jcvold Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Jeg har snakket om det i mangen år ,men i år ser det ut som det skal skje. jeg vil dra til Tyskland og prøve å kjøre min egen bil på nuerburgring. jeg vet det er mangen her som har gjort dette alerede,og er ute etter tips og gode råd,og gjerne noen skrytehistorier og bilder hva koster det,og hva må til for å få legge uttpå der? bilen jeg skal bruke er en E46 325CI http://www.nuerburgring.de/index.php?id=361
BMWPower Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 + 1, har også tenkt meg ner der i år Vett at BMWCCN avd. Hordaland muligens skal prøve arrangere noe. Kan holde dere oppdatert. Greit å få turen arrangert
hylle Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Hvis det blir arrangert tur av bmwccn, feks hordaland avdelingen, så er jeg helt klart med!
BreitBau Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 +1.. Da blir det nye dekk igjen til neste vår
jcvold Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 okey,kult om de arrangerer! hehe,da får jeg vel betale medlemskontigenten i BMWCCN igjen nå da flere som har hvert der?
Superbeetle Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Jeg og har lyst å kjøre en tur ned dit!
jcvold Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 kult! men noen som har hvert der før ? komme rman ombord på Kiel ferja med senket bil?
-Anders- Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Jeg også kunne tenkt meg dette. Vet Mr Sømme ("Kjetil Sømme" her inne) har vært nedover en del ganger. Kan høre med han om priser på div.
Tommy Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Du kjøper "bilett" for X antall runder, så er det bare tut å kjør, men du bør være utrolig ydmyk ovenfor den "banen" når du tar utpå for første gang. Så heter det NÜRBURGRING http://www.nuerburgring.de/
Yngvejos Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Jeg hadde jomfruturen min på Nürburgring i sommer. Jeg kjørte fra Haugesund til Kristiansand, hvor jeg tok båten til Hirtshals. Derifra kjørte jeg den veien GPSen førte meg, med en overnatting i Danmark før jeg la ut på Autobahn neste dag. Jeg bodde i byen Adenau som er nabobyen til Nürburg. Fra Adenau til ringen, tar det kanskje 15 minutter å kjøre. Jeg bodde på Hotell Blaue ecke. http://www.blaueecke.de/start/ Etter en natt på hotellet, ryddet jeg ut alle løse gjenstander i bilen, og kjørte opp mot banen. Her kjøpte jeg klippekort på 4 runder (trodde ikke at hverken jeg eller bilen hadde guts til å kjøre flere) og la utpå banen. Jeg møtte banen med STOR respekt, noe som viste seg å være smart. Det er masse blinde svinger, som man bør ha god kontroll på før du begynner å gi full gass over bakketoppene. Etter to runder, var det en stygg MC-ulykke som førte til at banen ble stengt resten av kvelden. Dette var et godt eksempel på hvor farlig banen er. Kjørereglene er greie. Blir du tatt igjen, legg deg til høyre og sakk av om nødvendig. Tar du igjen noen, skal du kjøre forbi på venstre siden, og du bør helst gjøre det på slettene. Vær obs på engelskmenn. De kan finne på forskjellige stunts, som feks. å legge seg til venstre for å slippe noen forbi samtidig som du er i blindsonen deres på vei forbi på venstre side. Når du er ferdig for kvelden, går du på den italienske resturangen "Pinochino" i Adenau. Her har de kjempegod pizza og rimelige priser.
jcvold Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 såppas je,kan bli morro dette da gleder meg,må bare finne en kompis som kan være med som co-pilot.kjedelig å kjøre ned alene. flere som har hvert der? bilder?
jcvold Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 kuøle bilder Yngve ! bunna du speedo`n på E30 på autobahn? kult! hvor lang er den lengste strekka? er den lang nok til å nå toppfarten på min 325CI ?
Yngvejos Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 kuøle bilder Yngve ! bunna du speedo`n på E30 på autobahn? kult!hvor lang er den lengste strekka? er den lang nok til å nå toppfarten på min 325CI ? Speedo ble bunnet på Autobahn mens jeg jaga en Porsche GPSen viste desverre bare 225. Du greier ikke toppfart på en touristenfahrten-runde. Du slipper inn på banen, og kjører ut av banen igjen midt på langsletta. Men du kommer deg lett over 200 på banen.
jcvold Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 "Touristfahrten runde" ? hva er det? fant denne linken på nettet,takket være reklamen på den M6`en du har lagt ut bilde av : http://www.rent-racecar.de/ viser seg at man kan leie en racerbil der kult å leie en E46 M3 da,men koster 599€ da..
Yngvejos Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Turistkjøring. Da betaler du å får kjøre en runde før du må innom depo å betale for en ny runde igjen. Du må regne med å møte på biler, motorsykler, turistbusser etc her. For å kjøre hele runder hvor du kjører hele langstrekket, må du delta i løp eller førerkurs. M6en er en E92.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå