donutz Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Hei alle sammen! Jeg skaffer meg 99% sikkert en e30 316i på torsdag som er ombygd til 2,3 liter. Det er også sveisa sperre. Hvordan vil dette påvirke en eu kontroll da bilen skal vises i slutten av februar (før de nye reglene kommer) og på et litt latsekk-verksted..? Vil de se/merke noen særlig forskjell? Hva bør jeg gjøre før godkjenning, uten å måtte bytte motor? Da mamma viste Vectraen sin der, hadde de knapt nok oppe panseret. Så er ikke biltilsyn-terrorister, for å si det slik. Og ps, ja, denne bilen skal få litt shining= nytt panser, hjul i org. dim. før visning. Så fort som mulig Men omreg får komme i første omg. Er arbeidsledig for tiden, så ikke bare bare. Men BMW må'n ha Takk for all hjelp jeg håper jeg kan få.
-Roger- Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Ehhh.. .Gratulerer med ny bil! Det er jo selvfølgelig ulovlig å bytte til større motor uten å godkjenne så om det går igjennom er jo ingen som kan vite her inne... Det kommer jo an på hvert forskjellig verksted. Men unnskyld at jeg spør, hva har skjedd med bilen på bildet?
Superbeetle Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Men unnskyld at jeg spør, hva har skjedd med bilen på bildet? Den har jo blitt stylet ser du vel...
S.Arnesen Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 om det blir godkjent er det ingen som kan si. Har hittils aldri vært på en eu kontroll der de har åpna panseret.... Men kontrollørene ser jo veldig ann på bilene som kommer inn. Den der ser jo litt "suspekt" ut...
donutz Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Skrevet Februar 6, 2009 Den skal nok få nytt HVITT panser og ny/oppratte fanger og frontblekk, men ellers er den veldig fin, og 170 hk i en e30 må da flytte greit på seg. For meg som er vant til 1,4 Fieasta med under 70hk i, mener jeg da
SteffenM2 Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 170 hk? Om det er en 323i er det ikke 170..
316 Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Enten 139 eller 150 har den, vel... Kan hende det er 20 hester i effektanlegg, knfilter og hullet i panseret. Slettes ikke uvanlig at enkelte tror det !
Robbi3 Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Mest sannsynlig så går den ikke gjennom, det er det verkstedet som får masse PES dersom de finner ut at de hadde godkjent en ulovlig bil. Så er nok litt annerledes her.
Hyggmaister Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 170 hk? Om det er en 323i er det ikke 170.. Om det er en m52b23 som er satt inn, så er det det
S.Arnesen Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Mest sannsynlig så går den ikke gjennom, det er det verkstedet som får masse PES dersom de finner ut at de hadde godkjent en ulovlig bil. Så er nok litt annerledes her. La oss si det sånn, det BURDE ikke gå igjennom....
Nytern Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Hvor tar dere eu? Der jeg tar eu åpnes panseret..
Galro Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Print ut et bilde av en 316i-motor fra nettet, legg det under panseret og håp på det beste ...
S.Arnesen Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Hvor tar dere eu?Der jeg tar eu åpnes panseret.. Brennes auto, mekonomen og kjellsen bil og traktor er de jeg har brukt hittils...
Nytern Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Ugh, her åpner de panser for å se etter oljelekkasjer osv. Sist gang jeg eukontrollerte bilen målte de tilogmed kokepunkt på bremsevæske..
ivlund Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 En av di første punktene som sjekkes på en EU-kontroll er vel chassi nr. Så panser skal dem ta opp uansett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå