bmw530d99 Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Hvordan er det med motor-effekt på disse 2. Er dieselen en sinke i forhold til bensinutgaven som har 150 hk? Dersom man chipper dieselen (136 hk), vil den komme opp mot det samme? Og hvordan er forbruket på disse to? Dieselen med og uten chip? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 har en kompis som har en chippet E46 320 diesel,og jeg sliter me då holde følge med han med min 325ci. jeg hadde selv en E46 320Ci for noen år siden.veldig grei bil,men tror kansje dieselen er sprekere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 De 2 motorene er slevfølgelig helt ulik og kjøre. Jeg selv hadde nok valgt bensinutgaven selv om den ikke er en racer. Kommer an på hva du liker selv. Jeg foretrekker jevnt fordelt drag istedenfor dieselen som ikke drar hverken på bunn eller topp. Men er nok mange som vil si at dieselmotoren går mye bedre. Dieselutgaven uten chip med manuell vil vel ligge på ca 0,60 på blandet kjøring mens hvis du chiper den går det opp til 0,65. Regn med at den vil ryke en del sort dersom du chiper den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.E.P Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Ikke noe tvil om hva du skal velge " DIESEL " med Chip. Kjører selv 320 d e91 org. 163 hk har planer om chippin opp til 200 hk men tror ikke jeg har behov til det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E61530DAT Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Jeg hadde for noen år siden en 2001 BMW 320D som jeg chippet via OBD hos en lokal representant for Superchips til 167 hk og 330 nm. Først hadde jeg testet 320i automat og må si at det var natt og dag i ytelse. Diesel var helt klart mye bedre på alt. Synes det var fin lyd i 320i sekseren, men det bare vrælte høyere og høyere når jeg måtte dra på turtall uten at bilen rikket seg i forhold til dieselen. SÅ liker du bensinvræl så kjøp gjerne 320i. Men forsøk å få deg en 320D kjøpt i norge eller importert med såkalt utstyrspakke "kaltlands ausfuherung". Den er tilpasset kalde land med større batteri og starter, samt en forvarmer på dieselsystemet. Og du får varme i seter, speil, spylerdyser og lyktespylere som er viktige trafikksikre ting.. Edit: Min 320D hadde svært lite dieselrøyk og ikke mer etter chip. Dette var min første dieselbil og nå er det diesel forever.. Min E61 som jeg kjører idag er optimert hos ESS tuning og yter 275 hk og 600nm... jeg blir fortsatt livredd når jeg gasser på litt ekstra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Prøvekjørte både 2 liter bensin og 2 liter diesel (318d) da jeg skulle kjøpe bil, og jeg syns at dieselen føltes mye sprekere ut enn bensin, til tross for at den var trimmet ned til "1.8" Får ACS powerboxen i min nå, har kittet, men venter på verkstedplass hos Bavaria, og da merker du betydelig forskjell (Måtte prøve en ACS 320d de hadde stående da og) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general_tom Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 ville helt klart valgt 320d, har hatt en selv og jeg synes den gitt greit. utrolig turtalsvillig av diesel og være. så kjøp det og chip den.. 320i er lat i forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.E.P Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Med tanke på videre salg er det letter og kvitte seg med en Diesel kontra bensin!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530d99 Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2009 Takk for mange fine svar! Hva vil være fornuftig pris på en 320d 2000 modell som har rundet 200 000km? Bilen ser fin ut og er normalt utstyrt. Bra dekk og felger, ingen bulker eller rust... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.E.P Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Privat eller forhadler ? Jeg kjøpte for 3 uker siden og prutet som en gal og fikk tilslag.! Husk det selges ikke mye bil om dagen så det er kjøpers marked !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530d99 Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2009 Privat. forlanger 129.. men det er prutbart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a.nilsen Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Kjøpte akkurat en 2001 320D touring gått 192k km. Ga 100k for den. Virker som det var en grei pris, men som sagt er det kjøpers marked nå så det er bare å prute til du er flau og litt til. Mange som vil/må bli kvitt bil om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S0lheim Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Jeg hadde for noen år siden en 2001 BMW 320D som jeg chippet via OBD hos en lokal representant for Superchips til 167 hk og 330 nm Hvordan var forbruket ditt etter at du chippet den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Motorkarakteristikken på 320d'en er jo gørrkjedelig. NULL kraft under 1500rpm, og lite drag over 3500rpm. Samt herslig kaklelyd og vibrasjoner. Dette sammens med store sannsynlige utgifter som turboladere og dieselpumpe gjorde at jeg hoppet glatt over dieselutgaven. Men visst du får taki en billig, så vil nok den være greie som a-b bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 En diesel er billig i drift helt til noe går galt... Men av de to motorene ville jeg alikevel valgt dieselen (selvfølgelig med chip. Både følele og fakstik fartøkning er overlegent 2-litern Hadde det stått mellom diesel og 320 2,2 ville jeg tatt bensin... Lykke til uansett hva u velger. E46 er konge bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå