Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
koster da 0kr å ha en M3 ståendes i RO, de kommer jo ikke akkurat til å synke i pris heller!

Da lurer jeg på hvem som betaler 329k for noe som skal stå til pynt i garasjen :shock:

Skrevet

Henger meg på at denne er i en klasse for seg når det kommer til stand, selger er kjent for å være særdeles padantisk i bilhold :)

Om man skal bruke 329 lapper på et samleobjekt er dette bilen å kjøpe.

Skrevet
koster da 0kr å ha en M3 ståendes i RO, de kommer jo ikke akkurat til å synke i pris heller!

Da lurer jeg på hvem som betaler 329k for noe som skal stå til pynt i garasjen :shock:

Det han mener er at dette er et fint investeringsobjekt over tid (og øyebalsam i garasjen/utstillingsbil). Det overrasker meg stort om disse bilene ikke bare skyter i været på pris.

Minns den var til salgs for 350k for ca 2 år siden. Så billigere utgangssum... Finanskrise? :lol:

Jeg hadde ikke nølt et sekund om jeg hadde lagringplass og kronasjer. Når man kjøper en slik bil må derimot historikken, chassiet, alle nummere ol. gåes nøye igjennom.

Skrevet

Det han mener er at dette er et fint investeringsobjekt over tid (og øyebalsam i garasjen/utstillingsbil). Det overrasker meg stort om disse bilene ikke bare skyter i været på pris.

Ja, det skjønte jeg :)

Jeg ville bare frem til hvorfor det er vanskelig å selge M3 o.l. biler for tiden. Det var dette innlegget jeg svarte til egentlig..

Fin som f..... men er mye penger . Men det er mange som har dyre biler stående i garagen. Er mye prat om BMW M3 men er ikke mange kjøpere står noen på finn men blir ikke solgt . Hvorfor ???

Uansett, veldig veldig fin bil :)

Skrevet

Jeg syns nå rulleringen på de fine objektene er veldig rask jeg da men..

"Problemet" med M3 om jeg kan kalle det det, er at du ikke kan forvente høy pris dersom den ikke er strøken.. Strøkne M3er ligger på ca 180 000 kr, +- 20 000, og for disse er etterspørselen relativt stor, så om det ER ett bra eksemplar ser det ut til at de blir solgt innen rimelighetens grenser tross finans"krisen"..

Derimot, ser jeg halvstrøkne M3er ute til 130-160 000... Og det er BARE tull.. De M3ene som er verdt noe, er det som er tatt godt hånd om, og strøkne, de som er bare litt under normalt slitt er ikke verdt i nærheten syns nå jeg da.. Kjøper man E30 M3 mener jeg man kan gi langt over "Normal" verdi for ett strøkent eksemplar, men det betyr ikke at en halv strøken en med litt rust her og der er verdt "bare" 20 000 mindre enn de strøkne. Den er verdt mye mye mindre siden det faktisk er arbeid med bilen..

Skal jeg kjøpe E30M3 kan jeg godt gi 160 - 180 000 for ett nydelig eksemplar.. Men om det er ett slitt eksemplar men antydninger til rust her og der hadde jeg aldri gitt mer enn 100 000...

Poenget: De som ligger på finn lenge er ofte de som er alt for høyt priset i forhold til hva kjøper føler han får.. 180 000 for en dønn strøken bil føles som en god deal.. 150 000 for ett sliten objekt derimot, er en dårlig deal..

Skrevet

Begynner å bli sjeldne biler og er derfor verdt "gull".

Er helt enig, man bør alltid betale det lille (eller store) ekstra for å få noe man har lyst på og ikke bare "greit nok".

100K er det bare å glemme på norske skilt.

Går ikke 13 av de på dusinet sånn som med E36 :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...