EirikL Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Fant dette bildet under et googlesøk. Litt morsomt å se hvor lav en sånn hyperbil er i forhold til en "vanlig" sedan Det er ingen biler som kan matche "Egget" på totalpakken (utseende, effekt, lyd) i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 merkelig tittel på den tråden her, fine bilder though Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tubi Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Det er vel nettopp totalpakka til egget som ikke er bra. Utseendemessig synes jeg den er lite spennende, kjøremessig får den jo masse negativ kritikk, og blir frakjørt av biler med 2-300 hk mindre. Men den går sikkert fort rett frem, og det er jo moro Nei, jeg hadde valgt alt annet enn et kinderegg om jeg hadde hatt penga å kjøpe for! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Aldri hatt sansen for de egga... den bilen som appelerer mest til meg på bildet der er faktisk den på venstre siden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2009 Tubi, frakjørt av hva? Sjekk ut powerlaplista til Topgear (selvfølgelig ingen vitenskapelig fasit, med dog) og du vil se at den har parkert Zonda, Carrera GT, Enzo, Veyron, Ford GT, Maserati MC 12 osv på rundetider på en bane med rimelig tunge svinger. Så i dette tilfelle faller uttalelsene dine på sine egen urimelighet. Men dette blir som å diskutere god og dårlig smak. Det er ikke mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Aldri hatt sansen for de egga... den bilen som appelerer mest til meg på bildet der er faktisk den på venstre siden... En gammel familiebil fremfor en superbil...? Ja, ok.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Jeg vet ikke om man egentlig sånn uten videre kan sammenligne disse bilene... de går alle tre fort, men det er vel også det eneste de har til felles. For min del blir det også helt feil å sammenligne E39 M5 og E60 M5... de heter "M5" og har fire dører, men utover det er de helt forskjellige. Jeg har heller aldri vært så imponert over Königsegg... hva tilbyr de av merverdi i forhold til biler fra f.eks Ferrari, Lamborghini, Pagani, Audi R8 etc. ?... Det blir mye av det samme og designet er heller ikke så mye forskjellig. Hvis det er én supersportsbil som imponerer meg er det Porsche Carrera GT (og selvfølgelig McLaren F1)... den er i praksis en Le Man Prototype som er modifisert til å bli godkjent for offentlige veier. De fleste som vet noe om saken lovpriser nettopp Carrera GT for å være noe helt spesielt i forhold til andre superbiler... chassis, veigrepet, gearingen, bremsene og ikke minst lyden fra V10 motoren på 5733 cm3 uten turbo (612 HK ved 8000 rpm). 0-100 Km/t går løs på ca. 3,5 sekunder og topphastigheten er i området rundt 330 Km/t. Porsche Carrera GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Jeg har heller aldri vært så imponert over Königsegg... hva tilbyr de av merverdi i forhold til biler fra f.eks Ferrari, Lamborghini, Pagani, Audi R8 etc. ?... Et navn ingen utenfor internett kan uttale, noe som igjen gir påskudd til å vise frem bilen. Dette er selvsagt nøye kalkulert fra fabrikkens side. "I've bought this koeeeeingsssnæææig .... Ahh. Screw it, here it is anyway." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2009 Audi R8 rekker jo ikke opp til vinduet på Lambo, Ferrari eller Egget engang. Stygg er den også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Her er da det jeg nok hadde valgt Er nok ikke best å kjøre på noen som helst måte og kvaliteten er nok så-som-så, men allikevel Kunne nok ikke kjørt den her i byn uten av noen hadde spyttet på den heller. Hadde vel blitt vant til å få fingern etterhvert også Ellers så må jeg si meg enig med dem som ikke har sansen for Königseggene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Jeg er redd for at en V8 med kompressor blir litt "tynt" i dette selskapet. Det er bl.a derfor E39 M5 heller ikke kan sammenlignes med E60 M5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Jeg synes rotta er tøff jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Jeg vet ikke om man egentlig sånn uten videre kan sammenligne disse bilene... de går alle tre fort, men det er vel også det eneste de har til felles. For min del blir det også helt feil å sammenligne E39 M5 og E60 M5... de heter "M5" og har fire dører, men utover det er de helt forskjellige. Jeg har heller aldri vært så imponert over Königsegg... hva tilbyr de av merverdi i forhold til biler fra f.eks Ferrari, Lamborghini, Pagani, Audi R8 etc. ?... Det blir mye av det samme og designet er heller ikke så mye forskjellig. Hvis det er én supersportsbil som imponerer meg er det Porsche Carrera GT (og selvfølgelig McLaren F1)... den er i praksis en Le Man Prototype som er modifisert til å bli godkjent for offentlige veier. De fleste som vet noe om saken lovpriser nettopp Carrera GT for å være noe helt spesielt i forhold til andre superbiler... chassis, veigrepet, gearingen, bremsene og ikke minst lyden fra V10 motoren på 5733 cm3 uten turbo (612 HK ved 8000 rpm). 0-100 Km/t går løs på ca. 3,5 sekunder og topphastigheten er i området rundt 330 Km/t. Jeg er veldig enig med deg. Husker du linket til en film hvor en Carrera GT stod på benk og revvet. har prøvd å finne den igjen, men har ikke funnet den. Motoren til Carrera GT er virkelig noe helt spesielt. Den er rett og slett fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Jeg er ganske sikker på at en M5 kan betegnes som SUV. Føler meg veldig sikker på at den tar seg frem bedre enn enkelte av de "suvene" som kommer på markedet i dag, som knapt kan kjøres på grusveien opp til hytta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Jeg er ganske sikker på at en M5 kan betegnes som SUV. Føler meg veldig sikker på at den tar seg frem bedre enn enkelte av de "suvene" som kommer på markedet i dag, som knapt kan kjøres på grusveien opp til hytta. M5 er en suv? Noe jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå