Gå til innhold

Ikke høyere "normal" gradering enn General på bimm

Sir Hofstad
 Share

Anbefalte innlegg

Fint at "kjøp & salg" problematikk ble tatt opp, men var ikke det jeg egentlig mente.

Selv har jeg TLFnr og dermed navn og adr for de som måtte lure liggende i signatur.

Blir SVÆRT mye telefoner med spørsmål om hjelp, men det er ok.

Synes det er bedre enn å svare på samme teniske spøsmål 20 ganger.

Det som jeg har sett er at kanskje 1 av 40 legger ut svar på at han har blitt hjulpet av å snakke/få hjelp med bimmern av meg/andre, og dermed lurer jeg på om om folk ville benyttet et tilbakemeldingssystem ala QXL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehehe... det er riktig og vi tenkte litt over muligheten med å bruke BMW´s modellbetegnelser istedenfor... 316i som laveste grad og 750i som høyeste grad, men så kom 1-Serien på markedet... :lol:

Man kunne og ha valgt å rangere etter chassis-kodene, men et resultat av dette vil da ha vært at nybegynnere fikk den kuleste bilen (e3).

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott er det, mulig jeg ikke følger helt med på hva som skjer på forumet, men fra hva jeg har sett den siste tiden, så er det kanskje på tide Gunnar begynner å "peke ut" nye moderatorer? Da aktiviteten på de som sitter med slik status er laber om dagen. Men det er en annen diskusjon. Er vel ikke alt man ser som bruker heller. Slikt har jeg ikke greie på.

Aktiviteten går naturligvis litt opp og ned... noen ganger går man litt lei og da må man ha noen dager fri fra bimmers. Allikevel vil jeg mene at dagens moderatorer gjør en god jobb.... husk at innsatsen er helt frivillig. Jeg har vært med her inne i godt over fem år og vært moderator/viseadmin i fire år, men bimmers er stadig til stor glede mesteparten av tiden. Det er forøvrig veldig hyggelig at vi nå også har folk her inne som er genuint interessert i biler generelt og ikke bare i BMW modeller... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... det er riktig og vi tenkte litt over muligheten med å bruke BMW´s modellbetegnelser istedenfor... 316i som laveste grad og 750i som høyeste grad, men så kom 1-Serien på markedet... :lol:

Man kunne og ha valgt å rangere etter chassis-kodene, men et resultat av dette vil da ha vært at nybegynnere fikk den kuleste bilen (e3).

:P

Hehehe... mitt første nick her inne var "bmwE9"... så "E9" er min... BMW´s fineste modell gjennom tidene... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går glipp av ganske mye om man kun fokuserer på bmw...

Ja... det er jeg helt enig med deg i og jeg er vel like interessert i Mercedes-Benz og Porsche som jeg er i BMW. Kunsten er å se bilene/designet/teknikken i en sammenheng historisk... relasjonene er mange og ofte overraskende. Det har vært mange slike interessante innlegg i bl.a denne tråden:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=95113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig veldig hyggelig at vi nå også har folk her inne som er genuint interessert i biler generelt og ikke bare i BMW modeller... :D

Ja, er man interessert i bil kan det være en fordel å som jeg som jobber som mekaniker å være ansatt ved et stort merkeuavhengig verksted, feks.

Problemer er at man blir lei av Mondeo, Passat,Laguna,V70 osv...

Forøvrig har jeg fått "inside information" om at BMWCCN planlegger en "hederspris" i distriktet ved neste pussetreff.

Kanskje vært noe for dere som styrer forumet og "hedret" de som stiller på treff osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... det er jeg helt enig med deg i og jeg er vel like interessert i Mercedes-Benz og Porsche som jeg er i BMW. Kunsten er å se bilene/designet/teknikken i en sammenheng historisk... relasjonene er mange og ofte overraskende. Det har vært mange slike interessante innlegg i bl.a denne tråden:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=95113

Personlig har jeg mer sansen for biler utifra hvordan de er å kjøre. Sportslighet og gleden av å kjøre er det jeg prioriterer over utseende, utstyr osv osv...

