Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hadde vert kult om noen hadde samlet en gjeng og reist nedover til banen. Men hvordan er det om noen sin bil stopper, er folk behjelplige da eller :lol: Vet ikke helt om jeg stoler på en gammel e30 :lol:

Det går fint, er noen E30`er som skal være med i gjengen vår når vi kjører ned :wink:

Klart vi hjelper med det vi kan om noe skulle skje, men med litt forberedelser går d som regel bra. :D

Nice, nor har dere planer og kjøre?

Hehe ok. Har jo m50 motor i nå så håper på den skal holde bedre en m20en :lol:

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

kan bli interesannt dette her :) drar sikkert ned i April :)

kjører mest sansynlig bil selv ned,eller så flyr vi til tyskland,og leier en fet BMW hos SIXT eller noe ;)

Skrevet

Det at ringen er så farlig er bare en hype blant tursitkjørere. Det er alltid masse biler der alle har sin ideal linje. Skjeldent man får kjørt hempa på tursitkjøring.

Ringen er farlig! Å si noe annet blir for dumt i mine øyne. Det er en relativt trang bane hvor man stort sett har veldig høy hastighet. Det er så og si ingen avkjøringssoner, og man kjører sammens med masse gale mennesker som gjør mye rart utpå banen...

Å kjøre så fort du klarer, er ikke noe problem under turistkjøringen. Selvsagt er det tidspunkt hvor det er litt vel mye folk, men stort sett så holder saktegående trafikk seg til høyre. Tror jeg bare har kjørt i "kø" under en eller to runder av de ca 50 rundene jeg har kjørt der.

Skrevet

Ok! Jeg ser poenge ditt. Vi har litt forskjellige erfaringer.

Det som var poenget mitt er at om man ikke kan banen, behøver man ikke å kjøre så fort som mulig hele tiden.

Skrevet

Det som var poenget mitt er at om man ikke kan banen, behøver man ikke å kjøre så fort som mulig hele tiden.

Akkurat det er jeg veldig enig i deg med! Det tar mer enn en runde å bli godt nok kjent der til at man kan kjøre "flat out"..

Skrevet
hvilke farter holder man da ca i gjennomsnitt rundt på bana ?

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53645

se der ja! den var fiffig ;)

ser ut som det er rikelig med muligheter til å la 325`en strekke på bena

Den er litt skummel den tabellen på Rejsa hvis man tror det går an å holde de hastighetene der sånn uten videre, bommer man litt på sporet så blir man rekkverkmat.

170 gjennom Schwedenkreuz og 210+ i Fuchsrurhe er mer enn fort nok :roll:

Skrevet

Den er litt skummel den tabellen på Rejsa hvis man tror det går an å holde de hastighetene der sånn uten videre, bommer man litt på sporet så blir man rekkverkmat.

Ja, det kan gå riktig ille hvis man skal prøve de hastighetene første gang man er der. Det er meget habile sjåfører med mange runder på nakken som har kjørt de tidene der.

Skrevet

Er det bare pyser her eller? :lol:

Selv tok jeg i 2004 med min gamle far, og kjørte min daværende 91`Porsche 911 Strosek Cabriolet 3,6 Carerra 2 (aller første generasjon Tiptronic) hele veien til ringen. Kjørte vel 4 runder, og allerede på første runden klinte jeg til med 4 hjuls-skrens gjennom/ut av "døds-svingen" :shock: Bakketopp med 90 grader på andre siden, og 3 stk blodsinna Nissan 200 sx s14a i ræva, som jeg nekta å slippe forbi uten kamp. Ble helt satt ut av endel av de som kjørte, virket som om jeg hadde strikkmotor i forhold(hadde 270 hk..). Kjørte nok mye fortere enn jeg trodde selv...Det gikk bra, men kunne gått skikkelig ille. Fatter`n stolte på meg, og satt bare å flira merkelig nok :lol: Fikk ikke akkurat hjelp av girkassa heller, som man nærmest måtte sende skriftlig søknad for å få til å bytte gir :roll: Jeg dro faktisk rett hjem og bytta inn Porschen i en 200sx S14a, he he

Banen er helt psyko fet, men kjører du skikkelig ut blir konsekvensen som på vanlig vei... Vi kombinerte turen med en eventhelg på nye banen, med masse forskjellige løp. Leide hotellrom "i" banen, satt og så fra verandaen og drakk. Konge!

Skrevet

Ja, det kan gå riktig ille hvis man skal prøve de hastighetene første gang man er der. Det er meget habile sjåfører med mange runder på nakken som har kjørt de tidene der.

Ja, skulle vel lagt med en klausul med den linken der.. :oops:

Men den forholdsvis ufarlige men krevende venstre etter T13 er vel nok til å vekke selv den cooleste med capsen bak-frem, når curbsen i yttersving banker i eksosanlegget.

Har stått der og sett det flere ganger, blir som oftest pen kjøring nedover Hatzenbach og forhåpentlig de restrerende 2 mil :)

Stoppeklokke er fy fy for ferskinger, ta det som en rask landevei med god speilbruk de første dagene. Er ikke for ingenting banen er stengt ca annenhver time i høysessongen og ambulansen rykker ut, noen ganger en sort bil med sorte ruter på slep.

Les og forstå det som står på denne siden http://www.nurburgring.org.uk/ så er det mulig å få mere utbytte av turen.

Skrevet
Er det bare pyser her eller? :lol:

Banen er helt psyko fet, men kjører du skikkelig ut blir konsekvensen som på vanlig vei... Vi kombinerte turen med en eventhelg på nye banen, med masse forskjellige løp. Leide hotellrom "i" banen, satt og så fra verandaen og drakk. Konge!

hva het hotellet?

Skrevet
.........Les og forstå det som står på denne siden http://www.nurburgring.org.uk/ så er det mulig å få mere utbytte av turen.

Jeg Likte denne delen best

Optional extras available at additional cost include armco repairs, safety car attendance, vehicle recovery, track closure, hospital stays and helicopter rides. I recommend avoiding these. If you can't, then the following price-list may help:

Base fee for attendance of armco truck: €150

Removing damaged armco: €10/metre (x2 or x3 or x4 for multiple-height sections)

Replacement armco: €31/metre (x2 or x3 for double/triple height)

Removing damaged armco posts: €5.10 each

Replacing armco post: €39 each

Safety car attendance: €82 per 30 mins (car + 2 people)

Circuit closure: €1,350 per hour

Recovery truck: €190 (inc VAT)

Hospital stay & air ambulance: Let's just say, do NOT go there without travel insurance! (Though a European Health Card - which replaced the E111 - may cover the hospital bit.)

Everything except the recovery truck is then subject to 19% VAT.

The record armco bill I'm aware of is €15,000. That was a car that managed to flatten a very impressive length of armco between the Quiddlebacher Hohe bridge and the crest on the approach to Flugplatz. But even a minor bump can turn into a surprisingly expensive day out.

Armco = autovern

Skrevet

Det vil si at hvis banen blir stengt i f.eks 2 timer må man betale over 20K for det? :shock:

Tror det er greiest å ta det piano de første rundene ja...

Og kanskje øve litt i Forza :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...