Es-brusv Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Her er en interressant utregning over hvor mye folk som sitter på når du kjører dem burde betale Spørs om du får noen sure miner hvis du presenterer dette EDIT: Glemte linken http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=558283
Yngvejos Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Du sitter nok igjen uten venner etter at du har presentert det regnestykket der.
B3KK15 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 skar plukke ut baksete og sette dit en flisete plank dom kan få sitta på.
Robbi3 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Er flere artikler om dette på nettet, men folk flest som sitter på nevner jo aldri bensinregninga hvis ikke de blir spurt..
S.Arnesen Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Det der blir bare for dumt syns jeg. Det må da være grenser for hvor smålige man skal være...
axor Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 om du skal ta betalt for dette, kan du bare skjære bilen i 2, ta vekk der setene var, og sveise sammen. For skal du tenke slik som dette er det neppe noen som sitter på i hele tatt
Mexos Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 De glemte å legge inn nye felger, styling, stereo, osv
S.Arnesen Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 om du skal ta betalt for dette, kan du bare skjære bilen i 2, ta vekk der setene var, og sveise sammen. For skal du tenke slik som dette er det neppe noen som sitter på i hele tatt Problemet er jo det at man kan ikke tenke slik. Da kan man ikke bruke bilen i det hele tatt da. Det er minimal forskjell på slitasjen om man er alene i bilen enn om man er 2,3 eller 4... Om man skal måtte betale masse penger for å sitte på noen når man skal noe sted så er det jo bedre å ta sin egen bil da jo... latterlig opplegg
Lars89 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Eneste gangene jeg tar betalt er hvis folk skal sitte på hjem fra byen. Og da snakker vi litt mer enn 27 kroner mila
skillbill Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Når det gjelder "lokale henteturer", fra byen/fest etc så har vi i vennegjengen en gylden regel om IKKE å betale hverandre, selvom vi i fylla noen ganger slenger over noen kroner! Vi hadde en kompis som konstant tok seg betalt for alle mulige turer, og nå er han ikke like mye med i gjengen lenger for å si det sånn. På lengre turer til f.eks fjellet pleier vi å la passasjerene ta seg av bensin og eventuelle bompenger! Dette fungerer veldig bra og løsningen er godt likt av alle!
axor Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 høres ut som dere har en god deal skillbill , men om han ene av dere ikke hadde giddet og ta lappen og du må kjøre frem og tilbake på kryss og tvers hele tiden, skal du fremdeles ikke ta betalt ? jeg vet med meg selv at om personen jeg henter ikke har verken lapp eller bil, og skal kjøres overalt, så gidder ikke jeg stå i 1 tank imåneden bare på kjøring og henting av den ene personen, klart at noen slike turer blir det alltids men det får være grenser spør du meg
axor Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 haha, men for å sette dette enda mer på spissen, om du har dårlig bilbatteri, og dette kreves lading hver kveld(si du ikke har mekt deg til og kjøpe nytt batteri) skal ikke de også da stå for litt av strømregningen din hjemme ?.. Dette er så galt, det vil jo være billigere og ta taxi nesten..
Scampi Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 En god kompis og jeg har noen venninner som nærmest ser på det som en selvfølge at vi kjører fra de er våkne om morgenen til de legger seg. Det samme gjelder betaling når vi finner på noe...regninga på Peppes, kino eller hva det nå enn er...heldigvis satte vi ned foten for en stund siden
Gjest Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 En god kompis og jeg har noen venninner som nærmest ser på det som en selvfølge at vi kjører fra de er våkne om morgenen til de legger seg.Det samme gjelder betaling når vi finner på noe...regninga på Peppes, kino eller hva det nå enn er...heldigvis satte vi ned foten for en stund siden Venninner? Hørtes mer ut som igler....
Scampi Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Venninner? Hørtes mer ut som igler.... Heh, true...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå