Robin L Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 hei. jeg kjøpte forrige torsdag en bmw 730i, e38. 1994 mod, gått 230 000. for to dager siden stoppa bilen rett etter jeg hadde kjørt hjemmeifra. jeg måtte så taue bilen hjem. den ville ikke starte igjen. jeg sjekket sikringene, og sikringa til bensinpumpa var gått. byttet denne uten hell. den fyrer på startgass, og jeg hører ikke bensinpumpa når jeg setter på tenninga... så tror det er bensinpumpa som er gåen. en annen ting er at airbag lampa lyste når jeg skulle hente bilen, noe han ikke hadde sakt noe om, og at el. vinduet på pass døren framme ikke virker. motoren går, men den drar ikke med seg noe. så var det noe tull med cdveksleren. det satte fast ei cd inni den, så den tok ikke imot magasinet, så jeg måtte åpne den for å få ut den. den funker nå, men hakker bare noen lukker døren på bilen.,.,... har jeg noen rettigheter til å få dette dekket av selger?! evt dekkt halve? jeg må jo få fikset bilen, den kan jo ikke brukes, og jeg er avhengig av den!!
Hansh Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Bortsett fra bensinpumpen er jo dette feil som hadde vært veldig lett å finne da du kjøpte bilen så tror ikke du har så mye du skulle ha sagt der.
S.Arnesen Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Bilen ble vel helt sikkert solgt som den er, så du har nok ingen rettigheter. Det at bensin pumpa ryker er jo helt tilfeldig, og de andre tingene skulle det jo ikke være altfor vanskelig å finne når du undersøkte bilen før kjøp....
Ad|oS Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 At bensinpumpen plutselig ikke virker lengre er ikke noe man kan vite om på forhånd, er noe som går i stykker i ny og ne. Mener hvertfall at tidligere eier ikke kan lastes for dette Angående airbag-lyset tror jeg ikke du kommer noen vei da du så dette da du prøvekjørte bilen, og vinduer er det jo lurt å sjekke når man prøvekjører... Cd-veksler burde vel også sjekkes, men selger burde jo egentlig ha sagt i fra om alle feilene som var, men du har også et ansvar som kjøper for å undersøke det du kjøper. Eventuelle feil du finner kan brukes som grunn for pruting under kjøp. Med mindre dere har skrevet en ekstrem god kjøpskontrakt tror jeg ikke du kommer noen vei med det, men du kan jo høre med tidligere eier om han går med på å betale for vinduer/cd-veksler. Er du heldig er han villig til å dekke noe av dette
Robin L Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Skrevet Februar 1, 2009 cd veksleren funka år jeg hentet den. når jeg kom hjem, så sto det igjen ei cd inni der, kilt fast. det ligger kvittering i hanskerommet på at veksleren er byttet i 2004, på verksted. står i kontrakten "selges som den er". bensinpumpa er jo ikke noe jeg kunne merket når jeg prøvde bilen. men det med vinduet og lampa skjønner jeg jo. la merke til airbaglampa, men tenkte ikke noe spesielt over det må nesten høre med selger om han vil evt dekke halve bensinpumpa. er litt dårlig med penger her og nå etter bilkjøp osv
jensemann23 Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Det hadde jeg nok ikke gjort om jeg var selger. Kjøper man en brukt bil så kjøper man en brukt bil. Jeg hadde en fin en der for noen år siden: Kjøpte en mercedes 230E for 20.000. Kjørte i 2 timer , så røyk registerkjedet. Jeg tauet den tilbake til selger, (som forøvrig var et eldre ektepar) og fikk 20 lapper i hånda:) Men det var KUN godvilje fra deres side
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå