Gå til innhold

Seriøsiteten blandt forumets medlemmer (Kjøp & Salg)

SST
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gjennom det siste halve året vært ganske aktiv på kjøp & salg sidene her på bimmers, nettopp fordi jeg har hatt behov for div. deler.

Etterhvert viser det seg at dette ikke er så lett. Har nå 4 handler på gang. Eller rettere sagt hadde.

Etter flere PM, og etter min mening handel i boks, så er selger(e) som sunket i jorden. Får ikke lenger kontakt via PM, selv etter flere purringer. Fryktelig frustrerende!

Men den fjerde er den værste!

Mulig jeg er for godtroende, men betalte en vare på forskudd for å få fortgang på sendingen. Dette var i november -08. Jeg har enda ikke fått varen, og selger har fryktelig mange "gode" unnskyldninger (selv om det går en måned mellom hver gang han gidder å svare på mine forespørsler)

Jeg vurderer nå sterkt å gå ut på forumet med navn, da dette er direkte kjeltringstreker. Jeg kvir meg heller ikke for en politianmeldelse (dette har jeg informert den aktuelle personen om)

Når det gjelder denne saken, så er det ikke lenger pengene det dreier seg om.....dette har for lengst blitt en prinsippsak.

Nå skal jeg ikke skjære alle over en kam, og jeg har sikkert vært veldig uheldig med de "selgerne" jeg nå har vært borti. Allikevel syns jeg det er veldig synd at det skal være slik. Vi er her alle på grunn av en felles interesse, og det er BMW!

Jeg for min del kommer ikke til å bruke mere tid på Kjøp & Salg her på bimmers, nettopp på grunn av nevnte problemstillinger.

Har handlet en del fra autopower.se, og det har gått knirkefritt hver eneste gang. Jeg syns det sier litt om seriøsiteten blandt forumets medlemmer.

PS: Dette er min mening om Kjøp & Salg- sidene, og ikke forumet som helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har aldri handlet noe av noen her inne, men om jeg gjør det en dag så tror jeg at jeg gjør det med folk som jeg har sett her inne. Altså de som er aktive brukere av forumet samt skriver seriøse salgsannonser.

Ukjente brukere styrer jeg unna, vil IKKE feie under én kam. Men dessverre er det enkelte som ødelegger for andre slik at jeg nesten må ta slike forhåndsregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god forhåndsregel for å selge og kjøpe er å inkludere ett telefon nummer. jeg ha ikke telling på hvor mange ganger jeg har måttet "drepe" interessen for noe fordi jeg ikke har funnet ett telefonnummer da PM og innlegg ikke alltid er det første som blir sjekket av brukerene. jeg synes _nesten_ det burde bli påbudt å inkludere ett telefonnummer når man selger/kjøper noe.

Ellers er jeg enig med marius2002, om at brukere som ofte er her inne osv er tilsynelatende bedre å handle av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen som har "svindlet" meg er aktiv bruker, og har sett han her lenge. Så trenger ikke nødvendigvis være safe det heller.

Men sjansen for en ordentlig handel er jo selvsagt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har handlet av folk her, og aldri hatt problemer! bare å navngi personen (brukernavn i hvertfall) slik at muligheten for at andre kjøper av han er mindre...!

Enig. Har han hatt tid på seg til å ordne opp siden november så er det vel rimelig klart at han faktisk ikke har større planer om å bli ferdig med saken. Regner med at han har fått nok påminnelser til at det ikke er noe spesielt skremmende å komme med "dette er siste advarsel" heller.

Sånne idioter av noen småsvindlere ødelegger for hele opplegget med å ha kjøp&salg på disse sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne I----er av noen småsvindlere ødelegger for hele opplegget med å ha kjøp&salg på disse sidene.

Korrekt. Slike personer ødelegger for salgstrådene, man vet ikke hvem man kan stole på og folk blir mer og mer skeptisk og kanskje vil lete andre steder enn akkurat her. Det er igrunn meget trist at det skal være slik.

Men ser enkelte som har blitt svindlet er stor i kjeften å sier de skal møte opp med balltre og slikt (dette er da en meget umoden holdning), men vold løser ingenting, og det gjør saken ihvertfall ikke bedre. Da burde man heller dra til politiet, hvis man ikke klarer å løse dette på egenhånd uten bruk av vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde man heller dra til politiet.

Å gå på med vold mot politiet pg.a. at du har blitt svindlet her inne høres i hvert fall absurd ut.

:lol:

Det er beklagelig at folk ikke tar ansvar for hva de gjør og sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde man heller dra til politiet.

Å gå på med vold mot politiet pg.a. at du har blitt svindlet her inne høres i hvert fall absurd ut.

:lol:

Nei, jeg tror de fleste skjønte jeg mente at man skal gå til politiet med saken, istedet for å gå med voldshandlinger mot svindleren.

For som jeg sa så er det en god del her inne som truer med vold mot svindler om han ikke betaler/sender varen.

Altså anmeld vedkomne istedefor og det blir kanskje løst på en fredelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold løser på ingen måte noen problemer. Hvertfall ikke her inne :)

Joda, han har fått plenty av muligheter, og jeg har vært konstruktiv hele veien for å ha mitt på det tørre.

Har ikke dårlig samvittighet for hverken offentliggjøring av kallenavn eller politianmeldelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder denne saken, så er det ikke lenger pengene det dreier seg om.....dette har for lengst blitt en prinsippsak.

Nemlig, og det er det uansett hvor stor eller liten sum det er snakk om.

Man går ikke inn hos folk og tar en twistpose uten å spørre om lov først?

Håper dette ordner seg for deg, for som sagt- dette er en prinsippsak.

Jeg har også forhåndsbetalt ganske mange ganger, men jeg har heldigvis bare hatt med seriøse selgere å gjøre. Forhåndsbetalte til og med penger for felgene jeg skulle kjøpe av han duden fra Sverige, noe som i teorien ikke nødvendigvis er sååå veldig smart da jeg ikke hadde snøring på hvem han var. Men det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjønner ikke hvorfor vi ikke kan ha samme opplegg som qxl der man legger inn komentar og karakter på bruker, skal jo ikke være så vanskelig, er jo på tide å oppgradere litt... er mye søppelhuer her som svindler!, ja jeg er ganske direkte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...