Gå til innhold

.... mista lappen


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja takk begge deler :) var ganske så fort til å være en 520 med 280 på tellern..men det ruller og går for fort det og tydligvis :S var på motore veien faktisk :)

e34? min var god for 210 på gps hade gåt 260 men tror ikke det har så mye å si. så? hvor fort kjørte du ? :)

jeg ble dømt p.g.a et vitne sa at jeg kjørt like fort som bilen foran som kjørte ut

mål av dek spor ble 157. jeg nekta å fikk advokat å dukumentene sendte de til en venn/familie som sa dette kunne dømes for 177. (av dek målinga) så jeg turte ikke retsak ,

så fik jeg påstand på 15 mnd uten lappen å 21 dagen inne å ikke bot som tilståelse dom

så da gotok jeg 157. når jeg hadde hatt rundt 180 i 80 sone.

syns 15 mnd var greit 6 mnd igjen nå :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte faktisk gjennom samme dag for å besøke kunder nedover kysten og ta helgen i Stavanger med min samboer, men gikk bedre med meg!

Er så lett å kjøre for fort opp gjennom de tunnelene at jeg som regel bare setter cruicekontrollen på ca. 90 legger inn 5 gir og lar bilen ordne resten på vei opp.

Prøver å ha en god tidsplan når heg er ute på kundebesøk slik at jeg at jeg vet når jeg må være hvor for å rekke fergen (var innom et par i Haugesund, og hadde ikke klart tidligere ferge uansett).

Er jeg bare på vei fra f. eks. fra Stavanger til Bergen vet jeg at med mindre jeg kjører hele veien mellom fergene med risiko for lappen så klarer jeg ingen tidligere ferge enn om jeg holder fartsgrensen.

Hjalp ikke så mye på akkurat denne saken, men det med tiden mellom fergene kan kanskje hjelpe andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg bare på vei fra f. eks. fra Stavanger til Bergen vet jeg at med mindre jeg kjører hele veien mellom fergene med risiko for lappen så klarer jeg ingen tidligere ferge enn om jeg holder fartsgrensen.

Hjalp ikke så mye på akkurat denne saken, men det med tiden mellom fergene kan kanskje hjelpe andre.

Det der har jeg faktisk lurt litt på. Noen påstår man rekker ei ferge før hvis man kjører "aktivt" mellom de to fergene, men jeg har mine tvil...

Takk for dine erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem har begynte å ta gjennomsnittsfart gjennom Bømlafjordtunnelen no, så det med å dra på oppover er lite vits nå lengre. Er iallefall 4-5stk som har mistet lappen etter dem begynte med det.

Bare advarer da jeg fikk vite dette av en taxi-sjåfør som skulle kjøre meg til Haugesund. Bare en advarsel at toppfart opp tunnelen kan dere bare glemme om dere vil beholde lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre personen i avisoppslaget tror jeg er sønn av en kollega.

Etter som jeg forstod hadde han holdt 80 fint nedover og blitt tatt igjen av en v70 som lå og presset hele veien ned, når de kom til forbikjøringsfeltet kjørte den forbi og la seg rett foran. Da tenkte han å kjøre forbi igjen, men da ga v70'en gass slik at de ble liggende ved siden av hverandre..

Rimelig provoserende oppførsel av politi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Liten oppdatering hvordan det går her :)

Var i tingretten i dag og avgidde forklaring, lang historie kort: Politiet hadde målet en annen bil og forvekslet den med meg. Jeg fikk iallefall medhold i forklaringen min, noe så betyr at politiet ikke har nok bevis til å beholde lappen lengre så jeg får den tilsendt i posten i morgen :D

Politiet kan anke saken innen 2 uker, tviler på de vil lage noe mer sak ut av dette i og med at bevisene mot meg er så svake. Så etter 2 uker nå blir saken henlagt. Jeg har jo samtykket i å kjørt 110km/t på mitt speedometer så jeg kan enda få dom for det, time wil show. Er bare glad til at jeg ikke mister lappen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo altså gjort en del av en straff du i følge dommen ikke har gjort deg fortjent til, siden du har gått uten lappen. Det burde vel bli kompensert?

Kompensasjon fra den norske stat, er det noe nytt som har kommet? Hohoho, sorry for OT men måtte bare kommentere det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...