Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en på Heimdal som kjørte ut for en brannbil, men kjørte inn på veien igjen før neste brannbil kom.

Ikke med vilje såklart, men pga. midtdeler ble han sittende fast mellom to brannbiler ett stykke til midtdeleren forsvant.

Han hadde to kompiser som satt i baksetet som sikkert flirte av situasjonen.

Dette så brannvesenet på som provokasjon, så han mistet lappen.

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvorfor er alle så opphengt i at en brannmann på øvelse stoppet for å si i fra hva han skulle?

Han følte vel at den imaginære brannen var noe å stresse med?

Faren (som ikke er noen flink sjåfør) til en kamerat av meg presterte en gang på RV7 et stykke før Hønefoss mot øst å ikke se at det kom en ambulanse bakrfra så han bare kjørte forbi allle bilene som svingte til siden, helt til vi sa fra! :D

Skrevet
Hvorfor er alle så opphengt i at en brannmann på øvelse stoppet for å si i fra hva han skulle?

Faren (som ikke er noen flink sjåfør) til en kamerat av meg presterte en gang på RV7 et stykke før Hønefoss mot øst å ikke se at det kom en ambulanse bakrfra så han bare kjørte forbi allle bilene som svingte til siden, helt til vi sa fra! :D

Da er du passe teit ass.. Det er jo selvfølgelig helt klart at det riktige å gjøre i en situasjon der alle andre bilister svinger inn til siden, er å kjøre forbi de.. NOT!!

Da bør du kanskje bruke de ferske små på fine hvorfor i alle dager det blinkes inn til siden!

Samme som at du ligger bak i en kø som går i 60 km/t, og på rettstrekkene legger du merke til at INGEN, absolutt INGEN prøver å kjøre forbi... Vel hva kan det da være du ikke har fått med deg? Kan det feks være en politibil som ligger først?

Skrevet

Da er du passe teit ass.. Det er jo selvfølgelig helt klart at det riktige å gjøre i en situasjon der alle andre bilister svinger inn til siden, er å kjøre forbi de.. NOT!!

Da bør du kanskje bruke de ferske små på fine hvorfor i alle dager det blinkes inn til siden!

Samme som at du ligger bak i en kø som går i 60 km/t, og på rettstrekkene legger du merke til at INGEN, absolutt INGEN prøver å kjøre forbi... Vel hva kan det da være du ikke har fått med deg? Kan det feks være en politibil som ligger først?

Ikke første gang han har sjokkert for å si det slik... :roll:

Skrevet

Med bil er det ingen flere spesifikke episoder, bare at han generelt kjører veldig fort i sin gamle Caravelle fordi å kjøre bil er det kjedeligste han vet, og kjørekunskapene er deretter!

MEN:

Han klarte å glemme håndbrekket på en traktor han bruker i jobben nesten på toppen av en lang gressbakke som ender i noen steiner og deretter sjøen, med stort lass høy bakpå. Skulle bare hjelpe en annen kamerat av meg som hadde sommerjobb der og skulle slå med en tohjulstraktor han ikke fikk helt til.

For å oppsummere kort:

Han hopper ut av traktor, står og forklarer med ryggen til traktor, kamerat ser traktor begynne å trille, får ingen respons med en gang før faren til annen kamerat snur seg, ser traktor i fin driv nedover bakken, han hopper opp og legger på sprang (han er rask til beins) og jeg kan bare forestille meg synet som følger; Traktor først ned bakke, mann løpende som en gal etter, traktor hopper i fjæresteinene og alt høy fortsetter ferden - Inn i traktor.

Resultat:

Traktor rammeskeiv og full av høy. Han fjerner høy og later som ingen ting. :lol:

Skrevet

haha jeg gjorde dette, (kjørte forbi politiet på e6) de 10-15 kmt under fartsgrensen (var på kvelden litt mørkt men helt tørre veier i høst)

lå da 4-5 biler mellom meg og politibilen, dette er noe som irriterer meg grenseløst når folk ligger under, spesielt politi ! så kjørt opp i 100kmt og var veldig nøye med og følge med på nåla ! hehe,, (kjørte pappas Transam med raka rør så lager en el lyd !)

Kom ca 5 meter forbi bilen før det var blålys og sirene og jeg kjørte inn til siden.

Kommer da en unggutt bort og lurer på om jeg er stokk dum og ber om og få se førerkort og vognkort, viser han begge deler men han ble sint da jeg nektet og gi han førerkortet.

han lurer på hvorfor jeg kjørte forbi han, jeg svarer at han provoserer det frem ved og ligge langt under fartsgrenesen, dette nekter han for og sier han lå i 100kmt nøyaktig på gpsn sin, etter litt krangling kommer det en eldre politimann bort til bilen og tar fra han vognkortet mitt og kaster det i fanget mitt mens han ler og unnskylder seg for at han sovnet på jobb og ikke fikk med seg hva som hadde skjedd, jeg forklarer det til ham og da ler han bare mer og dytter til den unge mannen og ber han lære seg og holde fartsgrensene og slutte og plage folk som meg ! (dette var visst vanlig for han) den yngste karn ble illsint og satt seg i bilen mens jeg fikk kjøre videre :)

sikkert mange leifer her men har dårlig tid på jobb ; B

Skrevet
haha jeg gjorde dette, (kjørte forbi politiet på e6) de 10-15 kmt under fartsgrensen (var på kvelden litt mørkt men helt tørre veier i høst)

lå da 4-5 biler mellom meg og politibilen, dette er noe som irriterer meg grenseløst når folk ligger under, spesielt politi ! så kjørt opp i 100kmt og var veldig nøye med og følge med på nåla ! hehe,, (kjørte pappas Transam med raka rør så lager en el lyd !)

Kom ca 5 meter forbi bilen før det var blålys og sirene og jeg kjørte inn til siden.

Kommer da en unggutt bort og lurer på om jeg er stokk dum og ber om og få se førerkort og vognkort, viser han begge deler men han ble sint da jeg nektet og gi han førerkortet.

han lurer på hvorfor jeg kjørte forbi han, jeg svarer at han provoserer det frem ved og ligge langt under fartsgrenesen, dette nekter han for og sier han lå i 100kmt nøyaktig på gpsn sin, etter litt krangling kommer det en eldre politimann bort til bilen og tar fra han vognkortet mitt og kaster det i fanget mitt mens han ler og unnskylder seg for at han sovnet på jobb og ikke fikk med seg hva som hadde skjedd, jeg forklarer det til ham og da ler han bare mer og dytter til den unge mannen og ber han lære seg og holde fartsgrensene og slutte og plage folk som meg ! (dette var visst vanlig for han) den yngste karn ble illsint og satt seg i bilen mens jeg fikk kjøre videre :)

sikkert mange leifer her men har dårlig tid på jobb ; B

Håper ikke jeg kommer ut for vedkommende når han ikke lengre har en ansvarlig person til å passe på seg!

Min svigerfar har vært ute for en lignende episode på motorsykkel, men gikk bra det og!

Har selv kjørt forbi de flere ganger på motorvei uten noe problem.

Skrevet

Snakker om krangling...

var på politihuset og lurte på noen spørsmål, fyren jeg snakka med var snart pensjonist og dama som satt i den andre skranken var ei ung jente,.

å så forklarer denne eldre herren noe greier som jeg lurte på før hu unge jenta skyter inn en enda bedre forklaring, gamlingen klikker, reiser seg opp og roper ut og skriker masser piss og lort til hu jenta, jeg har fått svar på spørsmålet mitt og går rolig ut hovedinngangen mens han enda står oppreist og forklarer hun hva han mente om det. hahaha.. glemmer det aldri! :)

Skrevet

Ikke mindre enn 2 idioter jeg gikk i klasse med er purk her, og begge oppfører seg akkurat som på skolen, som genuine drittsekker!

Begge var bøller i skoletida, og begge tror det er tøft å være det ennå.

Skrevet

Jeg jobber selv i ambulanse yrket, og jeg må si at jeg blir like sjokkert hver gang jeg kjører utrykkning hvor lite folk egentlig følger med generelt. Et eksempel er folk som sitter i mobil tlf. Har opplevd å kjørt bak en SUV en 3-4 minutter før jeg har klart å komme forbi med full sirene, tute og alt. Og når jeg endelig klarte å komme forbi sitter det en forfjamsa kar med mobilen i den ene handa. Slike frister det veldig å anmelde.

Det å ha folk som henger seg på under utrykkning er et VELDIG stort uromoment for oss som kjører og veldig mange er ikke seine om å ta en tlf til Politiet å anmelde dette. Har også hørt om ambulanse personell som fyrer opp arbeidslysa bak på bilen når folk henger seg på. Hvor smart dette er, er en annen sak. Men det har sin effekt.

Skrevet

Det er faktisk utrolig mange som ikke ser utrykningskjøretøy/blålys bak dem. Hadde flere situasjoner under opplæring der det ligger to biler på veien forran oss. Der den første bilen ikke kjører fort nok for bilen bak, så han ligger å presser bil nr. 1 i rumpa og følger ikke med i speilene bakover. Bil nr. 1 som passer på han bak, ser jo oss rimlig for og kjører til siden. Bil nr. to tar dette som en invitasjon til å kjøre forbi, men der skal jo altså vi kjøre. Hehe, tror de skvetter da vi setter på lyden også, da tullingen i bil nr. 2 skal ut i feltet vårt (midten :wink: )

Skrevet

Har sittet på i forstet i en ambulanse som kjørte det de hadde lov til å kjøre mot Haukeland Sykehus og det var faktisk mer skremmende å kjøre i den farten med blålys og sirener enn uten pga. skremmende mange som ikke bruker speil og følger med rundt seg og derfor plutselig gjør uforutsette ting når de endelig ser hva som skjer.

Passet på før, men ble veldig nøye på å følge med i speilet etter den turen! (lett å få med seg andre mistenkelige biler og da).

Tar forresten alltid på blinklys inn mot siden med en gang for å vise at jeg har sett de, slik at det ikke blir usikkerhet!

Skrevet

Bare ett spørsmål til Wendel som kjører ambulanse:

I Trondeim er det to felt inn til byen på E6. Sykehuset ligger langs denne veien, så det ferdes mange ambulanser der. Høyrefeltet er kolektivfelt hele veien, mens private bilister ligger i venstrefeltet.

Skal man da legge seg ut til høyre når ambulanser kommer? eller vil ambulansen kjøre kolektivfeltet og passere trafikken på høyre side?

Dette har skapt mange farlige situasjoner da annenhver bil gjør motsatt handling.

Greit å vite hva ambulansepersonell ville gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...