Vanilla_ninja Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2009 Men så les hva som blir skrevet, da... cmn skriver om Toyotaer med nær/fjernlys og tåkelys. Jeg sier det er dustete. De fleste i denne tråden (som bruker tåkelysene til vanlig) skriver at de kjører med parklys sammen med tåkelys på dagtid. Jeg sier at de fleste BMW-eiere er lovlydige. Hva er det du vil klage på, egentlig? LJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Jeg kjører alltid med tåkelys, uansett hva lys som står på. Fordi JEG synes det ser bra ut. Selv kjører jeg på venstresiden av veien siden det ser så ufattelig kult ut, så jeg skjønner deg godt. Enig med deg i den der kverrulanten.. Skjønner ikke hvorfor vi diskuterer dette.. Vi blir ikke enige uansett.. Jeg kjører med tåkelys hele tida Haha, begynn å grin a! @GALRO Du er vel en sånn type som slår på fjernlysa 5 meter før du har kjørt forbi bilen også? Bare tenker siden du lærte det på kjøreskolen. ----------------------------------------------------------------------------- Men ja, dere kan si hva dere vil. JEG synes det ser bra ut, og kommer til å kjøre med fremover også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 @GALRO Du er vel en sånn type som slår på fjernlysa 5 meter før du har kjørt forbi bilen også? Bare tenker siden du lærte det på kjøreskolen. ----------------------------------------------------------------------------- Men ja, dere kan si hva dere vil. JEG synes det ser bra ut, og kommer til å kjøre med fremover også Er det feil å skru på fjernlysa før en passerer bilen en kjører forbi da? Så lenge en har lagt seg ut, så kommer jo ikke fjernlyset til å være til bry for den fremste bilen. Stort sett så er jo det en lærer på kjøreskolen rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 @GALRO Du er vel en sånn type som slår på fjernlysa 5 meter før du har kjørt forbi bilen også? Bare tenker siden du lærte det på kjøreskolen. ----------------------------------------------------------------------------- Nei, jeg slår ikke på fjernlyset fordi jeg lærte det på kjøreskolen. I midlertid liker jeg å se når er ute og kjører, og om det er såpass mørkt at når man skal slå på fjernlys er et spørsmål, burde man virkelig slå det før man er ferdig med en forbikjøring. Dette håper jeg du både forstår og gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Jeg mente møtene bil, ser at det ikke kom helt fram i sist mld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Ja vel, men mindre du har andre bak deg, så er det samme for min del hva du gjør i ditt eksempel. Selv vil jeg slå på fjernlyset så fort som mulig for egen komfort, men samtidig ikke så tidlig at jeg blender motgående kjøretøy. Om du venter i flere mil med å slå på fjernlyset etter at du har dimmet det ned, så er det helt greit for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Hugser på langkjøringa mi, vi var to og to, så på vei tilbake igjen fra Bergen, mot Voss, var det begynt å bli litt mørkt. Når han andre eleven skulle kjøre, så nektet han plent på å sette på fjernlys før han var godt forbi den møtende bilen, for han ble visst sinnsykt plaget av fjernlys på møtende biler som ble skrudd på en liten billengde før den var passert. Jeg har absolutt ingen problemer med dette, men så har jeg bedre ting å ta meg til enn å stirre inn i den møtende bilen sitt lys når jeg kjører da. Uansett, poenget mitt var at jeg setter iallefall på fjernlyset mitt et stykke før jeg har passert den møtende bilen, og i ca 8-9 av 10 tilfeller, gjør den møtende bilen akkurat det samme, uten at det bryr meg nevneverdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Ofte så kan vegskulderen være det eneste man har å ratte etter. Som f.eks ved møtende trafikk, der det hjemme mekka xenon nærlyset er tent samtidig med xenon tåkelys i en ellers så kantkjørtfanger. En liten hyllest til alle dere med ettermontert xenon. Vakkert og trafikksikkert når man oppnår et nærlysbilde som kan forveksles med lyset fra en arbeidslampe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 tåke og parklys bruker jeg hele tiden på dagen. og på natten om veien er opplyst. er det vei uten gatelys setter jeg på kjørelys og skrur av tåkelys. kjørelys og tåkelys er ikke lovlig å bruke samtidig. er det så mye tåke at tåkelys blir nødvendig så er det så dårlig sikt at du ikke kan kjøre fortere enn 20 km/t. og da trenger ikke kjørelysene å være på. og heller ikke da er tåkelys lovlig sammtidig med kjørelys. enkelte nye biler kan eller ikke ha på tåke og nærlys sammtidig. skjer det en ulykke og du kan bevise at det andre kjøretøyet kjørte med ulovlige lys så far han ikke en dritt på forsikkring selv om det er din skyld. møtte en gang i vinete er bil med tåke og kjørelys. jeg så ikke en dritt og holdt derfor på å kjøre på et menneske som gikk langs veien. ettermontere xenen er ikke mer blennende enn orginal xenon om lyktene er riktig innstillt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pita Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 kjører med grøftlys på konstant har også ettermonter xenon i de, men har ennå ikke blitt blikket på grunnet at møtene trafikk har blitt blendet! men skjønner eller ikke problemet, kan ikke komme på en gang hvor jeg har blitt blendet av tåkelysa på en møtene bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 Greit å se VEGSKULDEREN også (= Hvis det er litt ekkelt lys er det behagelig å se hvor man er på veien. Igjen, tåkelys lyser maks 20 meter foran bilen (og da tar jeg i). Hvis det er der du har festet blikket bør du snarest vurdere synsteknikken din, ettersom du er en fare både for deg selv og andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 Ofte så kan vegskulderen være det eneste man har å ratte etter. Som f.eks ved møtende trafikk, der det hjemme mekka xenon nærlyset er tent samtidig med xenon tåkelys i en ellers så kantkjørtfanger. En liten hyllest til alle dere med ettermontert xenon. Vakkert og trafikksikkert når man oppnår et nærlysbilde som kan forveksles med lyset fra en arbeidslampe. Jeg har ettermontert xenon i fjernlys bare.. Da er det vel ikke sååååå farlig... Slår de tross alt av i god tid, og føler jeg trenger å se best når jeg er alene etter veien.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 Ofte så kan vegskulderen være det eneste man har å ratte etter. Som f.eks ved møtende trafikk, der det hjemme mekka xenon nærlyset er tent samtidig med xenon tåkelys i en ellers så kantkjørtfanger. En liten hyllest til alle dere med ettermontert xenon. Vakkert og trafikksikkert når man oppnår et nærlysbilde som kan forveksles med lyset fra en arbeidslampe. Jeg har ettermontert xenon i fjernlys bare.. Da er det vel ikke sååååå farlig... Slår de tross alt av i god tid, og føler jeg trenger å se best når jeg er alene etter veien.. Trodde du ville fortsette i den andre tråden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 Greit å se VEGSKULDEREN også (= Hvis det er litt ekkelt lys er det behagelig å se hvor man er på veien. Igjen, tåkelys lyser maks 20 meter foran bilen (og da tar jeg i). Hvis det er der du har festet blikket bør du snarest vurdere synsteknikken din, ettersom du er en fare både for deg selv og andre. Er nok en av dem som opplever bilen som vinglete til tross for nye foringer og 4hjulskontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå