Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ford ++ tråder på ett bmw forum, nei takk. Jeg er av den folkemengden som er kilt fast på BMw, så når jeg går inn på nettadressen bimmers, så forventer jeg bmw stoff. Ikke om andre bilmerker. Annet bil å motorprat syntes jeg blir helt greit moderert, tråder som klart handler om andre bilmerker blir stengt, og slik liker jeg det . (snakker om hva jeg syntes)

Bygde i sommer eget verksted, og skrur på alt av merker der. BMW, Folkevogn, Ford, peugeot, Fiat osv.

men når jeg setter meg for å titte litt på nettet, i hovedtrekk, så er det bimmers.no, da vil jeg (må presisere det) lese om bmw. Ande merker har jo sine egne nettsteder. Og registrere seg som bruker på flere forum, om man vil lese om andre merker er da ingen sak! Er så til grader enig i Perik sine tanker angående tema.

+1 på den gett...

Bimmers er for bmw, om man vil drive med sammenligninger og slikt så er det såklart greit. Men å ha egne tråder om andre bil merker egner seg ikek på bimmers...

personlig syns jeg det har blitt mye tråder angåene ting som ikke har med bil å gjøre også, men det ser ikke ut til at flertallet er enig med meg så...

N

Skrevet
Ford ++ tråder på ett bmw forum, nei takk. Jeg er av den folkemengden som er kilt fast på BMw, så når jeg går inn på nettadressen bimmers, så forventer jeg bmw stoff. Ikke om andre bilmerker. Annet bil å motorprat syntes jeg blir helt greit moderert, tråder som klart handler om andre bilmerker blir stengt, og slik liker jeg det . (snakker om hva jeg syntes)

Bygde i sommer eget verksted, og skrur på alt av merker der. BMW, Folkevogn, Ford, peugeot, Fiat osv.

men når jeg setter meg for å titte litt på nettet, i hovedtrekk, så er det bimmers.no, da vil jeg (må presisere det) lese om bmw. Ande merker har jo sine egne nettsteder. Og registrere seg som bruker på flere forum, om man vil lese om andre merker er da ingen sak! Er så til grader enig i Perik sine tanker angående tema.

+2

Er 110% enig med Fliid her!

Skrevet

Det er en vanskelig balansegang, men for at det ikke skal skli helt ut skal trådene som primært handler om andre bilmerker ha en klar og tydelig relasjon til BMW. Man kan fint skrive om en Ford og samtidig trekke paralleller/relasjoner til BMW... husk at vi primært er et BMW forum.

Masse porsche tråder som overlever,Samt noen svær lite BMW relaterte stridvogn greier.men spør man et opel spørsmål så er

tråden låst før den er 10 min gammel.

Syntes det er uklart hva som tolereres og ikke.

Skrevet

Hmm, det finnes vel endel diskusjon om Holden Commodore (som forsåvidt er en slags Opel) på forumet.

Tilbake til topic, så skal det kanskje påpekes at http://www.forum.vwaudi-club.no/ ser ut til å drives som en ren tjeneste for betalende medlemmer, og kan derfor være av begrenset nytte for dem som finner seg selv med en A4 med turboproblemer en sen kveld.

Vi kan føye til denne også: http://forum.saabturboclub.net/ - også for dem uten turbo.

Og så en link for dem som er opptatt av Ford Cortina:)

Skrevet

Masse porsche tråder som overlever,Samt noen svær lite BMW relaterte stridvogn greier.men spør man et opel spørsmål så er

tråden låst før den er 10 min gammel.

Syntes det er uklart hva som tolereres og ikke.

Ja... det er dessverre litt uklart hva som tolereres her inne, men det burde ikke være så vanskelig å forstå at bimmers primært er et forum for BMW interesserte. Forumet er i tillegg privat og vi er derfor ikke forpliktet til å følge andre regler enn våre egne... såfremt de ikke bryter norsk lov. Liker du det ikke får du heller prøve å finne et forum for Opel interesserte... eller crossoverforum som bilforumet.no.

Vedr. trådene om den annen verdenskrig, krigsskip, stridsvogner etc. er de ofte utløpere av diskusjoner der BMW´s betydning under krigen diskuteres (les: relasjoner). At vi forøvrig diskuterer BMW i relasjon til Porsche er mye mer interessant enn om vi hadde diskutert BMW i relasjon til Opel... så vet du det.... :wink:

Skrevet

At vi diskuterer BMW i relasjon til Porsche er mye mer interessant enn om vi hadde diskutert BMW i relasjon til Opel... så vet du det.... :wink:

Ja hadde det bare væt relasjoner til BMW i trådene,den er vel relativt fraværende.

Jeg har fått med meg at du liker Porsche

:wink:

Skrevet

Ja hadde det bare væt relasjoner til BMW i trådene,den er vel relativt fraværende.

Jeg har fått med meg at du liker Porsche

:wink:

Jeg liker Porsche og mange andre liker Porsche... :wink:

Det er ikke unaturlig å sammenligne BMW og Porsche iom. at de ofte konkurrerer på bl.a Nürburgring og ellers henvender seg til deler av det samme markedet... noe man ikke akkurat kan si om f.eks Opel. Det er allikevel helt klart at vi ikke har regler som er tydelige nok når det gjelder hva slags fremkomstmidler vi kan diskutere her inne. Vi har en diskusjon vedr. dette i moderatorpanelet, men vi har så langt ikke kommet frem til en fornuftig konklusjon. Avgjørelsen ligger hos Gunnar, men jeg mistenker ham for å være relativt tilfreds med dagens ordning... never change a winning procedure/team.

• 2 months later...
Skrevet

Mange av oss her inne har mer enn en bil, og det er ikke sikkert at vi bare eier BMW. Jeg har f.eks dessverre en Opel Vectra også, kan ikke se noe problem i at an som er BMW bruker av forumet her også stiller spørsmål om den andre bilen. Mye bedre med spørsmål om andre bilmerker enn uthenging av andres BMW'er man finner på finn.no, det er det alt for mye av her.

Skrevet
Mange av oss her inne har mer enn en bil, og det er ikke sikkert at vi bare eier BMW. Jeg har f.eks dessverre en Opel Vectra også, kan ikke se noe problem i at an som er BMW bruker av forumet her også stiller spørsmål om den andre bilen. Mye bedre med spørsmål om andre bilmerker enn uthenging av andres BMW'er man finner på finn.no, det er det alt for mye av her.

Jeg er enig at det er for mye uthenging av andres BMW´er her inne (spesielt fra Finn som du også nevner), men isolert sett har dette liten relasjon til hva slags bilmodeller vi bør diskutere her inne.

Det vi frykter hvis man kan diskutere alle slags bilmodeller her inne er naturligvis at forumets profil blir utvannet... og det ønsker vi ikke iom. at bimmers er et BMW forum. På den annen side mener jeg at andre bilmerker absolut er relevante hvis de diskuteres i en kontekst der en BMW også er et poeng. På den måten diskuterer vi BMW, men med en ny innfallsvinkel. Dette kan være alt fra motorkarakteristikker til designelementer, men ikke "Hva er galt med Mondeo´n min ? - den vil ikke starte ".

Som jeg har nevnt tidligere i diskusjonen er dette en vanskelig balansegang... og heller ikke alltid like ønskelig (les: andre bilmerker kan også være interessante), men et sted må vi sette grensen. Grensetilfeller oppstår når vi f.eks kommer inn på Porsche, Audi og ikke minst Mercedes-Benz iom. at disse bilmerkene generelt konkurrerer mer eller mindre om de samme kundene... i motsetning til f.eks Ford, Opel, Peugeot etc.

Skrevet

Jeg synes forumet moderes fint sånn som nå. Vekk med alt ikke-BMW på teknisk hvertfall. Tror mange mister interessen for forumet hvis de fx skal søke opp clutchbytte på en E30 og må brøyte seg gjennom 30 "bytte clutch på Opel"-tråder.

bimmers.no er for BMW. Men de andre merkene har forum de og :)

Skrevet
Jeg synes forumet moderes fint sånn som nå. Vekk med alt ikke-BMW på teknisk hvertfall. Tror mange mister interessen for forumet hvis de fx skal søke opp clutchbytte på en E30 og må brøyte seg gjennom 30 "bytte clutch på Opel"-tråder.

bimmers.no er for BMW. Men de andre merkene har forum de og :)

Enig med du :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...