Hitokiri Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Jeg anser meg selv for å være en ganske tålmodig person. Det tar lang tid før jeg klarer å hisse meg skikkelig opp over ting. Jeg kjøpte noen billige lykter av en selger her på forumet i april i fjor. Greit nok at disse var en del billigere enn originallykter, men jeg forventer i alle fall at de fungerer som de skal. Jeg ventet ikke at de ville være like gode som originalene funksjonsmessig. Da jeg mottok de var gummipakninger montert feil, og måtte limes på nytt. Det viste seg dessuten at det faktisk ikke gikk an å justere lyktene. I tillegg var de fleste pærene i "angel eyes"-ene døde, og reflektorene flasset. Da jeg vasket bilen oppdaget jeg fort at lyktene dessuten var lekk, så det kom mye fukt inn i dem. Jeg klagde ganske raskt etter at jeg hadde montert dem. Fikk da beskjed om å sende over bilder. Ba om e-postadresse, men måtte purre før denne dukket opp. Fikk faktisk ikke adressen før i august. Så fikk jeg i alle fall sendt over bilder, og hørte ikke noe mer. Purret uten å få respons. Det varte og rakk, og i august kjøpte jeg nye, originale lykter. Sendte igjen purring, men fikk ikke noe svar. I januar var jeg lei, og sendte nok en purring med krav om at det måtte skje noe i saken. Ingen svar. Purret igjen, og fikk endelig svar om at han kunne sende meg nye glass, noe som *ikke* var et av problemene jeg ga beskjed om. Sendte derfor svar om dette, og fikk aldri noe svar tilbake. Dette var 19. januar. Nå er jeg ærlig talt dritt lei av å vente på denne fullstendig useriøse selgeren. Han er svært aktiv her på forumet og har sin egen nettbutikk hvor han selger ymse china-kopier. Greit nok at varene ble levert raskt og greit, men om han ikke har tenkt til å forholde seg til kunder som opplever problemer bør han egentlig bare slutte å selge. Så er spørsmålet om tiden nå er kommet for at jeg skal begynne å advare folk på forumet om denne selgeren. Det går faktisk ikke an å drive butikk på denne måten. At det har tatt snart ett år uten at jeg har fått noen fornuftig respons er bare uholdbart. Det er helt greit at varene han selger tydeligvis er noe dritt, men da burde han også ta høyde for at folk kan komme til å klage på dem. Hva mener dere?
wagon Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Jeg hadde nok vurdert å skrive navnet/nicket til selgeren ja, etter det du forteller her. Går an å skrive det inn f.eks HER.
lagrinn Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Jeg mener nå du har retten på din side, legg ut nicket hans her, så er andre advart mot det, jeg har enda til gode og brenne meg på en handel inne her, men virker som det blir flere og flere useriøse selgere her.
S.Arnesen Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Ser ut til at det begynner å bli mye svindel her inne... Er kanskje bare sesongen for det.. hehe
Hitokiri Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 Jeg skal gi han litt tid på å gjøre opp for seg. Men det skal jaggu være en bra løsning for at jeg skal bli happy nå
Der Barockengel Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Rent generelt mener jeg at dersom man har opplevd kunde-oppfølging man opplever som kritikkverdig, er det ikke noe galt i at en saklig og nøktern gjennomgang av forholdene blir supplert med opplysning om hvilken selger dette dreier seg om. Så kan leseren selv avgjøre om han eller hun opplever selgeren som useriøs. Særlig fra yrkesselgere bør man forvente profesjonell oppfølging av klager.
Hitokiri Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 Ser ut til at det begynner å bli mye svindel her inne... Er kanskje bare sesongen for det.. hehe Det burde nok vært på plass et verifiseringssystem som gjorde at man kunne registrere seg som selger. Det er nok noe som koster litt penger, men hadde nok ført til at folk ble litt mindre skeptiske til å handle her inne. Vet du hvem du betaler penger så vet du også hvem du skal anmelde for svindel eller gå til forbrukerrådet med.
Haug530D Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Personlig har jeg ingenting til overs for folk som leker butikk, for eksempel de som kjøper deler og diverse annet fra Ebay for å selge det for 3 ganger prisen de betalte. Ligger mye Kina dritt ute på Ebay ja en ligger også mye bra der, selv har jeg bare kjøpt bra deler derfra og har kun gode erfaringer, er bare litt research som skal til.
Hitokiri Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 Jeg var klar over at kvaliteten sikkert var så som så. Jeg hadde en ødelagt lykt, og trengte en billig erstatning. Kjøper i alle fall aldri mer kina-lykter.
Haug530D Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Jeg skal gi han litt tid på å gjøre opp for seg. Men det skal jaggu være en bra løsning for at jeg skal bli happy nå Må si du er i allefall bra tålmodigmen har ikke han ordnet opp nesten ett år etterpå så ordner han vel aldri opp heller, regner med personen du tenker på begynner på ordet "A"?
Galro Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Personlig har jeg ingenting til overs for folk som leker butikk, for eksempel de som kjøper deler og diverse annet fra Ebay for å selge det for 3 ganger prisen de betalte. Hva er så galt med det? Om du har lyst på varen og forsvarer prisen selger setter, så kjøper du. Gjør du derimot ikke det, så kjøper du dem ikke.. Selger har visse forpliktelser som selger, men det å ikke tjene penger er ikke blant dem. Alle selgere som lever av hva de gjør, kjøper en ting for mindre enn det de selger den for - også konvensjonelle butikker.
Hitokiri Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 Må si du er i allefall bra tålmodigmen har ikke han ordnet opp nesten ett år etterpå så ordner han vel aldri opp heller, regner med personen du tenker på begynner på ordet "A"? Haha, nei det er ikke An..
skillbill Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Veldig synd å høre om enda en slik sak, og jeg håper det ordner seg for deg! Forøvrig må det jo nevnes at enkelte har slik "jobb" på fulltid. De kjøper billig jall og selger DYRT. Hvis man ikke liker slik business, så lar man være å handle! Det er altfor mange lettlurte og godtroende ute i verden, så jeg skjønner GODT at det er et marked for slike "useriøse hobby-bedrifter"... Synd men sant!
EirikL Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Bare å legge ut nicket. Folk må tåle kritikk hvis de bæsjer i buksa!
Hitokiri Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 Litt tid skal han få. Har sendt PM, men regner ikke med noe svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå