Linda Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Lurer om noen er litt bedre på Bmw enn meg! Som sagt topic sier 2002 Facelift 150hk diesel: Bilen har vært tildels vanskelig å starte siste mnd, og her en kveld var den død! Bilen bare kjinner uten form for tenning. Fikk tlf fra verkstedet idag, de hadde kjørt feilkoder og ingen var å finne. de hadde ring Trondrud, og de sa det var skjedd att disse sotet/kokset igjen i kanaler og innsug. Derav får den ikke luft inn.. NOEN som vet/opplevd dette???
CrZyWiz Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Vet at disse dieselene kan kokse igjen med mye småkjøring og gjerne pen kjøring. Disse som de fleste andre har godt av å få strekke på "beina" med jevne mellomrom.
Linda Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 Godt å høre att flere har hørt om dette da.. Syns ikke direkte jeg er lett på vaieren og strammer den forholdsvis ofte men.. Spørs hva forrige eier har gjort da:( POKKER!!
CrZyWiz Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Ja vi får håpe på at det er tilfellet her også! At det ikke er noe mer alvorlig som i retning dieselpumper osv. Det er jo også noe som alle moderne dieselbiler sliter med. Men dette vil nok\har nok verkstedet sjekket ut
Linda Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 Det er ikke noe jeg håper, i beste fall kan en rens av innsuget holde. Værste fall må toppen av, og vi snakker 15 tusen i reperasjon!! Derfor lurte om noen hadde en ide her kansje.. De har sjekket diesel pumpe/trykk/følere etc ja..
Otis Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Min var begynt å kokse igjen på innsuget og EGR ventilen, men med min kjøring, kontra forrige eier sin kjøring er nesten all koks borte nå. Jeg kjører pent ved kald motor, men ved varm motor, er jeg ikke redd for å mate på med turtall, den skal tåle det helt fint. I tillegg så kjører jeg motoren helt driftsvarm nesten hver gang jeg starter den, som igjen betyr at koksen ikke setter seg fast, så mye i hvertfall. Det er jo et problem med mye små kjøring og EGR-ventilen, da den resirkulerer eksos på lavt turtall, som er pen kjøring.
J.E.P Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Er ikke alt for glad i korte turer nei. Hva med motor varmer på disse ??
Otis Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Tja, om man har -webasto, så kan mulig bmw kode om OBC, slik de kunne på min. Så nå bruker jeg Webastoen som motorvarmer hver dag, hele tiden, og det er skikkelig fint. Ikke avhengig av strøm
Linda Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 Så bra, men kjører ikke penest i klassen jeg da men.. MEN, hvor pokker sitter egr ventilen og ville ikke det kommet opp på sjekk av feilkoder?
Tuftn Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 beklager sik 14... ifølge noe eg fant på nett...
Otis Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Så bra, men kjører ikke penest i klassen jeg da men.. MEN, hvor pokker sitter egr ventilen og ville ikke det kommet opp på sjekk av feilkoder? Jeg er ingen ekspert på disse motorene ennå... Men om du titter i motorrommet på din bil, rett foran motorblokka, litt på høyre side, så ser du et grått rør, som kommer fra intercooler tror jeg. EGR ventilen sitter da under motor dekselet rett etter dette røret. Du vil se EGR ventilen når motor dekselet er tatt av. Ta bort EGR ventilen og titte inn i innsuget der.
E36Cab1 Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Viss innsuget er såpass sota som du/de sier,bør dette demonteres og renses separat. Gjøres dette påmontert,kan sot-klumper falle inn i motor og gjøre skade på ventiler bl.a Sjekk også at kat ikke er tett.
Mons1 Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Hei du Euro4-motor? Er det en retur fra eksosmanifoilen og til innsuget via en EGR-ventil? Diesel-eksos er som sakt veldig sotete og når man returnere dette til innsuget, så sotes innsuget igjen. Treg start med kald motor er jo et typisk glødeplugg-syndrom. Jeg hadde akkurat samme problem og kjøpte nye glødeplugger fra GS. Man må av med innsuget for å bytte pluggene og oppdaget da at innsuget var veldig igjensotet. BMW sier at det er helt normalt og det var bare å gjøre rent med Whitesprit og støvsuger. Først grave rent for sot og sug det ut med støvsuger og deretter med Whitesprit. Har du dårlige glødeplugger, så soter det ekstra under kaldstart og småkjøring. Bytt samtidig veivhusventilasjonsfilteret! Lykke til! RS Lurer om noen er litt bedre på Bmw enn meg!Som sagt topic sier 2002 Facelift 150hk diesel: Bilen har vært tildels vanskelig å starte siste mnd, og her en kveld var den død! Bilen bare kjinner uten form for tenning. Fikk tlf fra verkstedet idag, de hadde kjørt feilkoder og ingen var å finne. de hadde ring Trondrud, og de sa det var skjedd att disse sotet/kokset igjen i kanaler og innsug. Derav får den ikke luft inn.. NOEN som vet/opplevd dette???
Linda Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 Da har hele innsuget/egr ventil vært til grundig vask og er skinnende rent!! FORTSATT er bilen død, ikke antydning! Er det noen som har erfart noe med dårlige dieselpumper eller lignende på disse???
Bonden Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 Deffekt dyse ®? gjenomslag i dyser er vanlig feil på disse motorene gir ofte startproblemer på varm motor ,hvis ikke er jo inline dieselpumpe (frammatingspumpe) en gjenganger ,denne pleier da og sette feilkode på laft railtrykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå