Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med Webastoen på min 99 530d. Jeg har den utvidede pakken med "axiliary heating", dvs motor- og kupèvarmer med fjernstyring.

Når jeg starter Webastoen manuelt eller via timer i bilen så hører jeg en kraftig suselyd og dieselvarmeren starter. Problemet er at hverken kjølevæska eller kupè blir noe varm. Jeg kan kjenne på slangene som går ut i motorrom fra brenneren at de blir noe varmere rett etter brenner, men de blir kaldere og kaldere jo lengre bort fra brenneren man kommer. Det virker på meg som om den ikke klarer å sirkulere kjølevannet, kjører til oppgitt temperatur (70 grader?) på selve brenneren og slår seg av slik den skal.

Så lenge jeg lar motoren gå virker det som om den fungerer da motoren sirkulasjonspumpe selv tar seg av jobben.

Er det en form for sirkulasjonspumpe på dette systemet som kan skiftes eller snakker vi her om service/utbytting av hele systemet? Vet at selve brenneren er dyr som sat** selv...

Skrevet

Jepp, fant den plutselig i sprengskissene. Ikke så grusomt dyr heller men skulle gjerne visst det sikkert før jeg pløyer tusenlapper ned i bytte.

Noen som har vært borti lignende problemer?

Skrevet

Jeg har jobbet mest med eberspächer, men sirkulasjonspumpa bruker være en vanlig DC-drevet motor/pumpe - ergo bør det være mulig å måle med et multimeter om den får spenning.

Skrevet

Et lite tips i denne sammenheng siden jeg selv har i perioder hatt problemer med at Webasto varmeren ofte stopper etter meget kort tid er å sjekke spenningen på batteriet, er den lav så skal Webastoen stoppe. Jeg prøvde etter at den stoppet med en gang å kjøre den samtidig som jeg hadde en 5 amp lader som var koblet til og da gikk webastoen som den skulle i 30 min, og både kupe og motor ble varm. Dagen før hadde jeg satt på timeren uten at den varmet opp noe som helst, den startet og så var det stopp...

Skrevet

Har tenkt på det samme. Har vært litt plaget med å få start nå i kuldeperidoen så laderen har fått jobbe litt i det siste. Mistenker at batteriet har gjort sitt. Men det gjorde ikke saken noe bedre da laderen stod på over natten forleden. Skal forsøke det på nytt for å være sikker.

Skrevet

Jeg hadde laderen på (3.6 amp) i to døgn uten at den klarte å fullade batteriet, vekstedet har en som er mye kraftigere og de klarte de. Prøvde nettopp en 5 amp lader og selv om varmeren fungerte samtidig som laderen var på, så greide den ikke å fullade batteriet mitt i løpet av 8-10 timer.

Så prøv å ha laderen på samtidig som du setter på varmeren og se om det hjelper, funker det så er det strømmen, både enklere og billigere enn å begynne å bytte deler på varmeren...

Skrevet

Det er bare to forskjellige timere.

F.eks kan du ha timer en innstilt på å starte kl 0700 for å ha bilen varm til du skal å jobb og timer to på å starte kl 1530 slik at bilen er varm når du skal kjøre fra jobb.

Skal forsøke med 7amp-laderen i kveld og la den stå på i morgen når jeg starter Webastoen. Alternativt kjøpe nytt batteri da jeg tror det er bra slitt uansett.

Skrevet
Siden dere er inn på noe der. Kan jeg spørre om hva er timer en og hva er timer 2??

Slik at du kan stille inn to tidspunkter, f.eks morgen og kveld, og da slipper du å stille tiden hver gang, du bare aktiverer den med det riktige klokkelsettet, forutsetter da at du reiser til faste tider...

EDIT: Odd-M slo meg gitt...

Skrevet
Det er bare to forskjellige timere.

F.eks kan du ha timer en innstilt på å starte kl 0700 for å ha bilen varm til du skal å jobb og timer to på å starte kl 1530 slik at bilen er varm når du skal kjøre fra jobb.

Skal forsøke med 7amp-laderen i kveld og la den stå på i morgen når jeg starter Webastoen. Alternativt kjøpe nytt batteri da jeg tror det er bra slitt uansett.

Takk, skal prøve dette..

Skrevet
Siden dere er inn på noe der. Kan jeg spørre om hva er timer en og hva er timer 2??

Slik at du kan stille inn to tidspunkter, f.eks morgen og kveld, og da slipper du å stille tiden hver gang, du bare aktiverer den med det riktige klokkelsettet, forutsetter da at du reiser til faste tider...

EDIT: Odd-M slo meg gitt...

Her får du svaret på alt...skal teste dette idag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...