Galldrian Skrevet Februar 13, 2009 Share Skrevet Februar 13, 2009 Etter å ha søkt i endel innlegg har jeg funnet ut at det er et kjent problem med ulyd på pre-facelift E39 hvor steiner og grums kan komme imellom bremeskjold og bremeskive og skape støy. Mine fremre bremseskjold på min E39 98' henger nå bare å dingler da skruene som holder de på plass har rustet av. Bavaria skulle ha 4,500 spenn for å skifte dette... yeah right Delene koster jo knapt 400kr til sammen. Spørsmålene mine er: - Hvor komplisert er det å ta av kaliper+bremseskive for så å remontere. Funnet ut at dette er eneste måte for å kunne montere bremseskjoldet (Jeg har aldri gjort dette før) - Ulike innlegg anbefaler en å kjøpe bremeskjold som tilhører Facelift utgaven av E39 da disse er forbedret for å ikke skape problemer med steiner som kommer imellom skjold og skive, stemmer dette? (vil nødig kjøpe feil del) Svar mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galldrian Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2009 En annen ting Hvilke deler er det jeg behøver for dette. Del nr 15 til 18 på bildet under, eller er det mer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 13, 2009 Share Skrevet Februar 13, 2009 Har blitt konkludert med i andre tråder at det er samme delenr. på bremseskjoldet før/etter facelift så dette er nok ikke endret på. Ellers er det en grei jobb å demontere kaliper (med klave) og bremseskive, men på E46 ihvertfall er det litt knotete å få bremseskjoldet over navet, men gikk akkurat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galldrian Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2009 Har blitt konkludert med i andre tråder at det er samme delenr. på bremseskjoldet før/etter facelift så dette er nok ikke endret på.Ellers er det en grei jobb å demontere kaliper (med klave) og bremseskive, men på E46 ihvertfall er det litt knotete å få bremseskjoldet over navet, men gikk akkurat! Ok godt å vite, men vet du om det er kun skjoldet og skruene jeg trenger eller er det andre deler på bildet over jeg må kjøpe, nr 19 f.eks. Heter "steindeskel" på GS? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 13, 2009 Share Skrevet Februar 13, 2009 Nei, vet ikke dette da jeg bare hadde det av i forbindelse med hjullagerskifte for å komme bedre til, men vil tro at nr. 19. kan være en god idé! EDIT: Kanskje nr. 19 er forbedringen som er gjort på facelift? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galldrian Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2009 Dumt spm sikkert, men hvis jeg skal søke opp en E39 facelift på GS hvilken årsmodell skal jeg søke på da, 2001 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 13, 2009 Share Skrevet Februar 13, 2009 ja, tror det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 13, 2009 Share Skrevet Februar 13, 2009 09-2001/08-2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 13, 2009 Share Skrevet Februar 13, 2009 Sikre på at hjullageret ikke må av når det skal byttes? Det forklarer jo i så fall prisen fra Bavaria. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Ja, kan være enig med deg Gunnar, BMW tar ikke en skyhøy pris for ingenting... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Sikre på at hjullageret ikke må av når det skal byttes? Det forklarer jo i så fall prisen fra Bavaria. jeg skal skifte bremseskjolda fram nå..må av me hjullagret ja..for skjoldet skal bak hjullagret..derfor det er en del arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Sikre på at hjullageret ikke må av når det skal byttes? Det forklarer jo i så fall prisen fra Bavaria. jeg skal skifte bremseskjolda fram nå..må av me hjullagret ja..for skjoldet skal bak hjullagret..derfor det er en del arbeid Med litt vennlig makt og håndfast innsats klarer man å lure det på og av på E46 uten å fjerne hjullager selv om det kan se ut som om man burde ta det av så kan være det er mulig på E39 og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Sikre på at hjullageret ikke må av når det skal byttes? Det forklarer jo i så fall prisen fra Bavaria. jeg skal skifte bremseskjolda fram nå..må av me hjullagret ja..for skjoldet skal bak hjullagret..derfor det er en del arbeid Med litt vennlig makt og håndfast innsats klarer man å lure det på og av på E46 uten å fjerne hjullager selv om det kan se ut som om man burde ta det av så kan være det er mulig på E39 og? den delefilmen er helt feil:) skjoldet har en plate med 4 hull til hjullagerboltene.. så skjoldet skal bak hjullagret.. ikke som på bildet;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Sikre på at hjullageret ikke må av når det skal byttes? Det forklarer jo i så fall prisen fra Bavaria. jeg skal skifte bremseskjolda fram nå..må av me hjullagret ja..for skjoldet skal bak hjullagret..derfor det er en del arbeid Med litt vennlig makt og håndfast innsats klarer man å lure det på og av på E46 uten å fjerne hjullager selv om det kan se ut som om man burde ta det av så kan være det er mulig på E39 og? den delefilmen er helt feil:) skjoldet har en plate med 4 hull til hjullagerboltene.. så skjoldet skal bak hjullagret.. ikke som på bildet;) Da fungerer det nok dårlig å gjøre som på E46 ja, resonerte ut fra bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 jeg byttet et hjulager forran på min e39 på ca 45 minutter uten luft verktøy så det er jo ikke akkurat noen krise å ta av hjullagret da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå