Gå til innhold

Ett verksted blir til:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han må nokk ha fagbrev som bilmekaniker - Lett eller tung samt 4års erfaring viss han skal kvalifisere seg som verksmester eller 10års relevant erfaring.

Han kommer også til og trenge masse utstyr for og få verkstedet godkjent. Bla annet så er det krav og ha bremseprøver viss han skal drive med service/repp på bremser. Utstyr for 4hjulskontroll viss han skal drive med rep av understell ( styreledd,opphengskuler,støtdempere osv..)

++++

Er masse han trenger men ønsker han lykke til!!! Har tenkt samme tanken manger ganger selv, men ikke alle som er så tøff som han! Stå på!

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det stilles en del krav og regler til et verksted for at man skal kunne markedsføre seg som ett bil verksted. Det er derfor dette kun i kråkentegn blir kalt en service garasje... Skal med tiden prøve å få det godkjent/Autorisert slik at jeg kan ta EU kontroller osv, men da må jeg også ansette en mekaniker med minimum 4 års ansinitet etter fagprøve.

Så det er ett mål i fremtiden, må rett og slett bare se det ann:) Er mye utstyr som må kjøpes og siden jeg skal prøve å få det til uten lån må det bare taes på sikt.

Mye jobb + Lite lønn = mer nytt verktøy:)

Skrevet
Hvordan er kravene til dette selskapet,og når du er eneste ansatt?

Må du ha fortsatt ha verksmester "rollen" ? Dette krever vel x antall års praksis som mekaniker og/eller et kurs.

Er selvstendig næringsdrivende så jeg blir vel egentlig alt.

Adm dir, verksmester, mekaniker, renholder, resepsjonist osv hehe.

Har inngen utdannelse innenfor bil osv. så det er derfor jeg skal drive med mye annet også. Har 5års erfaring som industrirørlegger, har jobbet rundt på bygg og annlegg i Trondheim mye med teknisk rom osv:)

De 2 siste årene har jeg jobbet som mekaniker på oljeplatform i nordsjøen, meeen det ble jeg fort lei av.. er tragisk og gå rundt som en maskin der andre tenker for deg. liker litt utfordring og få muligheten til å være kreativ:) Så det blir nok bare Fantasien som setter grenser fra nå:)

Skrevet
Går ant søke om f.eks tilatelse til og drive med f.eks bremser. Skaffe en brukt billig bremseprøver og ta ett skritt av gangen :)

Er helt sikkert muligheter:)

Skrevet
Går ant søke om f.eks tilatelse til og drive med f.eks bremser. Skaffe en brukt billig bremseprøver og ta ett skritt av gangen :)

Hva er vitsen med dette da? Trenger ikke å være autorisert verksted for å overhale bremser.."beklager jeg kan ikke ta eu godkjenning men jeg kan gjøre bremsedelen om du vil" Jeg jobber litt på et verksted som er registrert som selvstendig næringsdrivende, er ikke autorisert. Det man trenger autorisasjon for er jo bl.a Pkk. Men han som utfører pkk trenger ikke å være faglært på noe måte.. Rare regler igrunn.

Skrevet

Da har jeg fåt begynt å legge epoxy på gulvet.

Er Tynnepoxi så den rulles bare på.

Skal legge ett strøk over hele gulvet så skal jeg gå rundt med en mindre boks å fylle i alle små hull og skader på gulvet og det blir nok en heftig jobb, er sikker 1000000 hull etter kjøring med kjetting osv der inne, men det blir sikkert bra til slutt:)

Fikk også Service nullstillingsapparatet i dag. kontakter til alle tyske biler:)

i3slrnvmpk69o8fhhhnk.jpg

3h67soyi3q05yt3wr6cn.jpg

z1yz8cb4sqx1o0dwft6p.jpg

Skrevet

Hva er vitsen med dette da? Trenger ikke å være autorisert verksted for å overhale bremser.."beklager jeg kan ikke ta eu godkjenning men jeg kan gjøre bremsedelen om du vil" Jeg jobber litt på et verksted som er registrert som selvstendig næringsdrivende, er ikke autorisert. Det man trenger autorisasjon for er jo bl.a Pkk. Men han som utfører pkk trenger ikke å være faglært på noe måte.. Rare regler igrunn.

Må nokk være godkjent verksted for og overhale/reparere bremser!!

§ 4 Godkjenning av kjøretøyverksted

1. Bare kjøretøyverksted som er godkjent av regionvegkontoret kan utføre reparasjons- og

vedlikeholdsarbeid samt ombyggings-, oppbyggings- og påbyggingsarbeid på kjøretøys

bremseanlegg, styreinnretning, bærende konstruksjon, drivverk, hjuloppheng, hjulutrustning,

drivstoffanlegg og elektrisk anlegg medregnet lysutstyr.

Skrevet

Hva er det med folk fra Nesna :P Med tanke på hvor lite sted dette er så syns jeg dere dukker opp over alt :)

Regner med du kjenner Alice-Birgitte og da. Får evt hilse. Hørt mange rare historier der om noe skomakergate og annat.

Stilig verksted i allefall! Kunne tenkt meg litt plass selv og. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...