Gå til innhold

pop off lyd?

Danny89
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rart med det.. :P

De som har turbobygg prøver i en del tilfeller å dempe alt av "tuning-lyder" for å se anonyme ut, for så å overraske de rundt seg når gassen går i gulvet.

(Sleepere som vi kaller dem)

De som kjører standardmotorer derimot, gjerne litt små standardmotorer prøver å jukse på plass alle disse lydene og stylingen for å se/høres ut som de har en kjempemotor under panseret, men som til tross for all stylingen likevel ikke har noe å stille opp med når alt kommer til alt. #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt hende dette er et idiotisk spørsmål så ikke gjør narr:P

Er det mulig å få denne turbo pop offen i en standard M50 motor? uten å sette inn ett sånt dustete lyd anlegg som lager lyden?

Med fare for at du føler det som et personlig hån, så må jeg bare påstå at alt som lager masse lyd uten å føre bilen raskere frem er dustete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt hende dette er et idiotisk spørsmål så ikke gjør narr:P

Er det mulig å få denne turbo pop offen i en standard M50 motor? uten å sette inn ett sånt dustete lyd anlegg som lager lyden?

Hvis du absolutt vil, kan du jo gå til innkjøp av en sånn klaff/ventil du setter i eksosen. Er vel det eneste å få tak i bortsett fra noe som spiller av lyd som du sier :P Men blir jo ikke helt det samme. Hvertfall ikke med tanke på at du ikke har turbo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart med det.. :P

De som har turbobygg prøver i en del tilfeller å dempe alt av "tuning-lyder" for å se anonyme ut, for så å overraske de rundt seg når gassen går i gulvet.

(Sleepere som vi kaller dem)

De som kjører standardmotorer derimot, gjerne litt små standardmotorer prøver å jukse på plass alle disse lydene og stylingen for å se/høres ut som de har en kjempemotor under panseret, men som til tross for all stylingen likevel ikke har noe å stille opp med når alt kommer til alt. #-o

Kanskje fordi dem som har slike turbobygg har allerede prøvd pop-off ventil, og konkludert med at det ikke var noe kult allikevel;) Men for å svare på spørsmålet så finnes det forskjellige dingser som lager pop-off lyden, som man enten har på eksosen eller en elektronisk sak som skal ligge i motorrommet. Personlig ville jeg ikke hatt det på en bil som ikke hadde turbo:)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korfor skal alle bry seg om sånt? Hehe, er vel ikkje verdens undergang om nokken vil fake en blow off vel?

Husker når eg var 18, var altid kjekt med hull i potta på mutra sin bil...Høyre jo på andre sine biler no att det ikkje er kult, men var det på den tida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en som lager fise lyd i eksosen LINK

Jeg hadde personlig ledd hardt om jeg hadde møtt noen med en slik.

Her er en ventil til lystgass system som slipper ut luft (samma lyden) men da må du kjøpe tørt lystgas system. LINK

Dette er faktisk utrlig kult og ikke så vanlig i Norge. Er nok noe billigere en turbo bygg. Man får kansje 5 hk ekstra på 1,8 N/A motor i tillegg.

Her er en video med lyd

Ellers vil jeg legge til for min egendel at etter jeg fikk montert kompressor. Tok jeg av Green Kon filtere mitt og satte på den orginale luftfilterboksen for å dempe lyeden fra skruven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes det bare er rått når folk trur du har en kjempe under panseret:P har en bmw e30 som en fyr som bor ikke så langt unna meg hadde med en 318 motor i. den ble solgt til en litt lengere unda som satt i en jævla turbo motor. og etter det satt i en 320 motor før jeg kjøpte den. de alle fleste folka trur jeg har den trubo motoren:D når folka spør om hvor intercoolern osv så er det bare nææ ligger hjemme. så jeg ble litt glad for denne linken. så jeg kan få satt på noe så folka prater litt:D like moro vær gang:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...