Gå til innhold

Vannpumpe fra koed, plastimpeller? Dritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut på bildet på Koed.no som om M50 vannpumpa har plastimpeller. Jeg har hørt mye dårlig om disse, at det brekker av biter osv. Jeg trodde det var standard med stål impeller nå , men ser ikke ut som de har det på koed??

Skrevet

det kom standard med plast fra bmw.. de du er ute etter kan du kjøpe på turnermotorsport. Er en svakhet disse vannpumpene ja, men men.. Den kom jo originalt sånn, så er vel originaldel.

Skrevet

Ja, kjøp ikke med Plastimpeller, har sett hvordan de ser ut når de ryker, fullt i plastbiter å dritt overalt, kan kjøpe fra Turner motorsport ja, jeg kjøpte på ebay til min E34 for ca 500,- totalt, det var stål.

Skrevet

De som er svarte skal vel være bedre..

Men de lysegulbrune skal du bare holde deg unna..

Selv ville jeg bytta vannpumpe hvert 2. eller 3. år, just to be safe, dersom du har plast.. De råtner ser du..

Skrevet

Både BMW og febi-bilstein sine m50 vannpumper er nå i stål, skifta både på 325'en (orginal bmw pumpe) og på 520'en (febi-bilstein).

Men pumpene som sto i begge var orginale BMW og av den gamle typen med impeller i plast og i 325'en begynte den å bli skikkelig dårlig :P

Skrevet
får bli etterhvert. nå må jeg ha ny pumpe for å få bilen igang igjen. Regner med den varer noen mnd ihvertfall

ikke se deg blind på bilde men se hva som dukker opp i pakken istede, kan være bare ett illustrasjons bilde plukket fra hva som helst :)

Skrevet

det var vel de første som hadde skovler av bakkelitt som det var mest problemer med.deretter gikk de vel over til aluminum og så til plast.

tror ikke det er noe minus med plast, men en må jo huske at kjølevæsken må skiftes med gjevne mellomrom.hvis den blir for gammel tærer den vel på skovlene uansett hva de er laget av

Skrevet

bitene som løsner, kan der lage skramlelyder på tomgang? hører skramlelyder som er helt tilfeldig, ikke noe fast rytme.. kan hørest ut som en metallbit som blir kastet rundt

Skrevet

Åpnet opp vannpumpa nå, og den er o-ringen som er gåen. Den var steinhard og full av sprekker. Men vannpumpa var fin, det var en med stål impeller. Den hadde ingen slakke i lageret. Så da er spørsmålet: Setter jeg inn den gamle vannpumpa med stålimpeller og ny o-ring eller setter jeg inn den nye pumpa fra koed med plastimpeller?

Skrevet
Åpnet opp vannpumpa nå, og den er o-ringen som er gåen. Den var steinhard og full av sprekker. Men vannpumpa var fin, det var en med stål impeller. Den hadde ingen slakke i lageret. Så da er spørsmålet: Setter jeg inn den gamle vannpumpa med stålimpeller og ny o-ring eller setter jeg inn den nye pumpa fra koed med plastimpeller?

Om den gamle pumpa virker tight og fin i lagre osv så setter du den inn igjen, så beholder du den nye som reserve :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...