Jump to content

320d vs 320i 2000 modell


bmw530d99
 Share

Recommended Posts

De 2 motorene er slevfølgelig helt ulik og kjøre.

Jeg selv hadde nok valgt bensinutgaven selv om den ikke er en racer.

Kommer an på hva du liker selv. Jeg foretrekker jevnt fordelt drag istedenfor dieselen som ikke drar hverken på bunn eller topp.

Men er nok mange som vil si at dieselmotoren går mye bedre.

Dieselutgaven uten chip med manuell vil vel ligge på ca 0,60 på blandet kjøring mens hvis du chiper den går det opp til 0,65.

Regn med at den vil ryke en del sort dersom du chiper den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde for noen år siden en 2001 BMW 320D som jeg chippet via OBD hos en lokal representant for Superchips til 167 hk og 330 nm. Først hadde jeg testet 320i automat og må si at det var natt og dag i ytelse. Diesel var helt klart mye bedre på alt. Synes det var fin lyd i 320i sekseren, men det bare vrælte høyere og høyere når jeg måtte dra på turtall uten at bilen rikket seg i forhold til dieselen. SÅ liker du bensinvræl så kjøp gjerne 320i.

Men forsøk å få deg en 320D kjøpt i norge eller importert med såkalt utstyrspakke "kaltlands ausfuherung". Den er tilpasset kalde land med større batteri og starter, samt en forvarmer på dieselsystemet. Og du får varme i seter, speil, spylerdyser og lyktespylere som er viktige trafikksikre ting..

Edit: Min 320D hadde svært lite dieselrøyk og ikke mer etter chip. Dette var min første dieselbil og nå er det diesel forever..

Min E61 som jeg kjører idag er optimert hos ESS tuning og yter 275 hk og 600nm... jeg blir fortsatt livredd når jeg gasser på litt ekstra...

Link to comment
Share on other sites

Prøvekjørte både 2 liter bensin og 2 liter diesel (318d) da jeg skulle kjøpe bil, og jeg syns at dieselen føltes mye sprekere ut enn bensin, til tross for at den var trimmet ned til "1.8"

Får ACS powerboxen i min nå, har kittet, men venter på verkstedplass hos Bavaria, og da merker du betydelig forskjell (Måtte prøve en ACS 320d de hadde stående da og)

Link to comment
Share on other sites

Motorkarakteristikken på 320d'en er jo gørrkjedelig. NULL kraft under 1500rpm, og lite drag over 3500rpm. Samt herslig kaklelyd og vibrasjoner.

Dette sammens med store sannsynlige utgifter som turboladere og dieselpumpe gjorde at jeg hoppet glatt over dieselutgaven. Men visst du får taki en billig, så vil nok den være greie som a-b bil.

Link to comment
Share on other sites

En diesel er billig i drift helt til noe går galt...

Men av de to motorene ville jeg alikevel valgt dieselen (selvfølgelig med chip. Både følele og fakstik fartøkning er overlegent 2-litern Hadde det stått mellom diesel og 320 2,2 ville jeg tatt bensin...

Lykke til uansett hva u velger. E46 er konge bil! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...