knut_olestad Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Lurer på om de gamle 96`ene mine hadde tenning på dasjen, mener huske jeg måtte sette de i revers før jeg slo tenninga helt av. Ja de hadde rattgir
Galro Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Lurer på om de gamle 96`ene mine hadde tenning på dasjen, mener huske jeg måtte sette de i revers før jeg slo tenninga helt av.Ja de hadde rattgir Jeg mistenker deg stadig for å stå bak store deler av utrydningen av eldre biler her i landet.
Kjell Z3 Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Er litt arti med teningsnøkkel i konsollen, vet ikke på de nyeste , men vet noen år gamle biler har det, å den må stå i R for å få ut nøkkel. Fiffi Tanken er ikke så dum egentlig... på den måten gjør det ingenting at man evt. glemmer håndbrekket. Jeg parkerer alltid bilen med gearet i revers om vinteren istedenfor å bruke håndbrekket iom. at håndbrekket lett fryser og setter seg fast. Sant nok med det brekke som fryser, men har lagt merke til at Saab eiere tar brekke i tillegg til revers, det er smør på flesk.. Det var ikke for å begrense hastigheten bakover jeg tenkte på, det var mer det praktiske at man stort sett rygger veldig sakte og at det ved en mer passende utveksling på reversen hadde blitt mindre cluchsluring ved rygging. Tror kanskje det er praktiske årsaker inni kassen som gjør at utvekslingen er for lang.
arnesh Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Huh?Låser den seg på forhjula? Kjapp du En av mange sære ting ved Saab (som kanskje gjør at de sliter med salget?) Haha, joda kjapp og kjapp Men det visste jeg ikke, heh.
knut_olestad Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Lurer på om de gamle 96`ene mine hadde tenning på dasjen, mener huske jeg måtte sette de i revers før jeg slo tenninga helt av.Ja de hadde rattgir Jeg mistenker deg stadig for å stå bak store deler av utrydningen av eldre biler her i landet. Helt uskyldig er jeg vel ikke Men de 2 96`ene savner jeg faktisk, makan til vinterbil uten 4x4 finnes ikke
Deep Dish Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 OK... jeg trodde tenningslåsen mellom forsetene kom med 900 modellen i 1978, men nå vet vi at den iallefall kom så tidlig som i 1968 da 99 modellen kom på markedet. Jeg tviler sterkt på om dette fenomenet ble innført av sikkerhetsmessige årsaker f.eks i forbindelse med å forhindre kneskader etter kollisjoner etc. Låsen kunne ellers bare ha blitt flyttet opp til selve dashboardet a la Porsche 911... så den direkte årsaken var nok i forbindelse med gearlåsen. Kom i 1968... Saab moved its key ignition between the seats in 1967 after studies of real-worldaccidents showed keys in the steering column could cause serious knee injury. http://media.gm.com/au/saab/en/news/pk/ ... ground.pdf
E46Johnny Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Til tross for at plasseringen av tenningsnøkkelen slik du beskriver blir sett på som typisk Saab, var ikke oppsettet å finne før enn i 900-modellen. Med andre ord skal det ikke mange modellene til før noe blir en merkeidentitet. Jeg hadde en 76mod saab 99 og den hadde nøkkelen mellom setene og måtte stå i revers for å få ut nøkkelen. Det er foresten en av di mest trøblete bilene jeg har eid. Ble kjøpt på trass pga kameratene mine mente at jeg bare kunne kjøre opel siden jeg da jobba som bilmek på et opel veksted.
Galro Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Ser du på forrige side vil du oppdage at jeg korigerte meg ettersom jeg fant ut at det ikke stemte.
Bisazza Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Til tross for at plasseringen av tenningsnøkkelen slik du beskriver blir sett på som typisk Saab, var ikke oppsettet å finne før enn i 900-modellen. Med andre ord skal det ikke mange modellene til før noe blir en merkeidentitet. Jeg hadde en 76mod saab 99 og den hadde nøkkelen mellom setene og måtte stå i revers for å få ut nøkkelen. Det er foresten en av di mest trøblete bilene jeg har eid. Ble kjøpt på trass pga kameratene mine mente at jeg bare kunne kjøre opel siden jeg da jobba som bilmek på et opel veksted. Så du kjøpte en saab fordi du jobbet på Opel verksted? hmm, jaha
Fredrik Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Ingen nye SAAB´er kan eksporteres ut av Sverige... http://epn.dk/privat/biler/article1613930.ece
Galro Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Ifølge denne linken har ikke bare eksporten av Saab-biler stoppet opp, men selve produksjonen. Linken nevner også at Saab kun har frem til 4. mars på seg for å betale regningene. http://www.motorauthority.com/saab-forc ... ction.html
Hansh Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Produksjonen er visst i gang igjen i dag. - Inntil videre!
Galro Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Produksjonen er visst i gang igjen i dag. - Inntil videre! Har eksport av biler og import av deler kommet igang igjen og?
Gunnar Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Import/eksportstans gjaldt kun til/fra land utenfor EU..
Galro Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Når et selskaps fremtid er usikker, kan det være spennende å høre hva ledelsen mener: Engelsk: Jan-Ake Jonsson speaks on Saab's reconstruction Svensk: Saabchefen: Vi kan tänka oss samarbete med Volvo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå