LianLi Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Om jeg har kunnet velge en supersportsbil så har jeg også valgt Carrera GT uten tvil. Forutenom BMW så er det Porsche som er tingen. Motorlyden er er helt syk på denne bilen og er stappet med masse gromme deler. Motoren er vel brukt/stammer fra noe Race-sammenheng?
B3KK15 Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Tubi, frakjørt av hva? Sjekk ut powerlaplista til Topgear (selvfølgelig ingen vitenskapelig fasit, med dog) og du vil se at den har parkert Zonda, Carrera GT, Enzo, Veyron, Ford GT, Maserati MC 12 osv på rundetider på en bane med rimelig tunge svinger. Så i dette tilfelle faller uttalelsene dine på sine egen urimelighet. Men dette blir som å diskutere god og dårlig smak. Det er ikke mulig Den rundetiden var med en uorginal spoiler. Orginale koenigseggen tok seg ikke rundt bana engang.
Geir Anders Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Jeg er redd for at en V8 med kompressor blir litt "tynt" i dette selskapet. Det er bl.a derfor E39 M5 heller ikke kan sammenlignes med E60 M5. Hva mener du med tynt? Prestanda rett frem er jo omtrent likt med Carrera GT. Den hører kanskje ikke hjemme den heller? Nå snakker vi ikke banetider og kjøreegenskaper. Ford GT pisser jo på begge M5'ene, så er enig at ingen av de hører hjemme her heller. Men i bunn og grunn er det jo ikke dette tråden handler om..
Galro Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Den rundetiden var med en uorginal spoiler. Orginale koenigseggen tok seg ikke rundt bana engang. Du skal uansett være rimelig tett om du bruker såpass mye pengerkun basert på hva som kjører fra hva på en bane på et Tv-show. Ettersom jeg ikke likger slike superbiler uansett, blir en konstruert problemstilling for min del.
B3KK15 Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Jo men synes det var en ganske viktig detalj i argumentet hans.
EirikL Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Skrevet Februar 6, 2009 Hvorda kan spoileren være uoriginal når det er Koenigsegg selv som har designet den? Da lurer jeg på hva som er originalt i dine øyne
Galro Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Bilen kom ikke opprinnelig med spoiler, men dette var noe som ble satt på etter tabben hos Top Gear. Spoileren er orginal i den forstand at Koenigsegg har montert den på, men den er uorginal i den forstand at bilen ikke var designet til å ha den opprinnelig. Sånn sett kan man heller ikke ta rundetidene med spoiler til inntekt for bilen uten spoiler, akkurat som man ikke kan m3s rundetider til inntekt for vanlig 3-serie - i begge tilfellene er det snakk om en modifisert utgave av standardbilen.
Mr.Silver Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Må bare slenge med med i rekken å være ening i at Carrera GT er en sinnsykt rå bil. Lyden er jo vanvittig. R8 synes jeg også er en tøff bil. Men har fortsatt stempelringene i grillen.
EirikL Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Skrevet Februar 6, 2009 Carrera GT er vanvittig rå og kjører kanskje bedre en Egget, men jeg liker den litt sprø lyden av motoren til svensken bedre enn lyden av tyskeren. Og jeg må si at sammenligningen med M3 kontra vanlig 3-serie, var litt søkt Vingen leveres som en option på Egget, så samme måte som en hvilken som helst vinge til en 3-serie. Du kan kjøpe med eller uten, men det forandrer ikke det faktum at bilen er helt i toppen av hva du kan få for penger når det gjelder råskap til gatebruk.
Galro Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 M3-motor og -chassis leveres også som ekstrautstyr til 3-serie, derav m3. Det er og forblir modifiserte utgaver.
EirikL Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Skrevet Februar 6, 2009 Hehe, skjønner det. Poenget er at den lille spoileren som ble montert på CCX, og forørig er standard på CCXR, kun gjør den til en forbedret utgave av samme bil. Å bruke den som et argument mot bilen som B3KK15 gjorde før her, er like tåpelig som å si at en M3 med ettermontert GT-vinge ikke lenger kan sammenlignes med en RS4 fordi M3'en er modifisert. Skjønner du hvor jeg vil hen?
Galro Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Jeg brukte det ikke som et argument mot bilen (nå ser jeg at du ikke sikter til meg), men som et argument for at man ikke kan bruke rundetidene med spoiler til inntekt for bilen uten spoiler. Bilen uten spoiler mangler nemlig en essensiell del av det som gjør at den poster gode rundetider. Her er det 3-serie-sammenlingen kommer inn og, da vanlige 3-serie mangler en essensiell del av det som gjør at m3 går godt. Skjønner?
Fredrik Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Hva mener du med tynt? Prestanda rett frem er jo omtrent likt med Carrera GT. Den hører kanskje ikke hjemme den heller? Nå snakker vi ikke banetider og kjøreegenskaper. Ford GT pisser jo på begge M5'ene, så er enig at ingen av de hører hjemme her heller. Men i bunn og grunn er det jo ikke dette tråden handler om.. Har du noen gang lurt på hvorfor BMW E60 M5 eller Ferrari 599 GTB Fiorano ikke har tvangsforing... nettopp... hvis man har ressursene og kunnskapene er det ikke nødvendig...
EirikL Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Skrevet Februar 6, 2009 Hihihi, og jeg som bare postet et bilde for å vise hvor lav en supersportsbil egentlig er i forhold til en vanlig sedan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå