslig og dumt. Men sånne ting irriterer meg mye MYE mer Regner med den kommentaren var ment som en ren provokasjon? Eller irriterer du deg mer over folk som blir provosert over potensielt livsfarlig kjøring enn de som virkelig utsetter andre for fare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Jeg har hørt mye om denne bilen, og dette tilfellet. Men etter å ha hørt klippet er jeg enda mer overbevist om at dette var fortjent. Bilen/sjåføren(e) har tydligvis en historie fra getawayer, ekstrem grisekjøring osv. Jeg har lest at denne bilen kun var momset inn, stemmer der? Jeg tror aldri i verden biltilsynet hadde gjort en såpass omfattende etterforskning hvis omstendighetene ikke hadde vært som de er (Prøveskilt, råkjøring, getaway) Men jeg må også legge til at hvis det nå blir slik at han ilegges bortimot 2-300 000kr i bøter samsvarer ikke det for fem flate øre med andre ulovlig handlinger i Norge. Tør vedde på at du må voldta minst 20 personer for å få et økonomisk krav som er så høyt. En fyr herfra ble nettopp dømt for overlagt drap i 13 år, og han må betale litt over 200k til moren til gutten han drepte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn-Andre Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Derfor det er lurt å bygge på gamle biler. da blir det bare mangel lapp! Dum kjøring, men synes det er enda dummere med folk som kommer med kommentarer som: til pass for deg når du kjører fra politiet! Hva skjer a? Hvor smålig og lekevoksen går det ann å bli? Synes sånn fort kjøring der andres liv er i fare er sinnsykt barnslig og dumt. Men sånne ting irriterer meg mye MYE mer så vis feks ungen din hadde blitt kjørt over blitt lam/ muligens drept pga en som kjører idiot og det kommer en til deg å sier at han ikke liker sånn idiotkjøring og at han fikk som fortjent så hadde du blitt mere irritert på personen som sa dette til deg istede for han som kjørte over ungen din ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå