Gå til innhold

tatt med promille bak rattet

crizi
 Share

Anbefalte innlegg

Pleier vanligvis være ganske nykter i sånne diskusjoner her. men når jeg leser innleggene dine. viser du INGEN anger i det hele tatt. det er skummelt og tenke på. du kan ikke få i pose og sekk. altså fyllekjøre og beholde lappen, svogeren min ble tatt for fyllekjøring, det vil si han hadde lagt seg i firmabilen som sto parkert, og nøklene lå i passasjersetet , ha ble dømt og måtte sitte inne i 21 dager + 15 000,. dette kun basert på intensjoner. du har jo strengt tatt blitt tatt med buksene nede. og du kan ikke sitte og si att livet ditt er så surt så du gir fan. du er ca 18 - 19? og har kanskje noen ting på rullebladet. hva så? hadde jeg vært deg hadde jeg sett på dette som en ny start. still opp i retten, legg deg flat, ta straffen som en man, og dette som en stor lekse. så tenker du litt over konsekvenser framover, og rullebladet ditt, så skal du fort se att du setter pris på andre verdier her i livet:) uansett lykke til! for din del håper jeg du for en straff og att du selv ser nytten av den. en straff er ikke for og være kjip. den er til for og få deg på andre tanker.! noe jeg håper du får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oj en øl så skummelt a gitt! i andre land er dette helt normalt!

Det er flere land som ikke tillater alkohol i blodet i det hele tatt under kjøring, og mange som holder den norske grensen (http://en.wikipedia.org/wiki/DUI).

Jeg vet ikke hva slags utdannelse du har, om du har lest noe om noe eller rett og slett mener det du sier. Men det er en grunn til at lovene er slik de er. De er til for å redde andres liv, fordi folk som deg setter alle på veien i fare fordi du ikke klarte å holde nok kontroll på deg selv til å ikke kjøre og drikke samtidig.

Jeg kjenner typen din, og jeg synes det er synd at du har lov til å kjøre bil. All alkohol påvirker deg.

Jeg tviler på at du får noen som helst støtte for det du sier. Det er rett og slett tåpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke uskyldig til motsatte er bevist? med vekt på at de må bevise det..

Jo, men i praksis avhenger mye av hvordan retten oppfatter tiltaltes troverdighet - dvs. at du kan forvente at du "har mista lappen før. og har litt på bladet" vil bli forsøkt brukt mot deg. Dette innebærer i mange tilfeller en viss urettferdighet, siden utenforliggende momenter er med å påvirke avgjørelsen. Derfor dreier det seg tilslutt ikke om å ha rett, men å få rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik som du oppfører deg her, så er jeg glad at det finnes ærlige sjeler rundtom i landet som tipser om slikt som dette, du klarer jo ikke og se at det du har gjort er feil, og om du ikke hadde blitt tatt nå, hadde du vel bare fortsatt og kjøre etter hver eneste gang du har fått litt i deg, synes det var godt at de tok deg nå, kanskje du ikke synes det nå. Men tenk over det som har skjedd, lær av dine feil og ta den straffen som det innebærer, nytter ikke og bli tatt på senga slik som dette, også springe med halen mellom bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke på et veldig befolka området og var kl 4 i en ukedag så ikke så stor risiko for å kjøre over noen. en annen ting som jeg ser folk kommenterer på og det er at jeg ikke har anger.. noe som er feil, jeg lagde tema for å vite valgmulighetene og ønsker ikke moralprekner for da blir det for en OT diskusjon, hvis dere ikke tror jeg angrer så har dere feil enkelt og greit. bakgrunnen til dette er privat og det føler jeg ikke for å diskutere på offentlig forum. Og selvfølgelig vil jeg slippe unna fordi jeg elsker å kjøre bil selv om jeg bedriver idiotkjøring av og til så er det på fornuftig forlatte områder. Men da en dom er satt kommer jeg til å måtte ta konsekvensene som en mann men ingenting er som sagt bestemt enda. Og jeg vil ikke ha mere ting på bladet, mista lappen eller i det hele tatt betale noen bøter da jeg sitter jævlig fint i det økonomisk allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...