Banner vel litt i kirken når jeg sier at Porsche er det merket som står mitt hjertet nærmest, men du som har hatt porsche opp til flere ganger (4 stk om ikke jeg husker feil?)skjønner nok hvorfor :D

Går og dagdrømmer om enten z4 eller 964 c4 :D dog z4 er nok mer aktuell, rett og slett fordi den er mest "fornuftig" av de to. Om man i det hele tatt kan bruke det ordet i samme setning som z4 eller 964 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten avskaff hele rang systemet, eller gjør som på bilforumet og la folk bestemme sin egen "rang" (som gjerne er et dekkende ord for en selv, der jeg f.eks valgte "E30 Mania").

Et honnørsystem er nok en mye bedre ide, som folk her er inne på. Så kunne de som leser innlegge selv trykke på "ranger dette innlegget" (fra 1 til 6 f.eks) .

Det der med innlegg er en misforstått greie syns jeg. Jeg har snakket med x-antall som f.eks har under 200 innlegg som jeg mye mer ser på som troverdige og med bedre peiling en enkelte med et par tusen innlegg. Jeg ville ikke endra mitt syn på f.eks hagenisse om han hadde 6000 innlegg eller 2000 innlegg (bruker nissen bare som et eksempel). Det er hva du skriver som telles, ikke hvor mange innlegg du klarer å dele opp ordene i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man kan gjøre i tillegg til rangeringene er å dele ut medaljer som vises under avataren. Da vil man kunne belønne de som har utmerket seg. Ved f.eks å dele inn i forskjellige kategorier for så å stemme på den man synes har gjort seg fortjent til å vinne. Vi kan ha årets mest hjelpsomme, årets beste tråd, årets morsomste, årets mest aktive etc.

Nå vet ikke jeg hvor mye jobb dette vil innebære for Gunnar eller moderatorene da. Men det er hvertfall mitt forslag til en eventuell endring av dagens rangordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten avskaff hele rang systemet, eller gjør som på bilforumet og la folk bestemme sin egen "rang" (som gjerne er et dekkende ord for en selv, der jeg f.eks valgte "E30 Mania").

Et honnørsystem er nok en mye bedre ide, som folk her er inne på. Så kunne de som leser innlegge selv trykke på "ranger dette innlegget" (fra 1 til 6 f.eks) .

Det der med innlegg er en misforstått greie syns jeg. Jeg har snakket med x-antall som f.eks har under 200 innlegg som jeg mye mer ser på som troverdige og med bedre peiling en enkelte med et par tusen innlegg. Jeg ville ikke endra mitt syn på f.eks hagenisse om han hadde 6000 innlegg eller 2000 innlegg (bruker nissen bare som et eksempel). Det er hva du skriver som telles, ikke hvor mange innlegg du klarer å dele opp ordene i.

Jeg sitter jo på en måte i et glasshus med mine over 10000 innlegg, men jeg er helt enig med deg i at det er substansen i innelggene som teller. Jeg håper jo at noen setter pris på mine innlegg selvom jeg nok skriver færre "historier" og generelle betraktninger om ting & tang (gjerne historiske) enn tidligere. Poenget er jo å dele kunnskap og interesser... og det er i det perspektivet jeg bruker mye tid her inne. De beste minnene har jeg fra OT-tråder og annet som kun er relatert til BMW og biler generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... mitt første nick her inne var "bmwE9"... så "E9" er min... BMW´s fineste modell gjennom tidene... 8)

Hva med:

328?

1940_BMW_328MilleMigliaTouringCoupe2.jpg

503?

6118_832.jpg

507?

BMW507Cover.jpg

3200 Cs?

081008-1965_3200_CS_Bertone_Coupe-01.jpg

Utvider vi listen til å inkludere biler som kun ble solgt under Bmw-merket, vil jeg påstå at en del Glas-modeller hører hjemme her. Spesielt Glas v8 er en favoritt.

Ellers er jeg enig i at e9 er en flott bil og det er med litt vemod jeg ser hva Bmw tilbyr i dag som erstarter for den (6-serie), men så er det vel heller ikke nostalgi Bmw driver med - med unntak av z8 og nye Mini selvsagt.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har bygget mange fine modeller opp gjennom tidene (selvom noen av dem er direkte sære), men etter nøye vurderinger har jeg blitt enig med meg selv om at det er E9 jeg liker best. 328 (1937-39) er imidlertid ikke så dum den heller.

BMW_328_Mille_Miglia_Coupe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...