Gå til innhold

Er M5 egentlig en SUV?


EirikL
 Share

Anbefalte innlegg

Fant dette bildet under et googlesøk. Litt morsomt å se hvor lav en sånn hyperbil er i forhold til en "vanlig" sedan :lol: Det er ingen biler som kan matche "Egget" på totalpakken (utseende, effekt, lyd) i mine øyne.

tnl5yzu04hvu4fs379jj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel nettopp totalpakka til egget som ikke er bra. Utseendemessig synes jeg den er lite spennende, kjøremessig får den jo masse negativ kritikk, og blir frakjørt av biler med 2-300 hk mindre. Men den går sikkert fort rett frem, og det er jo moro :roll:

Nei, jeg hadde valgt alt annet enn et kinderegg om jeg hadde hatt penga å kjøpe for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tubi, frakjørt av hva? Sjekk ut powerlaplista til Topgear (selvfølgelig ingen vitenskapelig fasit, med dog) og du vil se at den har parkert Zonda, Carrera GT, Enzo, Veyron, Ford GT, Maserati MC 12 osv på rundetider på en bane med rimelig tunge svinger. Så i dette tilfelle faller uttalelsene dine på sine egen urimelighet. Men dette blir som å diskutere god og dårlig smak. Det er ikke mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om man egentlig sånn uten videre kan sammenligne disse bilene... de går alle tre fort, men det er vel også det eneste de har til felles. For min del blir det også helt feil å sammenligne E39 M5 og E60 M5... de heter "M5" og har fire dører, men utover det er de helt forskjellige. Jeg har heller aldri vært så imponert over Königsegg... hva tilbyr de av merverdi i forhold til biler fra f.eks Ferrari, Lamborghini, Pagani, Audi R8 etc. ?... Det blir mye av det samme og designet er heller ikke så mye forskjellig. Hvis det er én supersportsbil som imponerer meg er det Porsche Carrera GT (og selvfølgelig McLaren F1)... den er i praksis en Le Man Prototype som er modifisert til å bli godkjent for offentlige veier. De fleste som vet noe om saken lovpriser nettopp Carrera GT for å være noe helt spesielt i forhold til andre superbiler... chassis, veigrepet, gearingen, bremsene og ikke minst lyden fra V10 motoren på 5733 cm3 uten turbo (612 HK ved 8000 rpm). 0-100 Km/t går løs på ca. 3,5 sekunder og topphastigheten er i området rundt 330 Km/t.

Porsche Carrera GT

rzurgywme6pbkn8y6utd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri vært så imponert over Königsegg... hva tilbyr de av merverdi i forhold til biler fra f.eks Ferrari, Lamborghini, Pagani, Audi R8 etc. ?...

Et navn ingen utenfor internett kan uttale, noe som igjen gir påskudd til å vise frem bilen. Dette er selvsagt nøye kalkulert fra fabrikkens side.

"I've bought this koeeeeingsssnæææig .... Ahh. Screw it, here it is anyway."

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er da det jeg nok hadde valgt

2gox2bw8yy3pl2twyoig.jpg

Er nok ikke best å kjøre på noen som helst måte og kvaliteten er nok så-som-så, men allikevel :P Kunne nok ikke kjørt den her i byn uten av noen hadde spyttet på den heller. Hadde vel blitt vant til å få fingern etterhvert også :lol:

Ellers så må jeg si meg enig med dem som ikke har sansen for Königseggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om man egentlig sånn uten videre kan sammenligne disse bilene... de går alle tre fort, men det er vel også det eneste de har til felles. For min del blir det også helt feil å sammenligne E39 M5 og E60 M5... de heter "M5" og har fire dører, men utover det er de helt forskjellige. Jeg har heller aldri vært så imponert over Königsegg... hva tilbyr de av merverdi i forhold til biler fra f.eks Ferrari, Lamborghini, Pagani, Audi R8 etc. ?... Det blir mye av det samme og designet er heller ikke så mye forskjellig. Hvis det er én supersportsbil som imponerer meg er det Porsche Carrera GT (og selvfølgelig McLaren F1)... den er i praksis en Le Man Prototype som er modifisert til å bli godkjent for offentlige veier. De fleste som vet noe om saken lovpriser nettopp Carrera GT for å være noe helt spesielt i forhold til andre superbiler... chassis, veigrepet, gearingen, bremsene og ikke minst lyden fra V10 motoren på 5733 cm3 uten turbo (612 HK ved 8000 rpm). 0-100 Km/t går løs på ca. 3,5 sekunder og topphastigheten er i området rundt 330 Km/t.

Jeg er veldig enig med deg.

Husker du linket til en film hvor en Carrera GT stod på benk og revvet. har prøvd å finne den igjen, men har ikke funnet den.

Motoren til Carrera GT er virkelig noe helt spesielt. Den er rett og slett fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at en M5 kan betegnes som SUV. Føler meg veldig sikker på at den tar seg frem bedre enn enkelte av de "suvene" som kommer på markedet i dag, som knapt kan kjøres på grusveien opp til hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at en M5 kan betegnes som SUV. Føler meg veldig sikker på at den tar seg frem bedre enn enkelte av de "suvene" som kommer på markedet i dag, som knapt kan kjøres på grusveien opp til hytta.

M5 er en suv? Noe jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...